Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '11

 
Kategori
Mizah
 

Yengeç Kardeşliği Mi?

Yengeç Kardeşliği Mi?
 

Nerde o eski hassas, duygusal, romantik, yardımsever adam, nerde ben. Daha geçen gün, ayıptır söylemesi, kör bir dilencinin paralarını çalmaya kalktım. Derken adamcağızın gözleri açılıverdi birdenbire. Bana ne dese beğenirsiniz? Yengeç kardeşliği adına ellerini havaya kaldır ve sağ cebine tıkıştırdığın paraları geri ver. Şansa bakın ki o gün maaşımı yeni çekmişim. Çaldığım paralarla birlikte maaşımı da söküldüm dilenciye. Zavallı adamcağız gözümün önünde paraları sayarken "Hah şöyle adam ol" diyordu. Paraları sayma işini bitirdikten sonra hepsi bu kadar mı diye sordu. İşte o an içim ezildi. "Kahrolsun burcum!' dedim kendi kendime. Sen yengeçsin yengeç. Bu durumda bir yengeç erkeği ne yapar. Cevabı kısa sürede buldum ve hay Allah dedim. Az daha ikramiyemi vermeyi unutuyordum size. Lütfen kabul buyurun Sayın dilenci. Adam paraları elimden alırken sinsice gülümsedi. Kesin Yılan burcuydu ve benimle yengecim diye dalga geçiyordu. Şaşkın şaşkın kendisine baktığımı görünce ne bakınıyorsun öyle aval aval dedi. Fiş faturamı istiyorsun? 

Zavallı sayın dilenciye baktıkça daha bir hassaslaşıyor. Başka ne gibi yardımım dokunur diye düşünmekten kendimi alamıyordum. Adamın bu soğukta tir tir titrediğini görünce, sen hassas, duygusal, şefkatli, yardımsever bir yengeç değil misin dedim. İçimden bir ses evet öylesin dedi. Şimdi yengeçliğe toz kondurmak olur mu? Kahrolsun burcum! Al sayın dilenci şu paltoyla ceketi. Başka bir ihtiyacın olursa çekinmeden söyle. Teşekkür mü ediyorsun? Yok daha neler. Al al çekinme. Zavallı adamcağızın üzerine fazla gitmiştim galiba. Sıcak ilgimle onu sıktığımı düşünmeye başladım. Çünkü birdenbire ağlamaya başlamıştı. Teselli etmek için bütün yüreğimle sarılmak geldi içimden. Bu arada eline sarıldım." Lütfen ama beni de ağlatacaksınız şimdi." O anda hiç beklemediğim bir davranışta bulunarak elini birdenbire çekti. "Elimi bırak be dayı" dedi. Bende yengeç burcuyum. Utandırdınız beni. "Siz... Siz bir Hainsiniz". "Ben mi hain mişim?" Yüreğim burkuldu. Hassasım ya kırılıverdim. O ise ceketle paltoyu ardından da paraları iade etti. Üstelik kendi kazandıklarını da. Vay sinsi Yılan Vay. Bayağı gururuma dokundu bu hareketi. Alırsın almazsın derken, zavallı sayın dilenciyle kavga etmeye başladık. Az sonra işler iyice çığırından çıkınca ananı... Dedim. O da bana ana mı iade etti. Orta yerde analar el değiştirirken, biraz fazla gürültü etmiş olacağız ki polis geldi. İkimizi de alıp karakola götürdü. 

 
Toplam blog
: 261
: 335
Kayıt tarihi
: 30.08.10
 
 

Anadolu Üniversitesi İşletme fakültesi mezunuyum. Çeşitli kuruluşlarda muhasebe ve dış ticaret or..