Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Mayıs '14

 
Kategori
Deneme
 

Yazmak üzerine

Yazmak üzerine
 

Yabancı bir bilim adamının bir sözüyle yazıma başlamak istiyorum: Jeremy Bentham şöyle diyor:  
 
Çok düşün, az konuş değerli yazılar yaz..
 
Yazmak üzerine bir şeyler söylemek ve yazmak istiyorum. Yaz da neyi yazarsanız yazınız. Lakin yazdığınız güzel olsun, farklı olsun. Başkasının kopyası olmasın veya ona benzemesin. Şiir yazıyorsanız, önce şiiri iyi tanımalısınız. Baki’yi, Nedim”i, Fuzuli’yi veya Şeyh Galibi okumadıysanız,
 
Yenilerden Fazıl Hüsnü Dağlarca, Necip Fazıl Kısakürek , Atilla İlhan, Bekir Berk, Orhan Veli, Melih Cevdet Anday, Bedri Rahmi, Cahit Sıtkı Tarancı ve hatta Halk ozanlarımızdan Yunus Emre’yi, Karacaoğlan’ı, Kerim İle Aslı’yı, Âşık Emrah’ı, Dadaloğlu’nu, Aşık Veysel’i, Aşık Reyhani’ yi  iyice okumamışsanız siz bence şiiri iyi tanımıyorsunuz demektir.
 
Resim de öyle, öykü de öyle ve hatta roman da öyledir.. Bir şeyi yazarken bunun en iyisini
yazmalısınız. Yoksa kendinizi boşa yormayınız diyorum. Kullandığınız kâğıda, harcadığınız zamana yanarım. Farklı yazınız, iyi ve güzel yazın diyorum.
 
Bir kadın elindeki çorabı nasıl örüyorsa, ince bir danteli nasıl işliyorsa, bir marangoz elindeki kaba tahtadan nasıl bir çeyiz sandığını meydana getiriyorsa, yazdığınız şiir de öyle olmalıdır. Bu işler işte yazdım, tamam oldu olmuyor.
 
Yazdıklarınız nitelikli ve kalıcı olsun. İster şiir olsun,  ister öykü olsun veya bir başka yazı dikkatleri çekmelidir. Bir de yazı yazanlara bir ufak tavsiyem olacak: Masanızda elinizin altında bir koca sözlük ve bir de imla klavızının bulunmasını sağılık veririm. Bunlar sizin en yakın dostlarınız olacaktır. Yazma konusunda da ayrıca acele etmemenizi diliyorum. Bir de gerçekleri yazmaktan asla çekinmeyiniz.
 
Yazarken de yalan ve iftiradan çok uzak kalınız. Unutmayınız “yalancının mumu yatsıya kadar yanar “ derler. Yazı bittikten sonra birkaç kez de okuyunuz. Yanınızda bir arkadaşınız veya eşiniz, yakınınız varsa onlar da okusunlar…
 
Eski Aydın Milletvekilimiz eğitimci- yazar ,
 
şair M.Kemal Yılmaz bir sözünde : 
 
Yazmak yaşamaktır, söz uçar yazı kalır " diyordu...
 
Sayın Yılmaz'ı da bu vasıtayla rahmetle ve
 
saygıyla analım  diyorum.
 
Yazı yazma konusunda bazı bilim adamlarından bir iki söz vermek istiyorum. Yararlı olur
 
kanısındaydım:
 
Okumak, insanı mükemmele ulaştırır; konuşmak, düşünce hızını artırır; yazmak ise insanı
akikleştirir. Francis Bacon.
 
Dünyayı bile verseler, gerçekleri yazmaktan vazgeçmem- Ludwig Van Beethoven.
 
Yazdığınız zaman konuştuğunuz ve çene çaldığınız gibi değil, sadece düşündüğünüz gibi
 
yazın. Robert Browning
 
 Büyük yazarların önemi, başkalarının görüşlerini kâğıda yansıtmaktır. Jacquees  Gobert.
 
Yazarın yazısı, kendi görüşlerinin örneğidir. Francisco Gomes.
 
Yazarken acele etmeyelim, yoksa yanlış anlaşılır. Alfred Kilmer.( 1 )
 
1- Üç bin yıllık Birikim  / Ali Polat / 4.basım - 2001-İstanbul
 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..