Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mayıs '11

 
Kategori
Blog
 

Yeni blogum ve yeni ay

Yeni blogum ve yeni ay
 

İlk blogumu 14 Ocak'ta oğlaktaki yeni ay zamanı açmıştım... Yeni ay başlangıçlar için iyidir derler ama bir türlü yazamamıştım sevgili bloguma. İlk yazımı ise ancak geçen hafta 27 Nisan'da yazabildim. Yıllarca insanın düşüncelerinde biriktirdiklerini yazıya dökmek ne kadar da zevkliymiş... Durup durup yazdıklarımı okur oldum.  

Her yeni güne Milliyet'le başlar, Milliyet blogdaki yazıları okudurdum. Benim de Milliyet blogum olsun dedim ve bu da ikinci blogum. Tesadüf mü, olması gereken mi bilemem, bugün de yeni ay zamanıymış. Hem de boğa burcunda. İlk blogumu açtığımda da toprak burcunda bir yeni ay vardı, ikinci blogumu açtığımda da.  

Blog'umun adını Benoloji koymak istedim ama daha önce kullanılmış. Biraz geç kalmışım.. Halbuki bu benim 3 yıl önce kendimce uydurduğum, mail adresi bile aldığım bir sözcüktü. Nasıl olur da daha önce kullanılmış anlayamadım?  

Türkçe'mize uyduruk kelimelerin bir yenisi de ben ekliyorum diye kızmayın bana. Öyle kendimce, içsel yolculuğumu yaparken, kendimi keşfediş sürecimi tanımlamak için kullandığım bir sözcük bu Benoloji.  

Benoloji, BEN ve OLOJİ'nin birleşimi.
-loji son eki, İngilizce'deki -ology veya -logy den Türkçeye girmiş bir son ek. Bir çalışma alanını veya akademik bir disiplini tanımlamak için kullanılıyor.
Bundan yola çıkarak BENoloji de BEN'i tanımlama, öğrenme, bilme bilimi bence...
İnsanın yaşamı boyunca öğrenmesi, araştırması ve bilmesi gereken en önemli şeyin kendisi olduğunu düşünüyorum. Ve insan kendini tanıdıkça aslında daha çok farkediyor kendini hiç tanımadığını. Yaşamının kesiştiği olaylar, hayatına dahil ettiği insanlar, yaşadığı hayal kırıklıkları, uğradığı bozgunlar öğretiyor ona nasıl biri olduğunu ve aslında nasıl biri olması gerektiğini, hayatta kalmak için neler yapması ve nasıl yaşaması gerektiğini.  

Neşeler, sevinçler, umutlar, hayal kırıklıkları, üzüntüler... hepsi herbirimizin yaşadığı ve yaşamak zorunda olduğu bizi geliştiren duygular. Tüm yaşadığımız olumsuzluklara rağmen onlarla yaşamayı ve ayakta kalmayı öğrenmeliyiz hepimiz. Bunun için de kendimizi bilmeli, kendimizi keşfetmeliyiz...  

İşte Benoloji, tek bir sözcükle bana tüm bunları anlatıyor..  

 
Toplam blog
: 10
: 1225
Kayıt tarihi
: 03.05.11
 
 

Doğayı dinlemeyi, müziği hissetmeyi, kalbimin beni götürdüğü yere gitmeyi ve kendimi keşfetmeyi s..