Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '16

 
Kategori
Eğitim
 

Yeni Başlayanlar İçin OSMANLICA

Yeni Başlayanlar İçin OSMANLICA
 

Sadece kendi tecrübelerimi baz alarak, Osmanlıca'nın asla zor bir dil olmadığını söyleyebilirim. Lisans eğitimimi, Türkçe Öğretmenliği Bölümü'nde tamamladım ve Osmanlıca bizim için zorunlu bir dersti. Hem Osmanlı Alfabesi hem de nasıl çalışacağımı bilmemek gözümü çok korkutmuştu. El yazmalarını okuyacak kadar Osmanlıca da iyi değilsem de bu dili bilmek gerçekten güzel bir duygu.

 

  Eğer, Osmanlıca'yı merak ediyor ve  Osmanlıca öğrenmeyi istiyorsanız, size ilk tavsiyem Hayati Develi'nin yazdığı, benim de ders kitabım olan, iki ciltlik "Osmanlı Türkçesi Kılavuzu".  Üniteler halinde, basitten karmaşığa, kolaydan zora doğru hazırlanmış olan kitabın, öğrenen kişiyi yormayan bir anlatımı var. Ayrıca, kitap sonundaki okuma parçaları ile de öğrendiklerinizi rahatlıkla pekiştirebilirsiniz.

 

  İkinci tavsiyem ise, Anadolu Üniversitesi, Açık Öğretim Fakültesi'nin sunduğu online Osmanlıca dersleri. Sanıyorum, online dersler ve Osmanlı Türkçesi Kılavuzu ilk aşamada oldukça işinize yarayacaktır. Ancak, her dil gibi Osmanlıca'yı öğrenmek de sabır, zaman ve devamlılık ister. Hemen her gün, on dakika dahi olsa çalışın. Özellikle okuma-yazmayı tam öğrenmeden çalışmanıza ara verirseniz, tekrar başa dönmek zorunda kalabilirsiniz ve bu da zaman kaybı demektir.

 

  Üçüncü olarak, bol bol yazın. Ben çalışırken yazarak çalışmanın değerini çok iyi anlamıştım. Bu, bir yandan yazınızın güzelleşmesini sağlıyor bir yandan da doğru yazmanınızı. Aksi takdirde, bir nokta bile kelimenizin anlamını tamamen değiştirebilir.

 

  Son zamanlarda Osmanlıca'ya olan merakın artması, Osmanlıca'nın hak ettiği değeri yavaş yavaş geri kazanmaya başlamasının belirtisi sanki. İnternette, Osmanlıca gazetelere, dergilere, kitaplara ulaşmanız artık çok kolay. Dahası, hemen her ilde kurslar açıldı. Örneğin; İstanbul'da yaşayanlar İsmek'de ücretsiz kurslara katılabilirler. 

 

   Milli kültürümüzün temel taşlarından biri olan Osmanlıca, asla zor bir dil değildir. Günümüzde de bilgiye ulaşmak bu denli kolayken rahatlıkla öğrenilebilinir.

 
Toplam blog
: 45
: 9373
Kayıt tarihi
: 06.08.07
 
 

Fark ettim ki; çok okudum, çok araştırdım, çok gezdim, çok öğrendim ama az yazdım. Bir baktım ki,..