Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Kasım '11

 
Kategori
Kitap
 

Ye, Dua Et, Sev

Ye, Dua Et, Sev
 

alıntıdır


Aslında bu kitap ile alakalı söylenecek çok şey olmalı.

Özellikle bayanların kendinden birşeyler bulabileceğine inandığım bir kitap.

Filmi ve kitabı beraber öyle bir pekişiyor ki, adeta akıllara kazınıyor "ye, du et, sev."

Gitmek cesaret ister, kalmak ise hayatını, ideallerini ve hayallerini yok sayıp devam etmektir.

Bazı bitişler bu düşüncelerle yaşanır. Eğer bitiren taraf biraz cesaretliyse ve yolunda gitmeyenleri, yürüttüğü birlikteliği engel olarak görmeye başladıysa, bir zaman sonra kaçınılmaz sona gelinir.

Ve yeniden kaldığın yerden başlamayı, yeni bir sen olmayı vaad eder düşlediklerin. Zorludur yeni başlangıçlar.

Heyecan verdiği kadar, karamsarlığa da boğabilir zaman zaman.

Hani bir yola çıkıp yarısına kadar gelip vazgeçerek geri dönmek istersin ama geriye dönüp baktığında geldiğin yola kadar olan emeğini görmezden gelemezsin ya, işte bunun gibidir vazgeçişler ve yenilikler.

Ye, dua et, sev Elizabeth Gilbert'in zorlu bir boşanmanın ardından çıktığı içsel yolculuğu anlatıyor.

Saat sabahın üçüdür ve Elizabeth Gilbert banyonun taşları üzerinde hıçkırarak ağlamaktadır.

O, otuzlu yaşlarındadır ve bir kocası, bir evi vardır. Bebek sahibi olma hayali içindedirler ve o bunu istemediğini farkına varır.

İçinde biriktirdiği duyguları sözcüklere dökerek bir boşanma süreci başlatır ve gerçek hikayesi başlar.

Ayrılığın hemen ardından yaşadığı aşk'ı bir süre sonra "öğretici bir olay" olarak görür ve boşlukları başka hatalarla doldurmak yerine kendine sarılmaya karar verir.

İtalya, Hindistan ve Endonezya yolcuğunu başlatır. Bundan sonrası oldukça keyifli bir süreçtir.

Tabii ki zorlukları vardır ama azmin elinden hiç bir şeyin kurtulmadığına örnek bir mücadele içinde kendini keşfetmeye başlayarak, ruhunu istediği kademeye getirir.

Kitap çok önemli konuları ele alarak ilerliyor ve elden düşürmek pek mümkün olmuyor.

Uzun zamandır rafta tarafımdan okunmayı bekliyordu ve ben her nedense hep erteliyordum.

Pişmanım desem yeridir. Ama şimdi iyi ki de tatile denk gelmiş diye düşünüyorum.

Saatler su gibi geçti sanki.

Özellikle not aldığım bir iki satırı sizinle de paylaşmak istiyorum;

" Hindistan Yoga Metni;

Bir kimsenin yaşantısının mükemmel yapılmış bir taklidini yaşamak yerine, kendi kaderinizi kusurlu bir şekilde yaşamanız çok daha iyi ve anlamlıdır."

"Nasıl sigara sağlığa zararlı ise, kırgınlıkta ruha zararlıdır."

"Şikayetlerinden arınmak, seni yoldan öteye taşır."

Bu kitap ve film kahramanları birbirinden güzel öğütlerle gerçekleri anlatıyor. Richard, Ketut, Liz... ve daha bir çok kahraman öylesine güzel şeyler paylaşıyor ki, emin olun bir süre sonra onları kendinizden birini dinliyor gibi okuyacaksınız.

Bu kitap için söylenen o kadar güzel övgüler vardı ki, şimdi onların bile yetersiz kaldığını düşünüyorum.

Kitabı bitirdim tam üzülecektim ki; Ye, Dua Et, Evlen ile tanıştım:)

Yani keyifli bir kitap serüvenine daha başlamış durumdayım.

En kısa sürede bitirip, paylaşmak istiyorum.

Ve okumayan herkese, ilk kitapla başlamalarını tavsiye ederim.

 
Toplam blog
: 670
: 1923
Kayıt tarihi
: 19.12.10
 
 

İstanbul doğumlu. Kuantum Yaşam Koçu. EFT, NLP, ETKİLİ İLETİŞİM, BEDEN DİLİ gibi bir çok konuda e..