Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Temmuz '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Yazılmayanlar

Yazılmayanlar
 

Puduhepa'nın temsili resmi.. Internet sitesinden alınmıştır.


2006 yılında yayınlanmış olan Cristian Jacq 'nun kitabı nihayet dilimize çevrildi.

Son günlerde raflarda gözüme çarpan serinin ilk kitabını " Tanrıların İntikamı" nı dün bir solukta bitirdim.

Sonra da üzüldüm...

Hatırlarsınız belki; " Ramses" serisi ilk çıktığında nice nice spekülasyonlar yapılmıştı. Yok Mısır 'ın yeni reklamasyon çalışması dediler, yok turizm patlaması yaşandı dediler vs. Şimdi gerek üniversitede okuduğum branş olduğu için, gerekse de kendimi bildim bileli ilgi alanıma girdiği için Türkiye'mizin bir çok ören yerini gezme fırsatım oldu. Tarihi zenginliğimizi anlatmama sanırım gerek yok!

Özellikle tarihi romanları sevdiğim için bir çok yabancı yazarın kitaplarında Türkiye'yi ve tarihimizin dokusunda ki muhteşem uygarlıkları onların kaleminden okuma şansım oldu. Daha doğrusu şöyle ifade edeyim " şanssızlığım " oldu.

Ben neden Truva'lı Helen 'i, Hattusılı 'yi ya da Olimpos'u sadece yabancı kalemlerden okuyorum ???

Neden?

Neden Truva Savaşları 'nı, Kades anlaşmasını ya da Midas ' ı " benzer coğrafyalarda çekilmiş " yabancı yapımlarda izliyorum???

Üzülüyorum.

Nihayet geçtiğimiz günlerde Ahmet Ümit sağolsun, kalemine sağlık buram buram tarih kokan bir polisiye roman çıkardı da bir kısım insanımız İstanbul 'un tarihine daha bir yakın hissetti kendini. Osmanlı kadar Roma ' yı da kabullendi. Öğrendi hatta.

Her zaman söylerim "tarih" romanlardan çok daha iyi öğreniliyor. Daha akılda kalıcı oluyor çünkü . Tabiki ciddi araştırmalar sonucunda yazılmış kitaplardan söz ediyorum.

Tarihimizi Orhan Gazi 'den başlatan bir anlayış içerisinde olduğumuz sürece daha çok bekleriz muhteşem Hitit Kraliçesi Puduhepa'nın hayatını anlatan bir kitabı okumayı !!!

Sanırım çok yakında Yeni Zellanda'lı bir yazar bahseder başka bir kitap içerisinde üç satır bu kraliçeden .

Gurur duyuyorum yaşadığım toprakların tarihinden. İsteyen istediği kadar elinin tersiyle silip atsın işine gelmeyen tarafları ancak hepimiz Anadolulu'yuz ve inanılmaz bir tarih ile yoğrulmuşuz. Bunu her bir adımımızda görmek de mümkün. Asırlarla bağlıyız bu topraklara....

Ben bir yazar arıyorum !!

Çocuklarımızın bilmediği o çok evvel ki zamanlara ait hükümdarlardan, bu toprağın bilgelerinden bahseden onları canlandıran hatta yeniden ...

Ben bir yönetmen arıyorum !!!

Kara Murat'tan, Tarkan ya da Malkoçoğlun'dan öte bizlere sadece uzmanlık alanında okutulmuş, öğretilmiş ama aslında günümüzü şekillendirmiş, kanunun, geleneklerin temellerini atmış üç bin sene önceki bilgeleri anlatan....

 
Toplam blog
: 200
: 959
Kayıt tarihi
: 21.04.08
 
 

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih Coğrafya Fakültesi Arkeoloji Bölümü mezunuyum . Maalesef bir tak..