Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Ocak '13

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
Okunma Sayısı
258
 

Yedi kalite aracı- başlangıç -

Yedi kalite aracı- başlangıç -
 

Sürekli Gelişim


 
Kalitenin ne olduğuyla ilgili yıllardır süren bir tartışma var. İş alanında yer edinmiş her düşünür bir şekilde kendine göre kaliteyi tanımlamak istemiş ve kendine göre bir tanım geliştirmiştir. Geliştirilen bu tanımlardan en çok rağbet göreni Deming'in tanımı olmuştur.
"Pazarın ihtiyacı olan ürünü, düşük maliyette ve güvenilir sonuçlarla ortaya koyma ve pazarı tatmin etme işine KALİTE denir."
 
Kaliteyi bu şekilde tanımladığınızda, kalitenin sürekli geliştirilmesi gereken bir olgu olduğu ortaya çıkmaktadır. Çünkü pazarın ihtiyaçları günden güne değişmektedir. Pazarı tatmin edebilmek için, her gün ürününüze yeni bir özellik katmak, yada var olan özelliklerini geliştirmek gereklidir. Bunu yaparken de sürekli olarak maliyetinizin kontrol altında tutulması şarttır. Pazarın fiyat ortalaması üstüne çıkmak ürününüzün satılamaması anlamına gelebilir.
 
Kalitenin sürekli artırılması ve maliyetlerin sürekli kontrol altında tutulması ve hatta azaltılması için işletmelerde bir disiplin kullanılması gereklidir. Ünlü Japon Mühendis Kouru Ishikawa şöyle söyler;
 
"Ortaya çıkan problemlerin % 95'i basit kalite araçlarıyla çözülmektedir"
Bunu belirttikten sonra işletmesinde uygulanması için yedi kalite aracını derler ve sisteme adapte olabilmesi için bir eğitim düzenler. Artık işletmedeki herkes yedi kalite aracını bilecek ve uygulayacaktır. 
 
Yedi kalite aracının işletmelerde uygulanmasının temelinde beyin fırtınası tekniği vardır. İşletmeden bazen veri almakta gerekli olur. Eğer gerekliyse veriler toplanır, ekip bir araya getirilir, aracın gerektirdiği teknikle beyin fırtınası yapılır ve muhtemelen soruna yönelik çözüm önerileri belirlenmiş olur. Daha sonra bu önerileri uygulayarak problemler ortadan kaldırılır.
 
İlk zamanlar sadece üretim işletmelerinde kullanılan yedi kalite aracı, daha sonra pazarlama ve satış faaliyetlerinde, hizmet sektörlerinde de kullanılmaya başlanmış ve oldukça yüksek faydalar ortaya konmuştur.
 
Bugün başlayacak olan yazı dizisinde kalitenin yedi aracından bahsedeceğim. Günümüzde bile hala işlevini devam ettiren, hala problemlerin çok büyük bir bölümünün çözülmesinde rahatça ve hiç bir yatırım gerektirmeden kullanılacak bu araçların ülkemizde, büyük sanayi kuruluşları ve onlara ürün veren tedarik kuruluşları dışında pek tanınmadığını düşünüyorum.
 
Herkese faydalı bir yazı dizisi olacağını umarak bir daha ki yazımızda yedi kalite aracının ilkinden anlatmaya başlayalım.
 
Şimdilik herkese iyi günler dilerim.
 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 3
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 748
Kayıt tarihi
: 16.01.13
 
 

Ben Kaan Kekeçoğlu. Meslek yaşantıma Pirelli firmasında kalite mühendisi olarak başladım. Daha so..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster