Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Haziran '08

 
Kategori
Otomobil
 

Yazık, çok yazık...

Yazık, çok yazık...
 

Kangoo aile aracıymış mış mış...


Babam, ailemizin geniş olması sebebiyle aile aracı(MPV sınıfı) almayı düşünmüştü. Ancak şehir içinde tüm aile aynı anda pek dolaşmadığımızın ve sadece senede bir kez tatile giderken ihtiyaç olabilecek büyüklükte bir arabanın işimize yaramayacağının, ayrıca sedan almasını istediğimin altını çizdim. Ben henüz gencim. Ve MPV sınıfı araçla dolaşmak istemem açıkçası. Neyse sedan otomobilleri araştırmaya koyuldum. Bir yandan babam marka ve modelleri araştırıyor, bense bize uygun modellerin tekniksel ve donanımsal özelliklerini bilgisayarda listeliyordum. Her araba alışımızda böyle bir araştırmaya giderim. Mizaç meselesi. Hiçbir şeyi forumlarda olsun resmi sitelerinde olsun araştırmadan almam. Telefon alırken de aynı, bilgisayar alırken de aynı.

Yine bir gün araştırma yapıyordum, sedan otomobillerle ilgili. Ford Focus, Honda Civic, Nissan Primera ve Volkswagen Jetta hakkında yeterli bilgiye sahip oldum. Derken bazı çatlak sesler çıkmaya başladı. MPV sınıfının dahi varlığını bilmeyenlerden değişik yorumlar almaya başladım. Otomobille hiç alâkası olmayan kişilerden şunları duymak beni şaşırtmadı:’Siz sedan arabaya sığmazsınız, Kangoo alsanıza.’ Eh, yuh artık. Kangoo’nun sedan bir otomobilden geniş olduğunu zannediyorlar. İşte ‘tipik Türk mantığı’. Kimse kusura bakasın. Sadece biraz yüksek duruyor diye büyük mü sayılıyor.

Honda Civic ile karşılaştıralım, isterseniz…

Kangoo’nun boyutlarını vereyim: 4035 / 1672 / 1835

Civic’in boyutları: 4545 / 1750 / 1435

Aradaki farkı sanırım fark ettiniz. Fiziksel açıdan baktığımızda sadece yükseklik farkı var. Bagaj hacmi 650 litre olan Kangoo büyük gözükürken insanların gözüne, Civic’in bagaj hacmi sadece 389 litre diye küçük gözüyle mi bakılıyor.

Ben çok çabuk parlayan bir kişiliğe sahibim. Araştırmalarımın üstüne söz söylenmesinden yana değilim. Özellikle otomobil hakkında.

Kangoo’nun genişliği Civic’e yaklaşamaz bile. Ama neden insanlar bu şekilde ‘kıt’ düşünmeye programlanmış bilmiyorum. Sanki Kangoo ya da Doblo, aile araçlarıymış gibi görülüyor. Ne alâkası var? ‘Aile aracı al’ demek istiyorsan, git MPV sınıfından öneride bulun. Bazılarından da minibüs önerileri bile aldım da, o öneriyi yapanlar dikkate alacağım kişiler değil.

Neyse, yine bir sitem içerisindeyim. Bu, ‘yayınladığım’ 60. makalem. Son zamanlarda makalelerimi hep stres altında yazıyorum. Nedeni halâ araştırıyorum...

Başka bir makalemde görüşmek dileğiyle…

Mantığınızdan uzakta kalmayın…

Saygılar, sevgiler…


 
Toplam blog
: 89
: 3439
Kayıt tarihi
: 10.11.07
 
 

Tesekkurler ..