Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Ocak '12

 
Kategori
Blog
 

Yazmayı bıraktığım gün, ruhumu da kaybettiğim gündür benim...

Yazmayı bıraktığım gün, ruhumu da kaybettiğim gündür benim...
 

Korkma! O masum kız çocuğu ruhunu kaybetmeyecek! Sen ruhunu kaybetmeyeceksin arkadaş!...


Yazmak, en başta gönül işidir bence güzel okuyucum. Yazarken gönlünle, ruhunla yazacaksın. Çalışma masana oturduğun an, kalemin kendiliğinden yazacak. Klavyen senin gözlerine bakmadan yürüyecek. Yazın, başından sonuna dek sakin, hırçın, durgun ya da coşkun; ama hiç kesilmeksizin, kendi temposunda, kendi yolunda akacak. Yazarken sen... Ruhunun zoraki ittirmelerine, kaktırmalarına ihtiyaç duymayacaksın.

Yazmak, gönül işi olmaktan çıkıp, sadece görev olmaya  başlamışsa sana... Sadece geçim, sadece ekmek kapınsa... Yazmak, zorunlulukların olmuşsa... Aklından, ruhundan, yüreğinden dökülen sözcükler, düşünceler... O an yazmayacaksın. Yazmayı bırakacaksın arkadaş! Ya da şöyle söyliyim: O hale gelirsem eğer... Ben yazmayı anında bırakırım; yazının beni bırakmasını beklemeden arkadaş!...

Yazmak, en başta ruhu doyurur, gönlü rahatlatır bence. Herkes yazısını kendi için yazar ilk önce... Yazdığın seni sarıp sarmalamıyorsa, her harf, her kelime gönül telini titretemiyorsa... Yazmayacaksın! Yazıyı bırakacaksın arkadaş! Ya da yazı beni bırakmadan; ben onu bırakacak kadar delikanlıyım. Serde yiğitlik var!... Kendi ipimi çeker, nağmerde fırsat vermeden, kalemimi de kendim kırarım. Çünkü ben delikanlı adamım...

Her şeyi de, yazmayı da ruhumla yaparım ben. O yüzden gün gelir de, ruhumu kaybedersem kendiliğinden; hiç istemeden... Siz hiç sormayın. " Bırak artık! " diyerek hiç gözümün içine bakmayın. Duracağım yeri de, vuracağım tokadı da, ben bilirim arkadaş!

Düşmanım da, namert de olsa haklı olan... Sen haklısın; ben haksızım derim ben arkadaş! Ama haklıysam eğer, başımı alsanız benden, doğru bildiğimden geri basmam... Dünya'da bir başıma kalsam; hak olandan hak yolundan, doğru bildiğimden ben ayrılmam; güzel kardeş!...

Her biri ruhumun ayrı bir zerresinden kopan şu sözcüklerim var ya hani benim... Onlar olmazsa, ben de olmam. Onlar biterse, ben de biterim arkadaş!

Yazmayı bıraktığım gün, ruhumu da kaybettiğim gündür benim...

 

Not: Yazımdaki görsel www.my.opera.com adresinden alınmıştır.

 
Toplam blog
: 1349
: 1777
Kayıt tarihi
: 30.01.11
 
 

İstanbul Üniversitesi İletişim Fakültesi Halkla İlişkiler veTanıtım, A.Ö.F. Adalet Yüksek Meslek ..