Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Aralık '07

 
Kategori
Yılbaşı
 

Yeni bir yıl mı dediniz? Say fazla olmasın

Yeni bir yıl mı dediniz? Say fazla olmasın
 

Nedir bu yeni yıl? Ne anlamalıyız ? Nasıl anlamalıyız? Bilemiyorum ki !.. Rakamların değişmesi ya da bir yaş daha yaşlanmak mı?

Herhalde yeni bir başlangıç olsa gerek. Geçmişin muhasebesini yapıp, gelecekten ümitlenmek. Yanlışların, eksikliklerin, inatların, farklı görmelerin, kıskançlıkların, ayrımcılıkların bir kenara bırakılıp, yeni bir sayfanın açılması demek. Düşmanlıkların, ötekiler duygusunun törpülendiği yeni bir yıl.

Bir söz vardır: "Her şeyi bilmektense, kendini bilmek daha iyidir" diye. Koca Yunus ise şöyle diyor;

"İlim ilim bilmektir

İlim kendin bilmektir

Sen kendini bilmezsen

Ya bu nice okumaktır"

İşte kişi kendini yeni bir yılla sorgular, kendiyle ve herkesle barışık olduğunun farkına varabilirse o zaman bir "yeni yıl" dan bahsedilebilir. Bir basamak daha olgunlaşabildi ise yıl yeni olabilir.

Büyüklenenler, kendini doğru başkalarını yanlış bilenler, kendini haklı başkalarını haksız bilenler. Kendini aydın zannedip kendi insanını anlayamayanlar. Özel şartlarda yetişip, dışarıda yetişip, dışarıya yerleşenler. Sonra da söz sahibi olduğunu düşünüp reklamlarını yapanlar. Önce olgunlaşıp, halkın içinde ne var ne yok bilip konuşmanın "aydın"lık olacağını bilseler. Halkın nelerden hoşlanacağını bilip yüce sayabilseler gam yemeyeceğim. Neyse biz bu yeni yıl neymiş ona bakalım:

"Miladi takvim başlangıcı olan yeni yıl (yılbaşı) kutlamaları ile Noel kutlamaları tarihlerinin yakın olması sebebiyle sıkça karıştırılır. Noel kutlamalarının temelinde İsa'ın doğumunu kutlama geleneği yatmaktadır. Yeni yıl kutlamalarının geçmişi ise Eski Romalıların 1 Ocak'ta yaptıkları yeni yıl kutlamalarına dayanmaktadır. 31 Aralık'ı 1 Ocak'a bağlayan gece kutlanan yeni yıl ile Noel şenlikleri temelde birbirinden farklı olmakla birlikte, gelenekler açısından Hıristiyanlar arasında karışmış vaziyettedir.

Türkiye’de Noel kutlamaları Hıristiyan nüfusun çok az olması nedeniyle kamuoyunda hissedilmemekte ancak yeni yıl 31 Aralık'ı 1 Ocak'a bağlayan gece büyük bir kitle tarafından kutlanmaktadır. Bu nedenle yeni yılın ilk günü, 1 Ocak, tüm Türkiye'de resmi tatildir.

Noel kutlamalarına eski kültürlerdeki Pagan ve putperest adet ve gelenekler oldukça etki etmiş, bu adetler zamanla Hıristiyanlığın uygulama alanlarına dahil edilmiştir. Hıristiyan olmayan toplumlarda ve bölgelerde bu adet ve gelenekler “yılbaşı kutlamaları” adı altında yayılmıştır. "

Herkese sağlıklı, mutlu ve sevdikleri ile uzun ömürlü bol rakamlı yıllar dileğimle sizlere "Aşkın Hikayesi" ni sunmak istiyorum.

Bir zamanlar, bütün duyguların üzerinde yaşadığı bir ada varmış:
Mutluluk, Üzüntü, Bilgi ve tüm diğerleri, Aşk dahil.
Bir gün, adanın batmakta olduğu, duygulara haber verilmiş. Bunun üzerine hepsi adayı terk etmek için sandallarını hazırlamışlar.
Aşk, adada en sona kalan duygu olmuş çünkü mümkün olan en son ana kadar beklemek istemiş.
Ada neredeyse battığı zaman, Aşk yardım istemeye karar vermiş. Zenginlik, çok büyük bir teknenin içinde, geçmekteymiş.
Aşk, "Zenginlik, beni de yanına alır mısın?" diye sormuş.
Zenginlik, "Hayır, alamam. Teknemde çok fazla altın ve gümüş var, senin için yer yok." demiş.
Aşk, çok güzel bir yelkenlinin içindeki Kibir'den yardım istemiş. "Kibir, lütfen bana yardım et!",
Kibir "Sana yardım edemem, Aşk. Sırılsıklamsın ve yelkenlimi mahvedebilirsin." diye cevap vermiş.
Üzüntü yakınlardaymış ve Aşk yardım istemiş: "Üzüntü, seninle geleyim."
Üzüntü "Of, Aşk, o kadar üzgünüm ki, yalnız kalmaya ihtiyacım var."
Mutluluk da Aşk'ın yanından geçmiş; ama o kadar mutluymuş ki Aşk'ın çağrısını duymamış.
Aşk, birden bir ses duymuş. "Gel Aşk! Seni yanıma alacağım..."
Bu Aşk'tan daha yaşlıca birisiymiş. Aşk o kadar şanslı ve mutlu hissetmiş ki, onu yanına alanın kim olduğunu öğrenmeyi akıl edememiş.
Yeni bir kara parçasına vardıklarında, Aşk'a yardım eden yoluna devam etmiş. Ona ne kadar borçlu olduğunu fark eden Aşk, Bilgi'ye sormuş:
"Bana yardım eden kimdi?" Bilgi "O, Zaman'dı" diye cevap vermiş.
"Zaman mı? Neden bana yardım etti ki?" diye sormuş Aşk.
Bilgi gülümsemiş:

"Çünkü sadece Zaman Aşk'ın ne kadar büyük olduğunu anlayabilir…"

 
Toplam blog
: 6
: 628
Kayıt tarihi
: 02.03.07
 
 

Karadeniz'in; deniz kokulu atmosferli, dumanlı tepelerinden, yeşile boyalı yamaçlarından, cefakar ve..