Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Nisan '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yeğenim, merak etme!.. tabağımda bir tane bile pirinç bırakmadım.

Yeğenim, merak etme!.. tabağımda bir tane bile pirinç bırakmadım.
 

Çin’ de, bir öğünde tabakta 1 pirinç tanesi bırakılmasından dolayı kayıp, toplam 45 Ton pirinçtir. Resim internetten.


Yeğenim Aslı’nın yanına her gittiğimde birbirimize takılmadan edemeyiz.
 
Kendisi biraz ciddidir ama benim takılmalarıma oturduğu yerden,  (Bu arada yeğenim sereblal palsili olduğundan, özel koltuğunda yardım almadan oturup kalkamaz) katılır ve gündemi önce neşeyle açarız.
 
Ben ardından , “Tabağımda bir tane bile pirinç bırakmadım,  Aslı’cım.” der demez, o neşeli kahkahalar arasında biraz duraksar eski Alman başbakanını (Yanlış hatırlamıyorsam Helmut Kohl) anarım.
 
Ülkemize resmi görüşme nedeniyle geldiği zaman söylediği sözü gazeteler yazmıştı.
 
Şimdi, (Bayram değil seyran değil yeğenim beni niye öptü.) konuyu nereden nereye getirdin demeyin:
 
Alman Başbakanına akşam yemek daveti verilir.
 
Kendisine sunulan yemek ziyafetindeki pirinç pilavını yiyen başbakanın,  tabakta kalan bütün pirinçleri tek tek alıp, bir tane bile bırakmaması üzerine,  Türk yetkililerden biri, “Beyefendi, pilavı pek sevdiniz galiba, isterseniz bir tabak daha sunalım.” dediklerinde Alman Başbakanı ekonomi konusunda öyle bir ders verir ki, anlayana unutulmayacak cinsten…
 
Herkes pür dikkat kesilmişken, Şansölye başlar anlatmaya...
 
“Alman halkı yaklaşık 80 milyon... Her vatandaş tabağında birkaç pirinç tanesi bıraksa, yapın hesabını kaç ton eder…”
 
İşte Alman Başbakanının bizim yetkililere verdiği en anlamlı ders…
 
Şahin Özşahin
 
Toplam blog
: 1160
: 227
Kayıt tarihi
: 11.02.09
 
 

Teknik ressamlıkla geçen çalışma hayatımdan sonra emekliliğini yaşayan bir kız ve bir erkek çocuk..