Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Eylül '06

 
Kategori
Eğitim
 

Yeni bir eğitim yılına girerken

Evet, yeni bir eğitim öğetim yılı, ülkemizde her sektörde olduğu gibi ve dünyada da eğitim sektöründe olduğu gibi sancılı ve sorunlu başlayacak.

Ben bu yazıda kalabalık sınıflar, yetersiz donanım gibi bildik konulara girmeyip, okula başlayacak olan çocuklarımızın anne ve babalarına seslenmek istiyorum.

Her şeyden önce şunu bilmelisiniz: okul başarısı / başarısızlığı çocuğun değil; ona klavuzluk eden büyüklerinin başarısıdır / başarısızlığıdır. Çocuk sadece bu durumu yansıtan bir vizyondur. Burada bilinmesi gerek, başarının ailede başladığı gerçeğidir. Başarının ailede başlaması ve söz konusu bireyin gelecek yaşantısında da kendini gerçekleştirebilmesi için öncelikle olumsuz davranışları engellemek gerekir.tki her çocuk yaramazlık yapar. Tabii ki her çocuk anne babasının istemediği davranışlarda bulunur. Sizin çocuklarınız da... Bu olumsuz davranışları engellemek biz büyüklerin elindedir. Genellikle çocuklarımızın yaramazlıkları karşısında onlara değişik tepkiler vererek bu davranışları düzeltmeye çalışırız. Bu kez bir değişiklik yapalım ve olumsuz davranışlar gerçekleşmeden önce nasıl engelleyebileceğimizi tartışalım.

Olumsuz davranışları nasıl engelleyebiliriz?

Her çocuk, doğal olarak anne ve babasının istemediği davranışlarda bulunur. Sizin çocuğunuz da doğal olarak bu şekildeki davranışları göstermiştir ve de gösterecektir. Genellikle bu şekildeki davranışlar karşısında tepki vererek bu davranışları yok etmeye çalışırız. Oysa anne-baba olarak yapabileceğimiz en etkili yöntem örnek olmak 'tır. Örneğin; siz dağınık bir insansanız, çocuğunuzdan da odasının derli toplu olmasını beklemeniz yanlış olur.

Biz örnek davranışları gösterdikten sonra ya da iyi bir örnek teşkil ettiğimiz helde eğer başarı elde edemiyorsak bu kez önleyici olmak için çalışmalıyız. Yani yapmasını istemediğimiz davranışları ben dili ile ifade etmek oldukça etkili olacaktır. Örneğin; alışverişe çıkarken, 'Benden her olur olmadık yerde birşeyler almamın istenmesinden rahatsız oluyorum. Üzülüyorum.' demek, çocuğa kızmaktan daha etkili olacaktır.

Olumlu konuşmak, çocuğunuza istenmeyen davranışları belirttirken savaşmayı değil de anlaşmaya varmanızı sağlayacaktır. ''Kitabını oku.'' yerine ''Çok ilginç bir kitaba (ya da konuya) benziyor. Okuduktan sonra bana anlatır mısın? demek daha etkili olacaktır.

Başarılarla dolu bir gelecek dileğiyle, saygıyla kalın.

 
Toplam blog
: 2
: 322
Kayıt tarihi
: 18.06.06
 
 

08.10.1977 tarihinde Gaziantep' te doğdum. İlk ve orta öğrenimimi burada tamamladım. 1996 yılında İs..