Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Tarkan Tekdemirkoparan

http://blog.milliyet.com.tr/tarkant

15 Mayıs '18

 
Kategori
Hayvanlar Alemi
 

Yeni Akvaryumda Berrak Su

Yeni Akvaryumda Berrak Su
 

Akvaryumu ve akvaryuma gerekli malzemeleri alıp eve getirdikten sonra kuruluma başlanır. Benim size tavsiyem yıkanması gereken ne varsa akvaryumu eve getirmeden 1 hafta önce yıkamaya başlayınız. Özellikle ilk kez kum temizleyecekseniz uzun sürebilir. Eve ortamında kum temizlemek biraz zor. Kumdan ne kadar çok pislik çıktığını görünce çok şaşıracaksınız. Ben kumu iki kova bir de leğen yardımıyla temizledim. Birinden diğer boşaltıp en son leğenden geçirdim. Bazıları tülbent koy süz dedi ama başaramadım. Kumu yıkayarak su altındayken kovadan kovaya taşımak daha kolay geldi ve su içerisinden geçerken de temizlenmesi devam etti. Ne kadar yıkasam da akvaryuma eklediğimde yine de suyu etkiledi, sanırım bundan kaçış yok.

Kumun haricinde kütük veya dal koyacaksanız öncelikle büyük bir tencerede / kazanda kaynatınız ve öyle yıkama işlemi yapınız. Kaynatmamızın sebebi mikroplarından arınması için. Normalde kütükler akvaryuma eklendiğinde batması gerekiyor. Eğer batmıyorsa zamanla batacaktır. Bunun haricinde kaya ve taş koyacaksanız lütfen onlarıda öncelikle kaynatıp mikroplarından arındırın. Kütük , dal, kaya ve taşlar haricinde akvaryuma bitki ekleyeceksiniz muhtemelen. Bitki alımını en sonra bırakınız. Evde bekleyip bozulmasın. Eğer dekor ekleyecekseniz kaliteli markaların dekor ürünlerini tercih ediniz. Dekorlar seramik olsun. Ben ilk akvaryumumu kurduğumda dekorların boyaları bir süre sonra çıktı. Dekorların salınım yaptığını gördüğüm anda hepsini çöpe attım. Canlıların yaşamı daha önceliklidir tabii ki.

Malzemeleri ve en son bitkileri de eklediniz. Sıra geldi suyu eklemeye. Suyu birkaç gün önceden eğer imkanınız varsa bekletin. Arkadaşınızdan , komşunuzdan, akrabanızdan kova ödünç alıp suyu kloru uçsun diye bekletiniz. Hatta piyasa satılan kaliteli su düzenleyicilerden de ekleyebilirsiniz.

Suya su düzenleyici döküp beklettiğinizde akvaryuma koyacağınız zaman tertemiz suyla karşılaşacaksınız. Amacımız akvaryuma ekleyeceğimiz suyun dahi berrak olmasını sağlamaktır. Akvaryuma suyu küçük kaplarda yavaş yavaş ekleyiniz ki suyu eklediğinizde bulanıklık meydana gelmesin. Ama akvaryuma suyu eklediğinizde suyun önce kirli olduğunu görürsünüz. Bunun nedeni %100 temizlenemeyen dekor malzemeleri, bitkiler, kütük – dallar gibi malzemelerdir. Tamamen temizlenmemiş olabilir ki bu çok doğal. Suyu pis gördüğünüzde bunu normal karşılayınız. Ben akvaryuma suyu ekledikten 3 gün sonra berraklaşmaya başlamıştı. Suyun berraklaşması izin zaman tanıyınız. Ekstra kimyasal eklemenize gerek yok. Ben ikinci gün dış filtre ve iç filtreyi çalıştırdım. Bakteri kültürü ekledim. İç ve dış filtrenin debilerini ayarladım. Dördüncü gün akvaryuma çok az da olsa yem atmaya başladım. Beşinci gün suyun %20 sini değiştirdim. Yem atmaya devam ederek altıncı ve yedinci günde suyun %20 sini değiştirmeye devam ettim.

Bir hafta sonra akvaryuma çöpçü balıkları ve adi salyangozları ekledim. Gayette iyi oldu , kayıp yaşamadım Bunun sebebi akvaryumda faydalı bakterilerin yerleşmis olmasından. İki gün sonra tekrar suyun %20 sini değiştirdim. Artık akvaryum suyu çok ama çok berraktı. Ardından akvaryuma lepistesleri ekledim. Güle oynaya yüzüyorlardı. Akvaryuma çöpçüleri ve lepistesleri ekledikten sonra suyu değişimi sırasında mutlaka suyu ılıklaştırıp akvaryuma öyle eklemeye başladım. Lütfen akvaryuma ekleyeceğiniz suyun ısısı akvaryumdaki ısıya yakın olsun. Eğer soğuk su eklerseniz canlı kaybı yaşayabilirsiniz.

Su değişimi ilk başlarda zor geliyordu. Sonra bir motor alıp suyu hortumla akvaryuma boşaltmaya başladım. 20 tl lik bir motorda iş görür. Ben en çok bilinen markalardan birinin orta halli motorunu satın aldım, rahat ettim. Akvaryuma inen hortumun ucuna elyaf bile koydum kovadan su daha temiz gelsin ve suda bulanıklık oluşturmasın diye. Amacımız yeni akvaryumda berrak su sağlamak. Kovada beklettiğim suya her zaman su düzenleyici ekledim.

Akvaryumun periyodik bakımlarını aksatmadan yaptığınızda kalitesi suyla karşılaşmazsınız. Akvaryum berrak su veya kütüklerin açık çay kıvamına getirdikleri su bakımla birlikte içerisinde canlıların mutlu yaşam sürecekleri evi olacaktır.

 

 
Toplam blog
: 8
: 4943
Kayıt tarihi
: 02.11.13
 
 

79 Almanya doğumluyum. İzin günlerimde film seyretmeyi, müzik dinlemeyi, İstanbul içinde ya da şe..