Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Şubat '17

 
Kategori
Doğum Hikayeleri
 

Yedi aylık

Yedi aylık
 

yedi aylık bebek(görsel netten alıntı)


Yaşamımızdan değerli kişiler bir bir giderken bir yandan da doğumlar oluyor. Gidenlerin acıları yüreğimizde devam ediyor. Bu gün size doğumumla ilgili öykümü anlatacağım:

Doğumum 7 aylıkken olmuş rahmetli anneciğimin karnında daha fazla duramamışım ve 7 ay olunca dünyaya gelmişim. Aceleci olduğum için akrabalarım bana yedi aylık ismini taktılar. Rahmetli annemle babam birbirlerini çok sevmişler babam çok zengin bir ailenin biricik oğulları. Annemin ailesi köyde yaşayan orta halli bir aile. Babamın ailesi Erzurum’un ileri gelenlerinden zengin bir aile. Ama sevda bu ya babam annemi görüp âşık olmuş ve kaçırmış. Ailesinin karşı çıkmasına rağmen babam diretmiş ille Edibe’yi bana gidin isteyin demiş. Neticede 15 gün gece gündüz düğünler yapılmış yemekler yenmiş anneme bir servet edecek altın takılmış. Edibe hanım muradına ermiş ama kayın validesi onu istemediği için eziyet etmeye başlamış. Evde çalışan iki bayan hizmetliye rağmen bütün evin işini ona yüklemiş. Aradan bir yıl geçmiş çocuk olmadığı için kayın valide bu kısır diyerek kuma getirmeye karar vermiş ve kız aramaya başlamış. Rahmetli dedem ve babam karşı çıkmışlar aradan bir yıl daha geçince annem ablamı doğurmuş. Kayın valide erkek olmadı diye kıyamet koparmış iki yıl sonra 7 aylıkken ben dünyaya gelmişim. Bu sefer de.” A bu ne kedi eniği gibi bu gelin evi kancık dolduracak” diye yine kız aramaya başlamış ama babam dedem karşı çıkmışlar. Benden sonra 2 şer yaş ara ile 5 erkek kardeşim doğmuş. Babaannemin keyfine diyecek yokmuş. İşte benim doğumum 28 Şubatta olmuş iyi ki rahmetli anneciğim beni doğurmuş.

BUGÜN BENİM DOĞUM GÜNÜM

Evet, dostlar, bugün benim doğum günüm,

Yaşımı hiç sormayın, dolu, dolu geçti günüm

Geziyorum izliyorum okuyorum yazıyorum

Kalemimden ürkekçe damıtıp size sunuyorum.

*

Yöreleri ilgiyle merakla dolaştım, adım adım,

Mutluluğu kederi acıları yaşadım,

Yorulmadım, tükenmedim, hiç yılmadım,

Bilgimi öğrencilerime sevgi ile aktardım.

*

Gökyüzünün mavisinde çocukları görüyorum,

Evlatlarım torunlarım sizleri çok seviyorum,

Güneşe gülümsemek yaşamaktır biliyorum,

Umutlar ve başarılar sizlerin olsun istiyorum.

NAHİDE ÇELEBİ

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..