Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '18

 
Kategori
Sinema
 

Yedi Velayet 7 Vilayet Film Festivali "Savaşın Mağduru Kadın ve Çocuklar..."

Yedi Velayet 7 Vilayet Film Festivali  "Savaşın Mağduru Kadın ve Çocuklar..."
 

Uluslararası 5. Yedi Velayet 7 Vilayet Kısa Film Festivali


Eylül ayını severim, çoğu insan için hüzün ayı olarak değerlendirilir,  benim için farklı bir anlamı var. Yaz'dan yeni mevsime geçiş süreci olan eylül ayını yaz kadar hatta bir tık fazla severim. Kesinlikle Her mevsimin, her ayın farklı  güzelliği var.

Eylül'ün ayrıca diğer önemi yazın çekilen filmlerin vizyona girmeye başlamasını da müjdeler. Yazın İskenderun ve  Bursa'da çekilen 5.Yedi Velayet  7 vilayet kısa film festivali kısa filmleri önce İskenderun, İstanbul ve Bursa'da gösterimleri yapıldı. Bursa Ulucami- Orhan camii arasında havuz kenarında açık hava sinema konseptinde büyük beyaz perdede gazoz ve çekirdek eşliğinde filmler gösterime girdi, gösterimler 2 gece sürdü, orda yakından takip ettim, hatta çekirdek gazoz dağıtımı yaptım, güzel bir deneyimdi. Gösterime giren filmler arasında sanat yönetmenliğini yaptığım "Nefis" filmi de gösterime girdi.

Filmlerin hepsi birbirinden güzel anlamlar taşıyordu. Bu sene festivalin anlamı biraz daha büyüktü.  Festivalin senaryo ve film yarışmaları boyutunun yanı sıra,  bu sene yedi ilim ve bilim insanının hayatları veya tecrübeleri baz alındı ama daha çok savaşın mağdur kadın ve çocukları  hakkındaki görüşleri yarıştı.      Kültür ve Turizm Bakanlığı, Sinema genel müdürlüğü,  BTSO Başkanı İbrahim Burkay, ve İskenderun ve Payas belediyesi ve İskenderun  Ticaret Sanayi odası ve Bşk.Levent Hakkı Yılmaz'ın  desteklediği projenin bu sene 5. düzenlendi. Proje Komite Başkanı Eda Sürmeli; " Bu sene yedi kamil insanın öğretisi  üzerinden, savaşın  mağdur kadın ve çocuklarını işledik,  bu yedi kamil insanın öğretileri ile dünyaya hoşgörüye ve sevgiye sevk etmeyi hedefledik. Sinema yolu ile herkesi davet ediyoruz. " dedi.

Festivalin yarışma kısmında juri üyeleri üniversitelerin sinema tv bölüm başkanları, yönetmenler ve profesyonel oyuncular,  var.

Geçtiğimiz yıllarda, güleryüzlü yönetmen Hakkı Görgülü,  değer verdiğim isim fetih 1453'ün yönetmeni Cihan Karademir, hoş görülü saygın yönetmen Ünal Aslan filmlerin çekimlerinde görev aldı. Oyunculardan ise  görev alanlar ;  rahmetli oyuncu sunucu Vatan Şaşmaz,  İstanbul Tiyatrolarından arkadaşım Kemal Erdurak, Sinema,film ve dizi oyuncusu abim   Bülent  Ergün görev almışlardı.

Bu sene yönetmen koltuğunda değerli yönetmen Ünal Aslan  ve Festival Komite başkanı  aynı zamanda yönetmen Eda Sürmeli görev yaptı. Eda Sürmeli iki senedir filmlerin yönetmenliğini başarı ile sürdürüyor.  Juri üyeleri sinema tv bölüm başkanlarının yanı sıra , film eleştirmeni Fırat Sayıcı da var.

Bu sene "not" filmini Filistinli yönetmen Nevres Ebu Salih çekti ve senaryoyu çok beğendi hatta hikayede yaşananların kendisinin ve bir çok insanın yaşadığı hayatına yakın olduğunu söyledi. Film için özellikle Ürdün den gelen yönetmen filmi Hatay titus tünelinde çekerken çok duygusal anlar yaşadık.

Değerli oyuncu tiyatro ve sinema oyuncusu Reyhan İlhan'da kısa filmde yer aldı.Bursa / Kestel ilçesi saitabat köyünde  saitabat kadın dayanışma kooperatifinde Prof. Sema'yı canlandırdı. Senaryo Mevlana'nın hoşgörüsü üzerinden, savaşın soğuk yüzündeki kadın ve çocukları anlatan bir film. Reyhan İlhan çekimlerde gözyaşını tutamadı, yaptığı açıklamada  "Kendimi bu filme çok kaptırdım"Oyuncu Reyhan İlhan  böyle bir projede yer aldığı için mutluluk duyduğunu dile getirerek, "Çok duygusal, kendisini insanlığa adayan bir karakteri canlandırıyorum. Senaryo gereği belirli bir zamandan sonra alzheimer hastası oluyorum. Kızımı bile tanımazken sadece ve sadece acı çeken o insanların isimleri aklımda kalıyor. Gerçekten çok duygusal. Kendimi bu filme çok kaptırdım. Bu filmin iyi yerlere geleceğini düşünüyorum."  şeklinde dile getirdi.

Reyhan İlhan'ın hayatı da çok ilginç sinema geçmişi var. Neriman Turan'la yaptığı ropörtaj'da sinema sevdası hakkında verdiği cevap çok ilginç; " henüz 8 yaşındayken evden bir çarşaf kaçırıp sinema perdesi yapar oyunumu sergiler beni seyredenler alkışlamazsa bir güzel döverdim. Kadıköy halk eğitimde tiyatro eğitimine başladım. Rahmetli Müşfik Kenter hocamdı, akabinde 4 yıl pariste çalışmalarıma devam ettim."

Bu sene 5, düzenlenen festival renkli geçti. Hatay, İstanbul ve Bursa  üçgeninde güzel bir festival oldu, oluyor.  Bu ayın sonunda 25 eylül'de  finalli BTSO'daki  gala ile taçlandırıyorlar.

Bu senenin ilginç yanı Bursalı senaryo yazarı arkadaşım Aykut Topçu'nun 5 saat isimli senaryosu da ödül alan senaryolar arasında.

İngiltere'den ingiliz vatandaşı John Alexander Fraserisimli yazarın Yunus Emre kategorisinde katıldığı senaryo da birincilik ödülü aldığını biliyorum. Üftade Hazretleri kategorisinde Almanya'dan birinci var. Hikayelerde, Arakan, Suriye,  Filistin ve Bosna'nın hikayelerinin işlenmesi dünya literatüründe Türkiye'nin duruşu çok önemli, festivalinde dünya barışı ve Türkiye'nin farkındalığı için yararlı olacağını düşünüyorum.

Açık hava gösterimlerinde binlerce insanın merakla seyrettiğini gördüm. 

Benim gördüğüm kadarı ile festivalin amacı ve teması güzel ve faydalı hem sinemacı arkadaşlar, hem tasavvuf  ilmine hitap ediyor. Bu sene bu festivalin amacına ulaştığını görüyorum.

İyi Seyirler.

 
Toplam blog
: 136
: 6807
Kayıt tarihi
: 09.05.15
 
 

Kültür ve sanat alanında araştırmalar yapıyorum. Birçok yayına sinema ve tiyatro alanında yazılar..