Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Aralık '08

 
Kategori
Ben Bildiriyorum
 

Yazmak..

Yazmak..
 

Şöyle geriye doğru bir dönüp baktığımda gördüm ki elime kalem almayalı (hoş şimdi kalem yerine klavye diyoruz) neredeyse on beş yıl olmuş. Zaman acımasızca akmakta ve bizler zamana bağlı kalmaya devam ettikçe onun çarkları arasında öğütülmeye devam etmekteyiz..

“Yazmama engel olan neydi?” diye sordum kendi kendime. Cevap bulmakta geciktim önceleri. Sonra şu söz aklıma geldi: “Biz tarih yapmaktan, tarih yazmaya fırsat bulamamış bir milletiz.” Nerden duyduğumu tam olarak hatırlayamıyorum ama aklıma geldikçe dudaklarımda bir tebessüm oluşmakta...

Yok, yanlış anlaşılmasın; öyle tarih yazdığım iddiasında bulunacak değilim. Yalnızca, kendime baktığımda yaşam tarzımın o kadar hızlı olduğunu gördüm ki durup da onu kayıt altına almaya zaman olmayacağını anladım..

Arada bir durup “Nereye bu gidiş?” demem gerekiyordu. Onu bile koşarak söyledim.. Yaşlılık alametlerinden midir nedir aldık yine kalemi elimize başladık muhasebemize… Allah hayırlısını versin. Orta yaş krizi değildir inşallah..

Yazmak dedim de; insan hep kafasında planlar “şöyle yazsam, böyle yazsam” diye... Ama iş uygulamaya gelince kazın ayağının hiç de öyle olmadığı, yazmanın kolay bir iş olmadığını anlıyor insanoğlu. Uzaktaki davulun sesi hoş gelse de davulculuk mesleğini icra etmek öyle kolay değildir..

Her şeye rağmen yazmalı insan. Komik de olsa, acemice de olsa yazmalı..Kafamızda uçuşan ham fikirlerin bu sayede olgunlaşacağını düşünüyorum. Okuduklarımızın, duyduklarımızın, gördüklerimizin sentezini bu yolla yapabileceğiz sanırım.

Doğruysa eğer “Ölür ölmez unutulmak istemiyorsan, ya okunmaya değer şeyler yaz, ya da yazılmaya değer şeyler yap” demiş Benjamin Franklin. Biz konuşulmak değil kendimizi bulmak amacındayız. Kendimizi ararken başkalarına da hayrımız dokunursa ne mutlu bize. Rabbim bile yazımızı “Levh-i Mahfuz” a yazmış. O yazının niteliği konusunda fazla bilgim olmamakla birlikte, kayıt altına almanın önemli olduğunu gösterdiği kanaati hakim olmuştur bende.

Besmeleyle başlayalım yazmaya…

Allah utandırmasın…

09.01.2007

 
Toplam blog
: 32
: 859
Kayıt tarihi
: 04.12.08
 
 

Hayatı yaşanabilir kılan bilgidir... Vakit buldukça yazmaya çalışıyorum. Yazılamayan, kaydedileme..