Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Aralık '13

     
    Kategori
    Deneme
     

    Yazarlık sorunsalı

    DOSTUM merhaba, sana bir sorum var...

    Sence neden yazmaya ihtiyaç duyuyoruz ve yahut neden yazmak istesek dahi yazmıyoruz ?
    Sebeplerini hiç irdeledin mi ? Bir farkındalık yaratabildin mi bireysel olarak ?
    Tabi ki hepimiz bu konu ile alakalı kendi benliğimizde bir iç hesaplaşma yaşamışızdır lakin kendimiz bile bunu fark edememiş olabiliriz belki ha ne dersin ?

    Yazmak istesek dahi yazmıyoruz, yazsak dahi çoğu kez yayımlamıyoruz velhasıl toplum olarak öyle bir vaziyete ve kişiliğe büründük ki kendisine '' yazar '' sıfatını yakıştırıp iyi veya kötü bir şeyler yazma çabasında bulunan ve yolunu ilime yöneltmiş insanlara '' ulan sen kim köşe, deneme, kitap yazmak kim ? '' şeklinde alaycı tepkiler verir olduk. Bu tepkinin sebebiyetiyle yazdığımız yazıları çoğu zaman insanlardan gizledik hatta ve hatta '' bak falanca adam böyle bir şey yazmış, nasıl sence ? '' şeklinde küçük oyunlarla kendi yazılarımızı başkalarına mal ederek okuttuk yakın çevremize...

    Bir başka konu ise '' şimdi bunu sen mi yazdın ? '' küçümsemesidir. İnsanı kendi yazdığı yazıt başyapıt kapasitesinde dahi olsa kaleminden soğutur.

    Bunların en yaralayıcı olanı ise '' senin çapın ne ki böyle şeyler yazıyorsun ? '' şeklinde çok bilmiş edasıyla söylenen fakat cehalet kuyusunun en dibinden gelen sestir.

    Ben uzun süredir Rap Müzik lirikleri olsun, köşe yazıları, fıkra, deneme hatta ve hatta makaleler olsun kaleme almış bir birey olarak defalarca bu tarz hadsiz kişilerle muhabbette bulunmak zorunda kaldım ve evime dönüp yastığa başımı yasladığımda aklımda hep aynı soru oluşurdu.

    - '' Ben bunlar gibi zihinleri çürümüş, televizyon kültürü sayesinde fikri enerjileri sömürülmüş insanlar için mi dirsek çürütüyorum çalışma masamda ? ''

    Bunun cevabını yeni kitabıma başlamadan hemen evvel buldum ki bu da kitaba başlamam için en geçerli sebep oldu. Ben o insanların çürütülmüş zekaları için değil o zekayı tekrar elde etme girişiminde bulunabilmeleri için yazıyordum. Ben kitabımı bastırıp önlerine koyduğumda '' şimdi bunu sen mi yazdın ? '' sorusuna '' kitabın kapağına bak ve adımı gör ! '' diyerek kendisininde en az benim kadar zeka sahibi olduğunu fark etmesi için yazıyordum. Ben '' senin çapın ne ki böyle şeyler yazıyorsun ? '' sorusuna '' insan oğlu standart değil geliştirilebilir bir zeka yapısına sahiptir, beni kör kütük eleştirmektense feyz al '' diyebilmek için yazıyordum. Her şeyden önemlisi ben hatırlanmak, anılmak, ölümüne binlerce insanın üzüldüğü değerli bir birey olmak için yazıyordum... Çünkü sana rağmen en iyi yaptığım şey buydu sevgili DOSTUM ! Yazı bitti, artık sen sayfanın sağ üst köşesindeki çarpı işaretiyle ben ise '' Yeni Word Belgesi '' ile DOSTUM...

     
    Toplam blog
    : 1
    : 41
    Kayıt tarihi
    : 14.12.13
     
     

    19.07.1993 doğumlu Adanalı bir Üniversite öğrencisiyim ve Adana Ampute Engelliler Spor Klübü Yöne..