Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

08 Ocak '19

 
Kategori
Anılar
 

Yeni Yıla Merhaba

 Merhaba aziz okuyucularım,

Bir yılı daha acısıyla, tatlısıyla geride bıraktık. Yeni yıla merhaba..Hepinizin yeni yılını en iyi dileklerimle kutluyor. İşlerinizde sağlık, huzur, başarı ve bereketli günler diliyorum. Ayrıca güzelim memleketimize dünya milletleri arasında barış, sevgi ve huzur dairesi içinde daha yüce yükseklere onurla yükselmesini, ilerlemesini gönülden diliyorum.

Zaman zaman konuşmalarımız arasında nerde kaldı o eski bayramlar?  Şimdi de nerde kaldı o eski ve yeni yıl kutlamaları?  Eskiden daha yeni yıl gelmeden özel kartlarımız, kartvizitlerimiz çeşit çeşit bahar çiçeği gibi olurdu. Dostlarımıza, arkadaşlarımıza ve yakınlarımıza özel hazırlanmış kartlar, kart postallar gönderirdik. Onlara armağanlar, hediyeler alırdık.  Yeni yıl daha gelmeden bir hafta önce veya bir hafta sonra posta kutularımız dolar, taşardı.  Şimdi öyle mi? Zaten mektuplar tarihe karıştı. Tebrikler de öyle tarihe görünmez oldu. Geçenlerde bir postacı evimize uğradı, elinde sade bir dergi ve bir gazete vardı. Hayret ettim doğrusu. Bunların yerini cep telefonları, bilgisayar v. s.  mesajları kaldı. Bunların da tadı tuzu yok… Ayrıca ben şahsen bunları da samimi ve sıcak bulmuyorum. Adet yerini bulsun diye mesaj gönderiyor. Günümüzde dostların da sayısı azaldı.  Bir yerde makamın varsa arayanların çok olur, zengin isen bir de fabrikatör isen yine arayanların çok olur. Çünkü bunların çoğu menfaat içindir. Vefa diye bir şey vardı, o da İstanbul’da kaldı…

Allah gani gani rahmet eylesin, bir eski Aydın Milletvekilimiz vardı. M. Kemal Yılmaz, Bayram veya yılbaşı kartları için şöyle diyordu: “Bir Milletvekili yılbaşı veya bayramlarda 5000 özel kart basar. Bunları sekreterine verir “kızım bunları dosyada bulunan seçmenlerimin adreslerine hemen gönder” der. Sekreter hanım bunları matbaadan gelen kartları aynen zarflara koyar ve postaneye verir. Ve de inanın bunların hiç birinde o milletvekilinin mavi kalemle yazılmış tek bir ıslak imzası yoktur “ derdi.

Siz nasıl yapardınız? Dediğimizde aynen şöyle yanıtlardı:  “ Ben de kart basardım,  yeni yılınızı en iyi dileklerimle kutlarım “ dedikten sonra selam ve imzamı mavi kalemle mutlaka atardım.  Bu bence bir kişiye verilen değer ve bir saygı ifadesidir “ derdi…

Evet, eski yıl geride kaldığı gibi, bu adetler de gerilerde kaldı aziz dostlarım. Geçmişteki yeni yılın bir başka kutlamaları vardı. Şimdiki yeni yılın kutlamaların tadı, tuzu kalmadı.  Yukarıda da dediğim gibi acısıyla ve tatlısıyla bir eski yılı geride bıraktık, daha Türkçesi bir yaş daha büyüdük. 2019 yılına yürekten merhaba diyorum. Gelecek nelere gebedir, bilinmez.  Derler ya” gün doğmadan neler doğar”. Ben hayırlısını diliyorum. Başka ne diyebilirim.

             Hoş ve esen kalınız aziz dostlarım…


Abdülkadir  GÜLER
08.01.2019- SÖKE
 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..