Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mayıs '19

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yazdan Kalma Bir Gün

Yazıya fiyakalı bir giriş yapayım diyorum
Böyle alengirli, afilli kelimeler yazayım
Naftalin kokmuş, paslanmış, kıyıda kenarda kalmış sözcükler bulup yeniden gün yüzüne çıkarayım istiyorum.
Gelgelelim miskinliğim üzerimde, canım almıyor.

Neyse, yazdan kalma ılık bir günden bildiriyorum size,
Deniz kenarındayım,
Güneş batıyor,
Sahil tenha,
Tatlı bir meltem esiyor
Deniz çarşaf gibi,
Güneşin iyice ezdiği bedenim yorgun.

Maviye boyanmış taburelerin olduğu denize nazır bir çay bahçesinde, hasır bir şemsiyenin altında oturuyorum
Begonviller boy vermiş.
İlerdeki köşede kumral kıvırcık saçları beline inen küçük bir kız çocuğu ağlıyor
Beyaza boyanmış kerpiç evleri izliyorum.
Denizin ufuk çizgisini
Belirli aralıklarla sahile vuran dalgaları
Balıkçıların ağlarından oluk oluk akan istavritleri…

Münasebetsiz bir kedi sürtününce ayaklarıma irkiliyorum, dalmışım.
Uyku sersemi gözlerimi ellerimle ovuşturuyor, demli bir çay söylüyorum

Yaşarken kıymeti bilinmemiş yazarlardan bir klasik var önümde
Arkama yaslanıp, çayımdan bir yudum alıyorum
Önümdeki kitaptan bir sayfa okuyorum
Tam o sırada yanımdaki mavi tabureye konan martıyla göz göze geliyorum

Çayımdan bir yudum daha alıyorum.
Araladığım kitabı yeniden açıyor, bir sayfa daha okumaya yelteniyorum
Kıyıya yaklaşan tur teknelerinden gelen seslere kulak misafiri oluyorum
Rehberlerin rehavetle anlatışlarını seyrediyorum

Sahilin diğer tarafında epeyce yaşlanmış bir köpek denize giriyor.
Bak yine daldım…

Neyse, nerede kalmıştık?
Yazdan kalma ılık bir günden bildiriyorum size,
Bir türlü bitiremeyeceğim bu kitabı anlaşılan.
Zaten çayım da soğudu.
Tası tarağı toplayıp dar sokaklarını begonvillerin süslediği arnavut kaldırımlı yoldan başlıyorum yürümeye…

 

 
Toplam blog
: 57
: 189
Kayıt tarihi
: 15.11.17
 
 

Süleyman Demirel Üniversitesi Halkla İlişkiler - Anadolu Üniversitesi İşletme  Köşe Yazarı/Blogge..