Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Temmuz '11

 
Kategori
Siyaset
 

Yemin töreni…

12 Haziran genel seçimlerinde AKP’den 326, CHP’den 136, MHP’den 53 ve Bağımsızlardan 35 Milletvekili Meclis’e girme hakkı kazanmışlardı ya? 28 Haziran 2011 Salı günü bu tören yapılacak ve en yaşlı üye olarak CHP’li Oktay Ekşi, törende Meclis Başkanlığı yapacaktı ya?  

Bir gün önceden bu “Yemin Töreni” telaşı başladı. Çünkü, CHP’den iki, MHP’den 1 ve bağımsızlardan 5 yeni Vekilin yemin edemeyecekleri sıkıntı yaratmış, bu partilerin Yemin Töreni’ni boykot edecekleri gibi bazı duyumlar alan İktidar temsilcileri, biraz telaşa düşmüşlerdi…  

Herkes, yemin günü sabahı bir merak ve endişe içindeydi… Soluk soluğa Başbakan’a gelen Egemen Bey;  

- Efendim, Bağımsızlar Meclis’e gelmediler, CHP’liler geldiler ama, yemin etmeyeceklerini söylüyorlar, ne yapalım?  

- MHP’den ne haber, sayın Bahçeli geldi mi?  

- MHP’liler geliyorlar, onlardan bir sıkıntı yok, birazdan Devlet Bey de gelecekmiş…  

- Yahu Egemen, şu CHP’lilere; “Demokrasi Adına… Yasalar Böyle… Ülkenin Bekası İçün… Laiklik Elden Gider… Bu Meclis’i Atatürk Kurdu, Terk Edilemez…” filân gibi şeyler deyin de ikna edin. Onlar bu dilden anlarlar ancak!.. Bülent Beyle Binali Beye söyleyin, birkaç dokunaklı lâflar edip, biraz da basının önünde ağlasınlar, CHP’liler yufka yüreklidirler, dayanamayıp yemin ederler…  

- Efendim, bunları denedik olmadı. Bülent Bey lâfının sonunda; “Gandi Kemal bu seçimde başarısız oldu, zati Baykal’ın % 28 oyu vardı, onu bile alamadı” demiş, ortalığı yine karıştırmış. Sizin söylediğiniz; “Bunları aday yaparken bana mı sormuşlar, başka aday bulamamışlar mı?” sözlerinize de çok içerlemişler, Cemil Bey bile ikna edemedi…  

- Böyle zamanlarda dilimizi tutamıyoruz ki; şu Çankaya zirvesinde oturan kardeşimiz de hiç konuşmuyor, birkaç söz de o söylese olmaz mıydı yani?  

- Biraz önce konuştu efendim, ama ona da pek güvenemiyorlar, ne yapacağımızı şaşırdık?  

- Hava sıcak, Maraş dondurması filan ikram edin, yeminden sonra “her şey dahil” sistemde yemek vereceğimi söyleyin, CHP’liler rakılı ziyafet lâfına dayanamazlar, hadi göreyim sizi…  

- Denedik efendim, yemediler… 

- Maraş dondurmasını mı!?  

- Hayır, sizin verdiğiniz sözleri… Efendim, Salih Kapusuz görüşmek istiyor, önemliymiş…  

- Gelsin bakalım, onda ne havadisler varmış… Gel Salih, sen neler yaptın? -  

Efendim, sabahın köründe CHP’nin kapısına dayandım. Halkın beklentilerini onlara anlattım…  

- Yahu Salih Kapusuz, bir defa CHP’ye ziyarete gittin, sen de bozuldun ve “HALK” demeye başladın! Biz onlar gibi Halk değil, “MİLLET” deriz, ne halt etmeye unuttun?  

- Özür dilerim efendim, ne dediysem ikna edemedim, tansiyonum yükselince kapılarını hızla çarpmışım, kapı menteşeleri gevşekmiş, koca kapı önüme devriliverdi. Kapının faturasını bana ödetirler mi ki?  

- CHP’yi de kapısız bıraktın ya, helâl olsun! Tamam, o işi de hallederiz Salih Kapusuz, gidebilirsin. Hüseyin Çelik telefondaymış… Alo Hüseyin, ne var?  

- Bayan Milletvekilleri, genel kurul salonunda ‘pantolon giymeleri serbest bırakılmazsa’ yemin etmeyeceklerini söylüyorlar, ne yapalım efendim?  

- Bir bu eksikti şimdi Hüseyin, zati sinirlerim tepemde! Sen de solcu enteller gibi “Bayan” deyip durma, “KADIN” diyeceksin bundan sonra tamam mı!? Bu meseleye sonra bakarız!..  

- Ama efendim, içlerinde bizim AKP’nin tüm kadın Vekilleri de var!..  

- Ne!? Gelir gelmez onlar da mı CHP gibi kazan kaldırdılar? Tamam, törenden sonra İç Tüzük değiştirilecek, benim adıma söz ver, bitir şu işi…  

- Gene ne var Egemen, bana Cemil’i çağırın demedim mi size, Cemil Çiçek nerede?  

- Efendim, bizim 4 Milletvekili kayıptı, biraz önce bulduk onları!..  

- Ne kaybı, başka partiye mi geçmişler yoksa, neredelermiş peki!?  

- Anadolu’dan Ankara’ya ilk defa geldiklerinden, onlar Yemin Töreni için bu yeni Meclis Binası yerine, adresi şaşırıp eski Meclis Binası’na gitmişler efendim. Arkadaşlar onları eski Meclis sıralarında oturup tavana bakarken, bir yandan da çekirdek çıtlatırken bulmuşlar, kendilerine bir şey diyecek misiniz, buraya getirelim mi?  

- Yahu işin mi yok Egemen, götür şu acemi çaylakları yeni Meclis’e, benim işim başımdan aşkın görmüyor musun? Hani Cemil nerede kaldı?  

- Cemil Bey şimdi aradı, CHP’yi ikna etmiş efendim, birkaç gün sonra yemin sözünü almış…  

-Çok şükür Rabbime, bu krizi de böylece atlattık! Artık durmak yok, yola devam arkadaşlar… Bir “Yemin Töreni” de böyle geçti, Allah yeni törenler nasip eyler inşallah!.. Sakin KOŞAR.  

 
Toplam blog
: 191
: 753
Kayıt tarihi
: 09.08.08
 
 

16/07/1951 Bozüyük / Yatağan / Muğla doğumlu, 1970 Isparta - Gönen mezunu, 1986 Anadolu Üniversit..