Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ağustos '07

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yazın sofraların kraliçesi patlıcandan başkası olamaz

Patlıcan türk mutfağında en çok yemek çeşidi yapılabilen bir sebze, biz ege mutfağında öyle çok çeşidini yaparız ki sizlerle bunlardan mutfağımda yaptıkça görüntüler eşliğinde paylaşmak istiyorum.

Bu gün sizlere hepimizin bildiği patlıcan dolmasından bahsetmek istedim. Dolma hazırlarken ben ya içini fazla yada az yaparım, az hazırlanmışsa iç hadi yeniden iç hazırla tabi eziyet....

Ama fazla hazırlamışsam hiç üzülmem mutlaka dolacak birşeyler vardır diye buzdolabına koşarım.

Bu defada fazla dolma içi hazırlamışım ve dolapta başka hiç sebzem kalmamış. Sizlere eğer resmi ilave etmeyi başarırsam (fotoğraf makinasından çektiklerimin boyutu biraz büyük olduğundan muhallebiyi resimleyememiştim)
kalanı için düşündüğüm formülü resimli anlatmayı istedim.... umarım resmin boyutu yine fazla gelmez.

Dolma için patlıcanları olabildiğince ince oyup tuzlu suda acıları çıkana kadar bekletip suyunu sıkın.

İşteeee işin püf noktası içi fazlamı azmııııı.

Ben oyduğum patlıcanları sayarak bir yemek kaşığı pirinç ekliyorum içe(bazan biraz ölçü kaçıyor iç artıyor işte) soğan, maydanoz, nane, karabiber, tuz, bir kaşık salça, bir adet domates, bir kesme şeker, ve tabi zeytinyağı..

Bu karışımı patlıcanlara paylaştırıyoruz... ve iç fazla geliyor...

Patlıcanların oyduğum içini incecik kıyarak düdüklü tencerenin altına yerleştirdim üstüne kalan pirinçli içi ekledim onun üzerinede patlıcanları sıraladım bir çay bardağı ılık su ekledim ve düdüklü tencerede tam 20 dakika pişirdim.

Ben patlıcan dolmasını fazla pişmiş severim, siz daha tane tane olsun istiyorsanız 15 dakika bekletebilir yada başka tencerede pişirebilirsiniz.

Servis yaparken pilavı ortaya aldım, masada herkes patlıcanlı pilav niyetine benim kalan içe dolmalardan daha çok ilgi gösterdi.... bilmem dolmalar alındımı ama gerçekten patlıcanlı karışım hoş olmuş..

Deneyenlere şimdiden afiyetler...

 
Toplam blog
: 8
: 2216
Kayıt tarihi
: 23.09.06
 
 

İzmirden hayata sarılan, yemek, yaşam, spor, sağlık, ekonomi ve güncel olan her şeyi seven biriyim. ..