Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '19

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Yazık Ettiğimiz Değerlerimiz

Bugünler
Bizi neden üzüyor biliyor musunuz
İncittiğimiz canını yaktığımız
Sonunda boğup attığımız
O güzelim değerlerimizin
Ahı tutuyor da ondan
Biz o değerleri mahvettik ya
İşte onların ahı da bizi mahvediyor
Şöyle bakalım o değerlerimize isterseniz
Samimiyet gelir en başta
O zamanlarda
Bizler birbirimize samimice yaklaşırdık
Aklımıza gelmezdi riya
Herkes benim için bendi
Ben neysem herkes oydu
Çıkar yaklaşımları doğmamıştı daha
Bugünlerde
En çok işimize yarayacak olan işte
O mahvedip yok ettiğimiz samimiyetti
Samimiyet olmayınca
İnsanlar birbirlerine güven duymuyorlar
Akla gelen ilk soru
Bu herifin benden ne çıkarı var acaba oluyor
Ve işbirliği gerçekleşmiyor
Ekonomik yapılanma büyümüyor
Emek sömürüsü had safhaya geçiyor
Artı değer paylaşımı adilane olmuyor
Patronların cebini dolduruyor sadece
Bir başka kayıp değerimiz de
Tatlı dil güler yüz
Bu değerimiz de ne yazık ki kaybolup gitti
Acısını bize bıraktı giderken
Bakıyorum şöyle yakın ve uzak çevreme
İçim kararıyor
Herkes demeyelim de çoğunluk diyelim
Kaba söz ve davranışı huy edinmiş halde
Özellikle siyasi sahnede almış başını gitmiş
Bu değer bilmezlik
Bunun olduğu yerde barış olur mu ki
Barışın olmadığı yerde ot biter mi ki
İnsanlar barışık değilken
İşbirliği yaşanır mı ki
Olmaz değil mi canlarım olmaz
Öfkeli konuşma çok seviliyor günümüzde
Siyasette özellikle bu böyle
Öfke öfke doğurur
Bu durum da işi kavgaya şiddete
Hatta öldürmeye kadar götürür
Onun için işte
Tatlı dili güler yüzü terk ettiğimiz için
Tatlı dil güler yüzün acısını çekmekteyiz
Daha epey de çekeceğiz de
Bu değerlerimizle birlikte
Özsaygıyı özdenetimi
Empati yapmayı sorun çözücülüğü de
Birlikte yok ettik gitti
Bunlar nitelikli insan yapıcılarıdır
Bunlar yoksa
İnsanlarımızda nitelik artışı da durmuş demektir
Niteliksiz insanlarla mutluluğa yürünmez
Gelin canlar
Hep beraber kaybettiğimiz değerler için
Önce gözyaşı dökelim
Sonra da açalım elimizi Tanrımıza
Mahvettiğimiz değerler için
Ondan yardım dileyelim
Ben bu konuda
Tanrımızın bizi yalnız bırakmayacağını
Düşünüyor inanıyorum da


Yüzünüz hep güleç olsun canlarım
 

 
Toplam blog
: 1253
: 175
Kayıt tarihi
: 04.07.10
 
 

1949 yılında Söke Nalbantlar köyünde doğdum. Ege Üniversitesi Fen Fakültesi Matematik bölümünden mez..