Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Ekim '14

 
Kategori
Yemek - Mutfak
 

Yemeklik Domates nasıl doğranır?

Yemeklik Domates nasıl doğranır?
 

Aslında adım adım resimli yemek tariflerimi anlatırken, olabildiğince detaylı olarak yemeklik Domates doğramanın basit yöntemini de göstermeye çalışıyorum ama her sefer-her sefer sizleri aynı aşamalarla sıkmamak ve bu kadar detaya girerek, çok fazla resim görünce, sanki meşakkatli birşey yapıyormuş gibi hissettirip, yemek yapmaktan korkutup kaçırmamak adına, artık kabuklarını soymayı ve doğramayı bazen tek resimde gösterdiğim de olabiliyor.

Ara ara bu konuda yardımcı olmam konusunda ricalarınız gelince, buna özel bir yazı ile değinmenin herkese kolaylık olacağına karar verdim. O zaman başlıyorum:)

İlk olarak iyice yıkadığımız Domatesin kabuklarını, aynen bir Elma soyar gibi soyuyoruz.
  

Sonra boylamasına 2'ye doğrayıp, her bir yarısından kök kısımlarını bıçak yardımıyla oyuyoruz.
 

  


Düz yüzeyleri kesme tahtasına değecek şekilde yarım domateslerimizi yan yana yerleştiriyoruz.
  

Dilediğimiz küçüklükte olacak şekilde birbirine paralel şekilde dilimliyoruz. (Mesela 1 cm aralıklarla)

İşte "Yatay" olarak dilimlemeyi bitirdik diyelim...
 

  


Daha sonra ister kesme tahtasının açısını 90derece değiştirin, ister siz çalışma açınızı değiştirin, isterseniz de domateslerinizin açısını değiştirin. Çünkü şimdi de dikey olarak dilimleme zamanı...

("Ne dedi şimdi? Ben bir şey anlamadım" diyenler için şuna benzetebilirim belki: "Soldan-Sağa" Bulmaca çözdünüz de şimdi sıra "Yukarıdan-Aşağıya"lara gelmiş gibi düşünün:)))
 

  


Bu sefer de az önce kestiğinize dik olacak şekilde yine kısa aralıklarla (Yine 1 cm gibi) dilimliyoruz ve küp küp, minik minik yemeklik Domateslerimiz oluyor:)
 

 

  

 

www.usengecsef.com


www.facebook.com/usengecsef

www.twitter.com/usengecsef

www.instagram.com/usengecsef

 
Toplam blog
: 230
: 5958
Kayıt tarihi
: 03.04.13
 
 

Öncelikle "Üşengeç Şef"e olan ilginiz için sizlere teşekkür ederim. "Şef" denilince aklınıza heme..