Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Yemekteyiz Kayseri’de…

Yemekteyiz Kayseri’de…
 

http://www.google.com.tr/imgres?imgurl=http://www.arfivoyages.com/upload/KAYSERI/KAYSERI%2520A.jpg&i


Bu akşam ilki yayınlanan Kayserili yarışmacıların olduğu “Yemekteyiz “ programı sanırım ilgi çekecektir. En azından benim gibi doğma Kayserili, ancak uzun yıllardır Kayseri’den uzakta yaşayanlar için ayrıca bir merak konusu.

Doğrusu seçilen yarışmacıların Kayseri ilini ne kadar yansıttıklarını söylemek için erken. Ama ilk programda 43 yaşında olduğu yazılan, benimle aynı yaşta olup annem gibi görünen Şermin Hanım tam bir Kayserili ev hanımı. Onu görünce orada yaşamadığıma sevindim. Zira o yaşta öyle görünmek için gerçekten kötü beslenme ve hareketsizlik şart galiba. Kayserili hanımların parklarda yaptıkları kısa yürüyüşün ardından, günlerde keteleri, talaş böreklerini, sarmaları afiyetle yedikleri malum.

Diğer yarışmacılardan bu akşam ev sahibi olan bey de tipik bir Kayseriliye benziyordu. Hanımlara karşı biraz zoraki kibarlığı, her an parlayacak gibi bir görüntü vermesinden de bu çok iyi anlaşılıyordu.

Diğer yarışmacılardan kapalı olan kız çok samimiydi, diğerini pek sevmedim. Kayserilerin de pek seveceği bir tip değil. Onu yemem, bunu yemem, hele hele Kayserili yarışmasında soğan sarımsak yemem demesi, orada ne işi var o zaman dedirtti doğrusu. Diğer erkek yarışmacı ise Bünyanlıymış. Annemin memleketinden. Gözlerini patlatarak konuşmasa fena olmayacak. O konuşurken farkında olmadan gözleri açılıyor insanın. Bence Kayseri için iyi bir seçim değil. Bu arada özlediğim Kayseri şivesini tek konuşan Şermin Hanım’dı. Gerçekten tam bir yerli gibi konuşuyor ki, belki ekran başında izleyenler bazı cümleleri anlamamışlardır. Ama ben çok eğlendim. Bir ara İzmir’de yaşayan gelinimizle telefonla görüşüp, kısa bir değerlendirme bile yaptık ve çok güldük.

Umarım Adana grubu gibi seviyesiz bir yarışma olmaz da, memleketim insanı ne kadar misafirperver olduğunu herkese gösterir. Bakalım neler olacak? Merakla bekliyorum…

 
Toplam blog
: 111
: 5210
Kayıt tarihi
: 11.12.07
 
 

1997 yılında öğretmenliğe başlamış bir mühendisim. Bir oğlum var. Çocukları ve yaşamı seviyorum. ..