Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Ocak '12

 
Kategori
Futbol
 

Yedeklerle de dört... Galatasaray 4-1 Adana Demirspor

Yedeklerle de dört... Galatasaray 4-1 Adana Demirspor
 

Nihayet yoğun maç tempomuza, bir de Ziraat Türkiye Kupası eklendi. Tek maçlı eleminasyon sistemine geçilen kupada, Spor Toto Süper Lig kulüplerimizin de kendi arasında ön eleme oynayan ve buradan galip çıkan alt lig kulüplerimize katılmasıyla, bir Türkiye Kupası macerası daha tam anlamıyla başlamış oldu.

Galatasaray, Ali Sami Yen Spor Kompleksi Türk Telekom Arena'da Adana Demirspor'u ağırladı. Sarı kırmızılılar yedek ağırlıklı çıktığı maçta, Ayhan, Sercan(2) ve Engin'in attığı gollerle 4-1 galip gelmesini bildi ve Türkiye Kupası'nda bir üst tura yükseldi.

Fatih Terim farklı düşüncelerle çıktı maça ki ben bunu çok olumlu görüyorum. Yoğun maç temposunda 11'in değişilmez oyuncularını oynatmaması mantıklı bir hareketti. Yine de bence çok da güvenilir olmayan, tehlikeli bir durum. Nedeni de şu, sahaya çıkan futbolcuların çoğunun maç eksiği var ve beraber oynamaya da alışık değiller. Birbirlerinin hatalarını telafi etmekte zorlanan, belki birbirlerine atacakları paslarda sıkıntı çeken futbolcular izleyebilirdik. 4-1 galip gelinse de dikkat edilmesi gereken noktalar vardı. 

Cimbom'un savunmasından başlayalım. Gerçekten kötü bir savunma vardı. Sabri-Gökhan-Servet-Çağlar dörtlüsünü beğenmedim. Özellikle stoperler tam anlamınla faciaydı. Rakibe çok fazla pozisyon verdiler. Adana Demirspor'un bitiricilikteki eksikliği ve Ufuk'un kurtarışları sayesinde olası bir hezimetten kurtuldu sarı kırmızılılar diyebilirim. Servet, neden formayı Semih'e kaptırdığını çok iyi kanıtladı. Bununla birlikte, Çağlar ve Sabri'nin atağa katılması etkiliydi. Çağlar Riera'ya iyi destek verdi. Sabri de Mertan'la daha fazla oynayabilseydi, çok daha iyi şeyler görürdük amatabii Samsunspor maçına göre iyi bir Sabri izledik.

Orta sahaya gelince, Ceyhun Gülselam'la başlamak isterim. Attığı pasları çok beğendim. Galatasaray'ın ikinci golünden önce Sabri'ye orta sahadan sağ kanada attığı uzun pas gerçekten harikaydı. Bunun dışında da uzun ve etkili oynadığı toplar vardı. Selçuk'u gördüm onda biraz diyebilirim. Bir de dördüncü golden önce rakip ceza alanda mücadelesi, hırsı çok iyiydi, açıkçası ben beğendim. Ayhan'a gelince, mücadeleciydi. En azından bu sefer saç baş yoldurtmadı kimseye. Faydalı olduğunu düşünüyorum ama sadece bu kadar, yoksa as 11'de oynaması için yaşı artık fazla ileride... 

Engin ve Riera için ayrı bir paragraf gerekiyor. Sahanın en iyi ve en kötü ismi diyebilirim. Engin mücadelesiyle, hırsıyla, çalışkanlığıyla takdir topladı. İlk golden önce nasıl mücadele ederek sol tarafta topu kazandığına ve pasını aktardığına iyi dikkat etmek gerek. Gelecek maçlar için fazlasıyla ümit verdi. Çok kaliteli bir futbol oynuyor bana göre. Koşan, mücadele eden oyuncu her zaman iyidir ve Engin'de bu var. Riera'ya gelince, çok isteksiz görüyorum ben onu. Mantıklı, akıllı şeyler yapmıyor. Bugün takıma abilik, önderlik etmesi gereken isimken bunu hiç yapmadı ve bence kapasitesinin çok çok altında bir futbol oynadı. Beğenmedim, hiç beğendim. Fatih Terim bu konunun icabına bakar eminim.

Sercan'a gelince, büyük bir gelişme var. Akıllı oynadı. Güzel bir futbol seyrettirdi ve bunu iki golle süslemeyi başardı. Forma şansı buldukça çok daha iyi olacaktır. Kendisini geliştirmesi çok önemli ki bunu yapıyor şu anda. Önemli bir güç olabilir Galatasaray adına. Bir de Mertan var. Mertan kendini çok fazla göstermese de, ikinci goldeki harika asistini tekrar tekrar izlemenizi ve onun ileride neler yapabileceğini düşünmenizi tavsiye ediyorum.

Ufuk var bir de... Muslera ve Taffarel'den çok şey öğrenmiş görünüyor. Engin'le beraber sahanın en iyi ismiydi bence. Gerçekten çok iyiyidi. Yaptığı kurtarışlar önemliydi. Forma için iyi çalışıyor. Tebrik ediyorum, çok iyi işler yaptı. 

Adana Demirspor'u da mücadelesinden, hırsından, isteğinden dolayı tebrik ediyorum. Maça renk kattıkları için tararftarlarına da tabii ki... Her iki takıma da başarılar, yolunuz açık olsun... 

Bu blog Canlı Maç Anlatımı sayfamızda da yayınlanmaktadır

 
Toplam blog
: 313
: 1350
Kayıt tarihi
: 21.03.07
 
 

1996'nın ilkbaharının dünyaya getirdiği birçok çocuktan biriyim. Milliyet Blog'da yazmaya yaşım h..