Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Nisan '09

 
Kategori
Anılar
 

Yemen şakası

Yemen şakası
 

eski Marib. Tam karşımızda dururdu.


Yemen’de çalışıyorduk. Son bir ay şantiyeden dışarı çıkamadık. Yüze yakın asker koruyordu bizi. Bedeviler isyan etmişti. Kastamonu'lu Hüseyin adında öğretmenlikten ayrılmış bir arkadaşla sohbet ediyordum. Akşam yemeği sonrası.

“Gel şu Afyonlulara bir şaka yapalım!”Dedi.

“Ne yapalım Hüseyin?”

“Toptan otobüsle Türkiye’ye gideceğiz diyelim!”

Afyonlular Yemen’e otobüsle gelmişlerdi. Altı gün altı gece yolculuk yapmışlar her yerleri uyuşmuş vaziyette otobüsten inemiyorlardı.

“Nasıl geçti yolculuğunuz arkadaşlar?”

“Nasıl geçsin .... koyim. Otur otur kıç kanseri olduk!”

İnen çökmüştü yere!

Otobüsle memlekete dönmek korkulu rüyalarıydı.

Yemekten çıkan Afyonlunun duyacağı şekilde konuşmaya başladık aramızda!

“ Demek yakında otobüsler geliyor!”

“Evet! Burada işler duracak. Arabistan'dan Has Turizmin otobüsleri geliyor bizleri almaya! Birkaçı yarın öbür gün burada!”

“O yola dayanılır mı?”

“Uçak yok ki!”

Duyan koğuşuna gidiyor! Yarım saat içinde tüm şantiyeye yayıldı bu söylentimiz!

Babamın odasına gittim çay hazırlıyorum. Yatağına uzanmış kestiriyor babam. Kapı açıldı içeri Ustabaşılardan Mehmet Abi girdi.

“Şefim duydun mu? İşi bırakıyormuşuz. Otobüslerle Türkiyeye dönecekmişiz!”

Babam yatağından doğruldu.

“Nerden duydun o yalanı Mehmet? Yok öyle birşey!”

“Olur mu Şef, şantiye çalkalanıyor, senin haberin yok mu?”

Dayanamadım lafa girdim!

“Biz uydurduk onu Mehmet Abi! Hüseyin'le beraber! Şaka yapalım dedik Afyonlularla!”

“Ne Afyonu Ahmet? Herkesin dilinde bu!”

Babam başladı bana kızmaya!

“Ulan işiniz yok ortalığı velveleye veriyorsunuz! Gidin şaka yaptık deyin bari!”

Kime anlatabilirdik ki! Millet birkaç gün otobüsleri bekledi. Gelen olmayınca anladılar şaka olduğunu!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..