Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

20 Ocak '20

 
Kategori
Güncel
 

Yemeğin İçindeki Et

Arkadaşlar yemeğin içindeki et anketime facebook ta yaklaşık bir günde on sekiz kişi katılmış ve sekiz arkadaşım çekimser kalarak sadece paylaşımı beğenmiş. 

Mustafa Güneş abimiz “bilmediğin eti yeme onun yerine bildiğin sebze yemeğini ye” demiş. Doğru da demiş, piyasada öyle çok nedüğü belirsiz et var’ki, televizyonlarda bu sahtekârları görmeden bir gün geçmiyor!

Abdül kardeşim de “afiyet olsun başkan, gurbette bilmediğin eti yeme” demiş. Eyvallah kardeşim sende haklısın ama bu bilmediğim et değil’ki, ha ha ha…

Mexmet Hatip Boylu abimiz ise; “Gurbette de evde de yemek paylaşma arkadaş” demiş.  Kendisine “Neden?” diye sordum.  Bana “ aç var. Tok var. Obez olan var. Teşvik ediyon milleti” Demiş. “Neye teşvik ediyorum?” diye bir daha sordum.  Cevap vermedi. Zannımca; “milletin et almaya parası yok sende böyle paylaşım yapınca millet özenecek ve bazılarının cükü şişecek” babında dediğini varsayıyorum. He sen de haklısın Mexmet ağabey diyorum. Ha ha ha…

Recep Yaman arkadaşım “Muhtalip dom etimi Afiyet olsun iyi akşamlar dilerim” Demiş. Bende kendisine “Recep Yaman saçma yorum yapma tanımasam yol verirdim haberin olsun” demişim :) O da bana teşekkür etmiş.  Canım ya tırsmış ha ha ha. Tabi facebook ta yorum yapmak dondurma yapmaya benzemez sen baksana işine. Bir kere benim adım Muhtalip değil Talip, ikincisi “dom” diye bir et yok o da olsa olsa domuz olur!

Bende militan Canan’ın kocası (!) olmadığıma göre, domuz etinin benim yemek tabağımda işi ne? Yani ben yemek resminden başka bir de domuz resmi paylaşmış olsaydım o zaman belki bir bağlantı kurulabilinirdi! Neyse Öptüm dondurmacı yaza görüşürüz ha ha ha…

 Çulluk tahmini ise yeğenimden geldi. Yuh yani; Deden, amcan, amca ve hala çocukların, ağabeylerin, yeğenlerin avcı olacak. Uluslararası avcılık arenasında sürekli adları geçecek. Av tutkusu adlı kitapta babandan ve avcı akrabalarından bahsedilecek, çekyatların altı, kapı arkaları, duvarlarda çapraz asılmış ondan fazla silahların olduğu, yılın altı ayı mutfağında av etlerinden yemeklerin yapıldığı bir evde doğ, büyü sonra cillop gibi tavşana “ÇULLUK” Dayı de (!)  Hiç olmazsa özelden sorsaydın sana tüyo verirdim yeğen. Hiç yakışmadı bu hiiiiiç! Bir daha olmasın ha ha ha…

İlk bilen yine yeğenim Kudret oldu, Kudret avcı değil ama av etini bildiği bir gerçek tebrikler yeğen asaletimizi kurtardık ha ha ha…

Arkasından Özgür kardeşim “Koca kulak” dedi ve tavşan olduğunu bildi, onun arkasından asker arkadaşım Mümin Göçmen şapadanak “tavşan” diyerek ördekten sonra tavşan avı ve etinde de ne kadar tecrübeli olduğunu gösterdi.

Bekir ağabey sadece tahmin etmekle kalmadı üstüne bir de tavşan pişirme tarifi verdi. Teşekkürler Bekir ağabey… Ve son olarak’ta Ömer ağabeyimiz “bu tavşan” dedi. Canı çekmiş abimizin yakın olsak hemen tencereyi kapar gelirdim ağabey. Lafı mı olur. “Komşuda pişer bize de düşer” hesabı. Hem bu tavşan bize de avcı dayımızın derin dondurucusundan çıkıp Lüleburgaz’a gelmemiş miydi?

Bu tavşan daha çok su kaldırır çoook!

Lüleburgazda ailece yedik, eh yani sayılır (!) (Kayınvalidem ve ben, diğerleri eşim, oğlum, kızım etyemez ?? ) getirenden de pişirenden de Allah razı olsun.  kalanını İğneadaya getirdim. Dün akşam ben yahnisini yerken, soğuklardan donarak ölen yedi adet yavru köpeğimin sağ kalan ikisine de tavşan yemeğimin suyundan çorba yaptım ve afiyetle yedik.

Şimdi gelelim asıl konuya anketim üzerine yedi cevap geldi. Bir kişi Çulluk dedi. Bir kişi dom yani “Domuz” dedi. Beş kişi de Tavşan diyerek etin tavşan eti olduğunu bildiler.

Etin tadına bakmadılar, eti ellemediler, eti bütün halinde görmediler ama etin renginden ve yemeğinden ne eti olduğunu bildiler doğru cevap veren tüm dostlarımı kutluyorum.

Sevgili arkadaşlar geçen sene Bim ve 101 Marketlerinde satılan ucuz et ve kıymalar için Tarım Gıda Bakanlığı alo 174 ve Bimer’e ayrı ayrı şikâyette bulundum ve bu etlerin analiz edilmesini etlerin ambalajlarında yazıldığı gibi gerçekten bu etlerin dana ve kuzu eti olup olmadığının araştırılmasını istedim.   

Bana verilen cevap şu olmuştu. Şikâyetiniz üzere söz konusu marketlerden alınan numunelerde “GIDA KODEKSİNE GÖRE İNSAN SAĞLIĞINA ZARARLI BİR MADDE BULUNMAMAKTADIR”

Yani sevgili arkadaşlar bu etlerin dana mı kuzu eti mi olduğunun cevabını maalesef alamadım. Oysa burada sadece resmini paylaştığım bir etin tavşan eti olduğunu bilen arkadaşlarımız var. Bu da şunu gösteriyor. Biz etçi bir milletiz etin ne eti olup olmadığını en azından dana ve kuzu eti olmadığını gayet iyi biliriz. Söz konusu marketlerde o dönem satılan etlerin dana ve kuzu eti olmadığını biz nasıl bildik ise bizim bildiğimizi onlar yani ilgililer ve muhataplar da anladı! O yüzden bu etler dana veya kuzu eti diyemediler! GIDA KODEKSİ DİYE BİR KAVRAM İCAT ETTİLER!

Sevgili arkadaşlar, bize yıllarca kedi, köpek, at, eşek, domuz yedirdiler. Bunlara yaşamımızın bir döneminde hep şahit olduk.  Bize yedirilen nedüğü belirsiz etlerin GIDA KODEKSİNE GÖRE insan sağlığına kısa süre içinde etki ettiğini hiç görmedik, duymadık bilmiyoruz.

Bir süredir o etleri temin eden firmaların isim değişikliği yaptığını ve ürünlerinde domuz eti kullandıkları iddia ediliyor! Zaten etlerin araştırılması için binlerce şikâyet başvurusu yapılmış olması bu söylentilerin gerçek olma ihtimalini kuvvetlendirmiyor mu?

 Biraz araştırırsanız internette çok ilginç bulgulara ve şikâyetlere rastlarsınız. Benim buradan dileğim devletimizin bir daha fakir halk için et, süt, peynir vs gibi konularda hiçbir firmayla anlaşmamasıdır!

Ne olur “Aman” iyilik yapayım derken bizi sağlığımızdan etmeyin. Devletimizin kandırılmasını milletimizin zehirlenmesini istemiyoruz!

( Heeeyyyy firmalar; Tavşan etini resminden tanıyan halka siz ne olduğu belirsiz bir maddeyi dana eti diye yutturamazsınız!)

Bunda da İsrail’in parmağı var sanırım (!)

Sağlıcakla kalın dostlar arkadaşların bana dediği gibi “Bilmediğiniz etlerden” aman ha uzak durun…

Saygılar…

Talip Girgin

 
Toplam blog
: 438
: 826
Kayıt tarihi
: 07.01.07
 
 

Milliyet Blog'a hangi vesile ile kayıt olduğumu doğrusu hatırlamıyorum!  Bende birçoğunuz gibi ya..