Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ağustos '09

 
Kategori
Güncel
 

Yazıklar olsun hepinize !

Yazıklar olsun hepinize !
 

Tam on yıl geçti ve ben hala en ufak bir sarsıntıdan dahi irkiliyorum.

Üstelik depremin merkezinden 262 kilometre uzakta Tekirdağ'da yaşamışken o korkunç saniyeleri...

Hatta birkaç saniyesini uyurken duymamışken bile...

Sonrasında evden fırlarcasına çıkmıştık, sanıyorduk ki çok yakındı merkez üssü. Ve arabanın radyosundan telaşlı ve korku dolu çığlıklar duymaya başlamıştık ...Özel bir radyo kanalıydı ve İstanbul'dan yayın yapıyordu. Bütün ailem orada olduğu için hemen telefon kulubelerine yönelmiş ama onlarca metre uzanan insan kalabalığından bunun pek mümkün olmadığını anlamıştık.

Mecburen eve dönmüş, eşim hala korktuğundan eve girememiş ama ben annemlere ulaşma isteğinin verdiği telaşla korkuyu falan unutuvermiştim. Onların sağlık haberlerini alınca rahatlamış ve belki televizyondan haber alabilirim açmıştım. Ve kısa bir süre sonra depremin Gölcük merkezli olup , korkunç bir yıkımın olduğunu öğrenmiştim. Eşimin iki ağabeyi de orada oturuyordu ve kendisi hemen yola çıkmıştı korku ve endişe ile... Maddi kayıpların dışında çok şükürler olsun hiçbir kaybımız olmadı...Ama herkes bizim kadar şanslı değildi !

Ne kadar zaman sürdü şimdi hatırlamıyorum depremle ilgili o korkunç yaşananlar , insanların çaresizliği hepsini defalarca defalarca tv lerden seyrettik ağladık. Ve ben çoğunu unutamadım,üstelik ne tam anlamıyla o korkuyu yaşamış ne de hiç kayıp vermemişken...

Şimdi Gölcük'te oturuyorum ve denizin içindeki bir iki hatıra dışında sanki hiçbir şey olmamış gibi ,bir çok yer yeniden imar edilmiş...Baktığınızda sanki burada hiç o korkunç şeyler yaşanmamış gibi...

Bu tabii ki çok güzel ama ne yazık ki her sene o günleri anma dışında herkes hiçbirşey olmamış gibi davranıyor.

Olması beklenen büyük Maramara depremi için yapılan çalışmalar ise devede kulak gibi kalıyor. Yapılan çalışmalar, konferanslar deprem sonrasına odaklanmış. Takribi ölü sayısı son tahminlere göre ve iyimser olarak 55.000 kişi yaralı ise 100.000 kişiden fazla...Demek ki bu kadar insanın telef olması ne hükümeti ne de belediyeleri hiç mi hiç ilgilendirmiyor.
Hani diyorlardı ya "bu işe maalesef para yetmez " !

Meğerse gerçek başkaymış!

İSMMMO’nun araştırmasına göre,Marmara Depremi’nin yaralarının sarılması için çıkarılan geçici vergilerden şu anda 24.1 milyar TL toplanmış ve ( sadece özel işlem ve cep telefonu vergisinden) bu yıl sonuna kadar da 27.2 milyar TL gelir elde edilmiş olacakmış .

Güçlendirme çalışmalarının ekonomik maliyetinin ise 17-24 milyar TL olması bekleniyordu. Yani tüm mesken ve işyerlerinin güçlendirilmesi için gerekli para toplandı ama başka işler için harcandı !

Ey hükümet üyeleri, sayın milletvekillerimiz neredesiniz? Sizler bizim vekillerimiz değil miydiniz? Bizler ölümle burun buruna yaşarken, hiç içinizde biraz sorumluluk duygusu beslemiyor musunuz?

O kadar mı değersiziz gözünüzde ?

Yazıklar olsun hepinize !

 
Toplam blog
: 351
: 3216
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

Emekli olmaya çalışan bir sanatçı,yazmaktan büyük keyif alıyorum. Kocaeli Gölcük' de oturuyorum e..