Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Esra Kemer Kariyer Danışmanı

http://blog.milliyet.com.tr/cvcheckup

29 Haziran '17

 
Kategori
İş Yaşamı - Kariyer
 

Yeni Bir İşe Başlarken Dikkat Edilecekler

Yeni Bir İşe Başlarken Dikkat Edilecekler
 

İlk İş Günü İletişim


Beklediğiniz gün geldi. İş arama süreciniz nihayet son buldu ve artık yeni işinize başlıyorsunuz. Yeni bir iş, yeni iş arkadaşları, yeni bir çalışma ortamı sizi bekliyor.  İlk gün heyecanı sardı. Bilinmeyen diğer her şey gibi yeni iş de sizi ürkütebilir, heyecanlanabilirsiniz çok normal. Endişelenmeye gerek yok tabii ki üstesinden geleceksiniz.  İşte ilk iş günlerinizde dikkat etmeniz gerekenler. Aslına bakarsanız konunun özü iyi ve pozitif iletişim, odaklanmak, özen göstermek, kendinize saygı duymak
İlk günler kimse sizden yüksek performans beklemeyecek. İlk günlerinizi iyi yönetirseniz işinize ve işyerinize hızlı adapte olur ve verimli olmaya başlarsınız.

 

  • İŞ YERİNİZE NASIL GİDECEĞİNİZİ BELİRLEYİN …

İlk iş günü ulaşımınızı nasıl sağlayacağınızı, servisin telefon numarasını bilmediğinizi vs. düşünsenize. Kan ter içinde kalmış bir şekilde işe gittiğinizde yeni iş arkadaşlarınızın gözünde şık ilk izlenim bırakamayabilirsiniz. Ulaşımınızı mutlaka önceden planlayın, geç kalmayın aman…  15-20 dakika erken gitmeniz bile sizi rahatlatacaktır.

 

  • DİNLENMİŞ VE KAHVALTI ETMİŞ OLARAK GİDİN

Tamam heyecanlısınız ama şişmiş uykusuz gözlerle işe gitmeyin. Erkenden uyuyun. Saatinizin alarmını kurun ve aman 5 dakika diye ertelemeyin. Alarmınız yedekli olsun …. Kahvaltı günün en önemli öğünü, zinde ve tok şekilde işe gitmenizin faydası olacaktır. Kahvaltınızı etmeden evden çıkmayın.   Karnınız açken veya ayılamamışken yeni konulara odaklanmanız zor olabilir. Birde karnınızı nasıl doyuracağınıza odaklanmakla enerjinizi harcamayın.

 

  • İMAJ HER ŞEYDİR SUSUZLUK HİÇBİR ŞEY

Ne giyeceğinizi önceden planlayın. Her ne kadar bu konu bayanlara daha çok hitap ediyor gibi gözükse de artık beyler de dış görünüşüne önem veriyor. İlk gün için ne giyeceğinizi planlayın hatta ilk hafta için kıyafet listeniz hazır olmalı. İşinize göre ne giyeceğinizi profesyonel ve işyeri kıyafet kurallarına göre ayarlayabilirsiniz. Ne giyerseniz giyin ama en en önemlisi temiz ve ütülü olması.


 İmaj bir bütündür bunu davranışlarınıza da yansıtmalısınız. Görevinize uygun tavırlar sergilemekte fayda var. Duruşunuz rolünüze uygun tavırlarla net olmalı. İlk günlerinizde gözler sizin üzerinizde. Enerjiniz yüksek olmalı ve istekli olduğunuzu hissettirmelisiniz.

 

  • HAZIRLIKLARA VE NOT ALMAYA BAŞLADINIZ MI?

İster oryantasyon programına başlamış olun, isterseniz birimde ki mentorunuz size birimi-işi anlatsın yapmanız gereken önemli bir iş var. Her detayı not almak. İlk günlerde yoğun bilgi ve tecrübe bombardımanına uğrayacaksınız. Bir sürü kişi ile tanışacak ne iş yaptıklarını öğreneceksiniz. Kiminle hangi iş sürecinde dirsek temasında olacağınızı, yapacağınız işleri, şirket kültürünü öğreneceğiniz bu günlerde “Söz uçar, yazı kalır” diyerek her detayı not alın. Takıldığınız noktada bu notlar size ilaç gibi gelecektir.  Kendi görev tanımınızı mutlaka tekrar okuyun. Organizasyon şemasından da tanıştıklarınızı işaretleyebilirsiniz.

Çalışma sahanızın hazırlıkları tamam mı? Dâhili telefon listesini de almanız size alışana kadar hız kazandırır. İşinizi yapmanız gereken ekipman ve donanımlar hazır mı? İlk günlerinizde bunları kontrol etmeniz ve yapılması gereken şifre tanımlama, kartvizit basımı, e-posta kurulumu gibi işlemleri tamamlamanız ileride size zaman kazandırır, işe adaptasyonunuz hızlı olur. Yani performansınız artar.

 

  • İLETİŞİMSİZ OLMAZ

Tüm bu süreçleri yürütürken tanıştığınız, konuştuğunuz kişilerle etkili iletişim kurmaya özen gösterin. İsimlerini öğrenin ve kullanmaya çalışın. Etkin iletişim için önce dinlemek gerekir. Tanıştığınız her yeni iş arkadaşınız ve yöneticilerle etkili iletişim kurmaya verdikleri bilgileri dinlemeye özen gösterin. İletişim sadece sözlü olmaz. Beden dilinizle de destekleyin. Sizi dikkatle dinliyorum derken sıkıldığınızı vücut dilinizde gösteriyor olabilirsiniz, aman dikkat. Bir konuya yazılı iletişim kurarken de dikkat etmelisiniz. Yazdığınız e-postayı göndermeden önce bir kez daha okuyun ki net ve hedef odaklı olsun. Telefonda bile konuşurken karşı taraf gülümsediğinizi hisseder. Tebessüm eden bir sima hep hatırlanır.

 

  • ASANSÖR KONUŞMANIZ HAZIR MI? İLİŞKİLERİNİZİ SİZ YÖNETİRSİNİZ…

Kendinizi nasıl tanıtırsanız öyle akıllarda kalırsınız. Tanıştığınız her yeni iş arkadaşınıza kendinizi nasıl tanıtacağınıza dair birkaç cümlelik tanıtımınızı hazırlayın. Özel konulara değinmek zorunda değilsiniz tercih meselesi ancak profesyonel kimliğinizi en iyi şekilde tanıtmalısınız. Tanışırken ad-soyad, birim ve görev bilgilerini mutlaka belirtin. Asansör cümleniz izinizi bırakır.


İlk günlerinizde iş arkadaşlarınız ve diğerleri sizi ilgiyle izleyecektir. Hepsinin odağında siz varsınız. Yeni biri gelmiş fısıltıları şirkette dolanırken siz heyecandan titriyor olabilirsiniz ama sakin kalmaya çalışın. Derin nefes alın ve gülümseyin. Soğuk biri denmesindense güler yüzlü çok sıcak tanımlarını şahsen tercih ederim işim gereği.


Ayrıca iş arkadaşlarınızın sosyal ortamlarını da gözlemlemek gelecekte ki ilişkilerinizi kuvvetlendirmek için faydalı olacaktır. Beraber öğle yemeği, kahve molası tekliflerini değerlendirin en etkin iletişim ve haberleşme yeri yemekler ve kahve makinası başında yapılan sohbetlerdir. Sizinle aynı seviyede ki iş arkadaşlarınızla konuşun. En iyi bilgiyi onlardan alabilirsiniz.

 

  • İŞ YERİNDE Kİ KURALLAR YIKMAK İÇİN DEĞİLDİR

Her iş yerinde yazılı veya yazılı olmayan kurallar ve her iş yerinin kendine özgü kimliği vardır. Bu kuralları yöneticinizden ve iş arkadaşlarınızdan öğrenirsiniz.  Başarılı olmak istiyorsanız bu kurallara uymakta var. Yazılı olmayan kuralları da öğreneceğiniz yer yürütülen ilişkiler bütünüdür ve gözlemleyerek öğrenilir. Yöneticilerinizin kararları alırken tarz ve davranışlarını da iyi gözlemleyin, ileride ihtiyacınız olacak. İş arkadaşlarınızın telefonu açarken kullandığı kelimeler bile fikir verir. İlk günden sivrilmek ve göze batmak olumsuz bir etki bırakabilir.

 

Bu arada söylemeden geçmek istemiyorum, " Sizinle veya başkasıyla ilgili dedikodulara kulaklarınızı tıkayın" Kim ne derse yolunuza devam edin...

 

Bu detaylar en önemlilerinden, tabii çalıştığınız işe, sektöre göre değişkenlik gösterebilir, yenileri de eklenebilir. İlişkileri iyi yönetmek, gözlemlemek ve yazılı olan olmayan kurallara uyum göstermek gerekli. Her zaman olumlu bir imaj bırakmak size güç kazandırır. Profesyonel markanızı işe yeni başladığınızda da kuvvetlendirmeniz için bu detaylara dikkat etmeniz faydalı olacaktır. 

Soru ve talepleriniz için esra@cvcheckup.com e-posta adresinden iletişime geçebilirsiniz.

KARİYERİNİZ PARLASIN….

ESRA KEMER

CV ve Kariyer Danışmanı, İnsan Kaynakları Profesyoneli

www.cvcheckup.com

 

 

 

 
Toplam blog
: 53
: 162
Kayıt tarihi
: 07.02.17
 
 

Profesyonel is yaşantısına 1999 yılında devlet okulları ve özel dershanelerde Fizik ve İngilizce ..