Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ocak '17

 
Kategori
Şiir
 

yel-su

Y E L

Benim en özgür olgu

En sevimli-kurtuluş olayı

En gaddar benim tanrı bilimde

Ben yeni bir evrenim

Nuh’un gemisinde

Belli bir uzay az kullanılmış

Çünkü ölümsüzüm

*

Bazı kez göğüs kafesinizden doğarım

Ve yiterim

Siz bilmezsiniz

Çünkü ölmüşsünüzdür

Saçınızı bozarım bazı kez

Bu en olmayacak zamanlardadır

Böyle düşünürsünüz

Kızarsınız

Ama ben aldırmam

Ne yapayım-böyle yazılmış yazım

Çünkü bilinçsizsiniz

*

Bazı kez ben kızarım

Öfkeyle ballanırım

Büyük denizlerde-iç denizlerde-göllerde

Neyiniz var-yok alır  göğe çıkarırım

Yüceltirim yani-tanrılar gökteyse-

Pekiyi ama yerdeki tanrılar ne ki

Anlamazsınız

Çünkü küçüksünüz-küçücüksünüz

*

Gidilemeyecek yerlere giderim

Görülemeyecekleri görürüm

Kuşbakışı ne güzeldir

En güzel çiçekleri okşarım

En düzgün sütunları dolanıp

Üstelik en parlaktırlar

İçiniz gıcıklanır

Çünkü size gelirim

*

Önce ben vardım-tanrının nefesi

Güneşten-yıldızlardan da önceydi

Sonra uzaylar oldu

Sonra evren

Sonra sen

Ben senin atanım

Öncesizlikten gelen

Ben senden büyüğüm ama bilmiyorsun

Çünkü bilgisizsin

*

Seni ben duygulandırırım orgda

Yaz gecelerinde gemilerde ben

Damlaları ben çarptırırım saçağına

Sana ninni gelen

Karları ben savururum

Doğanın ve senin ayıplarına

Pislikleri örterim

Eşitliği ben sağlarım beyazlıkta

Çünkü tanrısalım

*

Ama sen aldırma-kanma sözlerime

Çünkü seni öldürürüm bir yerde

Fırtına-bora-radyasyon

Üstelik ummadığın yerde ve anda

Kurtuluşsuz

Ben de doğanın kölesiyim sonunda

Sakın o bombayı kullanmaya kalkma

Bütün yerküreyi kaplarım radyasyonla

Yok olursunuz dinozorlarca

Yazan:Uçar Demirkan

S  U

Tanrı beni yarattı önce

Sonra sizi cezalandırdı benimle

Vardınız-yok oldunuz

*

Sonra göklere çıktım evrence

Oysa siz daha yeni çıkıyorsunuz

O ne böbürlenme öyle

Benim yaratılmışların en mutlusu

Buna ne buyuruyorsunuz

*

Sonra dağlara aktım

Yaylalara-ovalara-çatlaklara

Günlerce-aylarca-yıllarca

Çağlarca

Gönlümce

*

Bir gün değişiverdim bir yerimde

Siz oldunuz

Küçücüktünüz-bir devinimdiniz yalnızca

Atomdan da küçüktünüz

Enerji burnunu soktu işe

Bölündünüz-büyüdünüz-çoğaldınız

Ben güzeldim-ben temizdim-ben sonsuz

Anlamadınız-anlayamadınız

Bıraktınız beni-karalara çıktınız

Mutluydunuz bu nedenle

Oysa tüm mutluluk bende

Yaşamın bütün gizi-uzayların ekseni

Her yerde sizinleyim-ama her yerde

Bilmiyorsunuz

*

Seni ben yarattım-ben yaşatıyorum

Ölüm nedeninim ben senin

Damarlarında dolaşıyorum

*

Kirletme beni o bombayla nolursun

Yoksa pişman bile olamazsın

Bilisiz

 
Toplam blog
: 142
: 578
Kayıt tarihi
: 04.09.13
 
 

1940 yılında İzmir'de doğdum İzmir Atatürk Lisesi'ni bitirdim 1961 yılında Mülkiye(Siyasa..