Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

TÜKETİCİ KÖŞESİNDE "SEMRA ABLANIZ"

http://blog.milliyet.com.tr/semra_sahin

05 Haziran '11

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Yeni bir yola, yeni bir düşünce tarzı ile çıkılmalı - 02

Yeni bir yola, yeni bir düşünce tarzı ile çıkılmalı - 02
 

Semra Şahin'den; "Sağlıklı ve Uzun Yaşamın Sırları"


Bu kitabı satın alıp, okumaya başladığınıza göre, artık yeni bir sağlıklı yola çıkmak üzere kararınızı verdiniz, hatta yola çıktınız bile. 

 

Yanıltmak yahut da yanılmak insanlara özge bir davranıştır. Kesinlikle elinizdeki bu kitabın sizi yanıltmadığını geçen birkaç aylık uygulama dönemlerinizden sonra fark edeceksiniz. 

 

Böylece hem ben bu paylaşım çalışmamdan kazanç sağlarken hem de siz harcamış olduğunuz para, emek ve zamanınızdan dolayı kesinlikle bana yahut da yayıncıya kızamayacaksınız. Başka bir anlatımla hani derler ya;”Dua edeceksiniz!” 

 

Elinizdeki kitap ne bir serüven kitabıdır nede sizi bir definenin yerine yöneltecektir. Bunlar benim size anlatmak istediklerimin yanında sıfır değerli şeyler olmaktan ibarettir. Çünkü canlılar için en büyük değer onun sağlıklı ve uzun yaşaması isteminde gizlidir. Bu gizliliğin arayışında olan tek canlı da insanoğludur. 

 

Lokman Hekimin ölümsüzlüğün sırrını bulması, sonrasında hızla üzerine gelen rüzgara elindeki bu ölümsüzlük şifrelerinin yazılı olduğu notlarını kaptırması ve ardından ne kadar hızla koşsa da, onu yakalayamayarak, azgın akan akarsuya kaptırması, insanoğluna göre belki güzel bir masal olabilir, ancak her masalın da verdiği bir ana fikri mesajı vardır, bunu da unutmamak gereklidir. 

 

İnsanoğlu asla doymak bilmeyen, (kanaatkâr) olmayan bir varlıktır. Bu durumu da onun diğer canlılardan farklı olmasını belirleyen başka bir özelliğidir.  

 

Örnekleri çoğaltabileceğimiz kadar çoğaltabiliriz. İnsanoğlu; Yerken, içerken, düşünürken, uyurken, koşarken, sevinirken, üzülürken ölçü (karar) konusunda dengeyi sağlamakta da zorlanan bir canlıdır. 

 

“İhtiyaçlar tatmin edildikçe şiddetlenirler, tatmin edilen ihtiyacın yerini başka bir ihtiyaç ikame eder” 

 

Bu temel ekonominin kuralını da ortaya koyan yine insanoğlu değil midir? 

 

Bu söylemlerimizden anlaşılacak olan odur ki; İhtiyacın şiddet derecesine göre karşılanan tatmin gereçlerinin de bir ölçüsü sınırı vardır. 

 

Doymak için yiyorsanız daima aç kalacaksınızdır. 

 

Öğrenmek için eğitim ve öğretim alıyorsanız mutlaka öğreneceksinizdir. 

 

Üzülmek üzere çıktığınız yolda üzülecek, sevinmek için çıktığınız yolda umut arayışlarınızın da yardımıyla az ya da çok sevineceksinizdir. 

 

KENDİ ÜZERİMDE SÜREKLİ UYGULADIĞIM BİRİNCİ SİHİRLİ FORMÜLÜMÜ ARTIK VERMENİN ZAMANI GELDİ DİYE DÜŞÜNÜYORUM. 

 

Yaşamayı seviyorum. 

 

İnsanları, doğayı ve çevreyi seviyorum. 

 

Yaşamanın anlam ve önemini güzelliğini biliyorum. 

 

YAŞAMAYI NEDEN ÇOK SEVİYORUM? 

 

Rahmetli büyükannemi anımsarım. Bağ bahçe hayatıyla, doğayla meşgul olmayı seven birisiydi. Sanki doğanın arkadaşı gibiydi. Her otu ve nebatı tanır, onun ne gibi bir derde yaşam iksiri olacağını anlar ve o bitkiyi bulunduğu yerde zamanı gelmiş ise toplar, kurutur yahut da gerekli işleme tabi tutar suyunu yağını çıkartır ve gerekli derdi olana da uygulayarak yada vererek kullandırırdı. Bu nedenle de gecesi gündüzü bilinmez kapımız daima çalınır, bir dert sahibi olan, bir acı hisseden ona gelirdi. 

 

“Ben inenin deliğinden Hindistan’ı gözlerim” sözünün de sahibi olan büyükannem ismiyle değil de, “Lokman Ana” olarak tanınır ve bilinirdi. 

 

Yanına iki büklüm getirilenler, ağrılılar sızılılar birkaç gün sonra sağlık ve selametle evlerine dönerlerdi. Rahmetli üstelik kimseden maddi bir menfaat sağlamazdı. Ancak evimizde gelenlerin getirdikleri hediye peynir, yağ, kaymak, yoğurt, bal, hububat, meyve ve sebze konu komşularımıza da dağıtılacak kadar çok olurdu. 

 

Bu örneği iki önemli husustan dolayı sizlere aktarmak gereği duydum.  

 

Birincisi benimde bu alana ilgi duymama ve doğa ile iç içe olmamda etken olmuş olmasıdır. 

 

İkincisi ise, hem kendimin hem de yaşama tutunmakta kararlı insanların aile çevremde oldukça fazla bulunmasıdır. 

 

Aile soyağacımız da genel yaş ortalaması 90 civarındadır. 

 

Yıllar önceydi, yakalandığım rahatsızlığım sonrasında o günün tıp bilimi bir çözüm üretememiş ve beni kaderimle baş başa bırakmışlardı. 

 

Filmlerden anımsarsınız. Doktor hastanın odasından çıkar. Hasta yakınları; “Yaşayacak mı doktor, yaşayacak mı?” sorgulamasında bulunurlar, doktor ise, “Biz elimizden geleni yaptık gerisi Allah’ın takdiridir” derler. Aynısı, öyle bir durumdaydım bende. Doktorlar ellerinden geleni yapmıştı ve kangren olduğu söylenilen sol bacağım diz üstünden kesilecekti. 

 

“Lokman Ana” işte o günün benim hayatımda çok özel kararını vermekte anında devreye girmişti. Şimdilerde düşünüyorum da çok şanslıydım, ya “lokman Ana”m olmasaydı. Sol bacağım diz üstünden kesilmiş ve ben tek bacakla kol değneklerine tutsak olarak kalmış olacaktım. 

 

Ne kadar psikolojik tedavi alsanız da, var olan bir uzvunuzun noksanlığını göre göre ne kadar mutlu yaşayabilesiniz ki? 

 

Bunun için bu kitabın sizlere yaşam görevdeşliği katmaktan öte, sağlıklı bir bedeni de hediye edeceğini asla unutmayınız. 

 

 

Saygı ve Sevgilerimle. 

 

 

Semra ŞAHİN 

ANKARA 2006 

 

 

SAĞLIKLI VE UZUN YAŞAMIN SIRLARI - Semra ŞAHİN başlıklı yazım, aşağıdaki linkli “BLOG” sayfamda yayındadır. 

 

http://semrasahin.blogspot.com/ 

 

“Milliyet Blog” Köşemde de sizlerle peş peşe devam edecek bu yazı akışımı paylaşmak istedim. 

 

http://blog.milliyet.com.tr/semra_sahin 

 

Not: 5846 sayılı Fikir ve Sanat Eserleri Kanunu gereğince fikir ve görüşlerim ile makalelerim, telif hakları yasasına tabi olup, alıntı yapmak isteyenlerin lütfen yazılarımın linkini ve isim soy ismimi sayfalarındaki alıntının altına dipnot olarak koymaları kaydı şartı ile kaynakça kullanmalarında sakınca bulunmamaktadır. Aksi davrananlar hakkında suç duyurusunda bulunulacaktır. 

 
Toplam blog
: 75
: 3116
Kayıt tarihi
: 28.08.09
 
 

Tüketicileri bilinçlendirmek, haklarımızın aranmasına çözümler üretmek üzere faaliyette bulunanları ..