Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '10

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Yazma (düşünme) anı (doğum) çoşkusu

Yazma (düşünme) anı (doğum) çoşkusu
 

Kıvranıp dururum o an geldiğinde... Başım sanki başka alemlerde olur... Gördüğümü görmez, sesleri anlamaz olurum… Koparım! Uçuşa çıkarım sanki de kuş bakışı ile dolanırım doğum olana kadar... Yazmam geldi derim… Yazmam geldi anı, duygularımın bana kendini gösterme zamanıdır… 

Ulaştım gibi olur bir an… Işığı hissederim içimde… Önce kendimde anlamam ne olduğunu… Gelecek derim. Gelmeli artık derim... Doğum sancısı gibi olur bütün bunlar… Onlar bende doğmadan, içimde ben onlara ulaşmadan önce, doğum sancısı çekerim... Zaten doğum olmazsa zehirlenirim… O kelimeler yan yana gelip, merdiven kurup içimdeki kuyudan çıkmazlarsa beni zehirlerler… İşte emin olduğum asıl duygu budur… İşte o an sarhoş olurum ben… Ağırlığı, hafifliği, uçmayı o an geldiğinde yaşamaya başlarım… 

Daha değil, daha değil! Henüz başladı doğum… Kavramlar kavramlarla, kelimeler kelimelerle, resimler resimlerle anlaşamadı daha. Hedef belli... Hatta aralarında fısıldaşıp anlaştılar... Bunu biliyorum... Bunu bana nasıl anlatacaklar, işte asıl sorun bu… Ben bunu size nasıl anlatacağım? Zamanı var daha... 

Bak işte hızlandılar, hepsi hareket halinde... Tüm mesele Kim nereye oturacak? Kelimeler, resimler, bilgiler, arzular, amaçlar... Hepsi ayaklandılar, yer arıyorlar... Sıralanacaklar, tamamlanacaklar hepsi aynı anda tamam diyecekler. 

Işığı gördüm… Gösterdiler bana… Nereye bakmam gerektiğini anlattılar... Az kaldı, şimdi başlar basamaklar yükselmeye… Kelimeler, cümleler, duygular çıkmaya başlar... Bir yanlış varmış eyvah! Aha sil baştan her şey... En son cümle... Olmaz o! Yanlışa götürür her şeyi... En alttaki kavram bağırıyor, en üsttekine; ‘’Defol git oradan’’ diye... Hadi yaaa gene olmadı... Yeni baştan başladılar dizilmeye... Ben duymuyorum ama kendi aralarındaki konuşmalarını… Defolsa gitse şu dışardan bana seslenenler başımdan... Hepsi gitti, çekildiler işte derinlerime... 

Merak etmeyin ben kendime dönebildiğimde yine gelecek onlar… Kelimeler basamak olup, önce bana ulaşacaklar... Onlara isimler vereceğim… Kendi doğmalı ama… Kendine şiir demeli, öykü demeli… Aşk bu demeli… Acı demeli… Coşku demeli, düş demeli… 

Sonrada ben kendim onu elime alacağım... Gözünün içine bakacağım… Seveceğim ya da döveceğim…
 

 
Toplam blog
: 615
: 948
Kayıt tarihi
: 25.06.10
 
 

1959 Denizli doğumluyum.. İ.Ü. İktisat Mezunuyum.. Emekliyim ve hala çalışıyorum.. Yaşam bizden önce..