Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

21 Eylül '16

 
Kategori
Eğitim
 

Yeni bir ders yılına başlarken

Yeni bir ders yılına başlarken
 

Geçen pazartesi günü öğrencilerimiz heyecanla okullarına bir kez daha merhaba dediler. Eski öğrencilerimiz değerli öğretmenleriyle kucaklaşırken yeni okullarına başlayan öğrencilerimiz de yeni öğretmenler ve öğrenci arkadaşlarıyla tanışmaya başladılar. Heyecan dolu dakikalar içinde, okullarına koşuyorlar. Bir yeni yılın  yaşama sevinci içinde değişik giysileriyle yeni bir ortama alışmaya çaba gösterecekler. Okullarına yeni yeni başlayan öğrenciler için ilk günler belki biraz  zor olacak. Sayın velilerimizin ve öğretmenlerimizin sabırlı olmalarını diliyorum. Yeni okula başlayan özellikle küçük öğrencilerimiz gün geçtikçe yeni okul ortamına alışacaklardır. Özellikle ilk günlerde öğrencilerimizin bazı eksik ve hataları olacaktır. Sayın velilerimizin ve öğretmenlerimizin bu konuda biraz hoş görülü olmalarını dilerim.

Tüm bunlardan başka ileri  ki sınıflarda  yurdumuzun bağımsızlığını, Cumhuriyetimizi, şanlı  bayrağımızı,dilimizi, Türkçemizi, birlik ve beraberlik içinde kardeşçe bir millet olarak yaşadığımızı ve bunların önemli olduğunu öğretilmelidir...

Bu konuda deyimli bir öğretmen olarak bazı tavsiyelerim olacak

Özellikle Sayın velilerimizin çocuklarının okula gidiş ve gelişlerini takip etmelidirler

Velilerimiz çocuklarını takip ederken öğretmenlerini tanımalarını sağlık veririm

Velilerimiz en az ay da bir veya iki kez öğretmenlerini ziyaret etmelerini ve çocuklarının durumu hakkında bilgi almalarını,

Bu görüşmeler ve ziyaretler ders saatleri içinde olmamalıdır.

Velilerimiz çocuklarına sahip oldukça ve onların durumu hakkında bilgi aldıkça öğretmenlerin de sevinci daha artar.

Okulda öğretmen, öğrenci ve diyalogu çok önemlidir.

Sayın öğretmenlerimizde öğrencilerini, öğrenci ailelerini yakında tanımalarını dilerim,

Öğrencinin ailenin öz veya üvey olduğunu bilmesinde fayda vardır,

Öğrenci velisi ne iş yapıyor, geçim durumu nasıldı?

Nerede oturuyor, oturduğu ev kendisine ait mi?

Aile de kaç kişi vardır, öğrenci velisinin maddi ve manevi durumu nasıldır?

Öğrenciler okula giderken özellikle ilkokul (IV. V.Sınıflar için) çantalarının ağır olmamalarına dikkat edilmelidir. Çantalar ağır olunca bel kemiklerinin gelişmesine zarar verir,

Özellikle köy öğretmenlerinin öğrenci ailelerini daha çok yakından tanımalarını tavsiye ediyorum. Fırsat buldukça aileleriyle bir araya gelmelerini,  öğrencilerinin çalışmalarını izlemelerini yararlı olacaktır diye düşünüyorum.

Tabi ben  (bu maddeyi ), köylerimizde çalışan öğretmenlerimiz için söylüyorum.

Bizim zamanımızda köylerde öğretmenlik yaptığımız yıllarda köy inceleme planı vardı, kaldığımız köyün sosyal ve kültürel durumu, köy muhtarı ve muhtarlık heyeti, çalıştığımız köyün adetleri, gelenekleri, düğün ve ölüm işleri, kız isteme, nişan ve düğün  gelenekleri yemekleri, yakacakları, dili, köyde yaşayan veya vefat edenler gazi ve şehitleri var mı v.b gibi  köyün folkloru hakkında incelemeler yapar ve bunları bir dosyada toplardık. Daha sonra Sayın İlköğretim Müfettişlerimize bir inceleme dosyası halinde verirdik..Bilmiyorum aynı yönetmelik şimdilerde devam ediyor mu?

Sayın Veli ve değerli öğretmenlerimizin bunları bildiklerine inanıyorum. Ama yine de emekli bir öğretmen olarak bu bilgilerin tazelemek istedim.  Aslında tereciye tere satmakta zordur.  Sözlerimi Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün bir sözüyle noktalamak istiyorum:

Öğretmenler, yeni nesil sizlerin eseri olacaktır. Ulusları kurtaranlar yalnız ve ancak öğretmenlerdir” diye vurgular.

2016- 2017 Eğitim ve Öğretim yılının tüm ülkemizde okuyan sevgili öğrencilerimize ve görevli öğretmenlerimize sağlıklı ve başarılı bir yıl olarak geçmesini diliyorum.  

Abdülkadir GÜLER

20 Eylül 2016- SÖKE 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..