Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '13

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
125
 

Yazık bu koruculara

Yazık bu koruculara
 

asil ve abisi pars


Dün anadoluda polisin ve askerin vazgeçilmezi olarak gösterilen ve tam 30 yıldır Mehmetcik ve polis ile el le omuz omuza mücadele eden korucular ortada mı kaldı?

Avuçlarının içi gibi bildikleri bölgelerinde devletin kolluk kuvvetlerine pusula görevi  yapan PKK militanlarının inlerini tek tek deşifre eden hayya onların attığı her adımı ayak izlerinden anlayacak kadar stratejik bir rol oynayan Devletin vazgeçilmezi korucular ne olacak.

Silahlı kuvvetlerin zamanla yetişemediği en ucra köylerde kendi kendilerini korumaları için silah dağıtılan tek suçları kendi köylerini korumak olan korucular bu barış sürecinde kaderine mi terk ediliyor.

Merkezi bölgelerde ise gönüllü olarak Devletimizin yanında olduklarını göstererek Asker ve polis ile dağlarda PKK ile can hıraş mücadele eden zamanla kah şehit kah gazi olan bu korucularımıza ahde vefa PKK barışı ile son mu bulacak yoksa.

Aşiretler olan bazı kabilelerde kimisi PKK yandaşı iken kiminin bu ülkenin bölünmez bütünlüğü adına koruculuğu seçip polis va askerin yanında bulunması unutuluyor mu yoksa.

Bir barış süreci aldı başını gidiyor. PKK omuzuna asılı tüfeklerle ülkeyi terk ederken barışın artık vazgeçilmez olduğunu düiünen yönetim idare ve hatta toplum bu korucuların akibetinin ne olacağı hakkında bir kelime neden etmez.

Devletin seçtiği Akil adamlar dışında kendilerini akil adam sanan bazılarının güvenlik görevlisi olsunlar gibi deli saçması ifadelerinin dışında resmi hiç bir ağız bu konuya  neden deyinmez.

Dün bölücü terör örgütü olarak bilinen bugün silahların susmasından dolayı BDP millet vekillerince kahraman gibi gösterilip hatta dağda boy boy sarılıp koklama resimleri ile verilen pozlar bir başka millet vekili tarafından koruculara sarılıp bu ülke için çok şey yaptınız sağolun kardeşim neden denilmez.

Bu korucular yoksa kaderinemi terk ediliyor.

Ben burdan tüm yetkililere çağrı yapıyorum.

Devletin yanında yer alan ülkenin bölünmez bütünlüğü için kolluk kuvetlerimiz ile başa baş mücadele edilen korucularımız için çak acil bir önlem ve eylem planı alınmalı. Aksi taktirde bu Ülkede barıştan söz edilnesi söz konusu olmaz ve çok yakın dediğimiz barış çok yakın kabusa dönüşebilir.

Devletin askeri ve polisi o bölgede vatani görevini yapıp ayrılırken gönüllü köy korucuları bölgelerinde sabit kalmakta.

Yarın dağdan barış için inenler gönüllü köy korucularına verdiğimiz ve kazandığımız bu kutsal mücadelemizde siz bize katılmadınız hatta ayak bağı oldunuz ve bu yetmezmiş gibi Asker ve Polis ile beraber olup Gerillalarımızı şehit ettiniz asker ve polis bu bölgeden gitti onları bulmamız zor peki gelin bize bu yaptıklarınızın hesabını verin demeyeceklerini kim garanti eder.

Zaten aklın yolu bir değilmi? Dün onlara asker ve polis ile kan kusturan korucuların aynı bölgenin insanı ile birlikte bu konuları unutup yaşaması mümkün mü?

Bırakın aynı bölgeyi aynı aşiretten yarısı PKK lı iken bir diğer Yarısı Devlet yanlısı olan bu insanların bunu unutması mümkün mü.

Bunu şu an barış sağlanmış saysak ve her iki barışandan yani bir pişmanlık yasasından faydalanan PKK militanı ile bir köy korucusunu karşılıklı fikir tartışması içine soksak, kim ötekine sen haklısın diyebilir.

Peki her iki tarafda ben haklıyım derse ne olacak. Ben Devletimin ve Devletimin bu konuya bakış açısını merak ettiğim gibi gönüllü köy korucularımızın da bu konudaki beklentilerinin varlığından haberdarım.

Sakın zaten bu köy korucularının yarısı maaşını PKK ya veriyordu,  zaten bunların bir çoğu PKK lıydı yahut ta bunların bu mücadeledeki rolü çokta ön planda değildi denip konu safsaklanmasın.

Ha olmaz demeyin, Olurmu olur Hal hazırda bu ülkede Genel Kurmay Başkanlığı yapmış adamlar terör örgütü suçundan içeride hala yatıyorsa Korucuların da suçlanacağı çok şey var.

Başta kaçakçılık, PKK ya Yataklık Hatta gece korucu gündüz PKK militanı denirmi denir.

Barış adına böyle bir tutum içine girişirse bir grubu dağdan indirelim derken bir grubun dağa çıkmasını sağlamış oluruz.

Çözüm sürecinin hayırlara vesile olması dileğimle kalın sağlıcakla.

 İbrahim Erdem Karabulut

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 1
Ort. okunma sayısı
: 104
Kayıt tarihi
: 03.03.12
 
 

Aydın ünüversitesi siyaset akademisi .. Aydın Üniversitesi ULUSAL GÜVENLİK OKUDU.. Kültür ü..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster