Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Şubat '09

 
Kategori
Eğitim
 

Yeni ders programları… 3

Yeni ders programları… 3
 

TABAKA-SOĞUK HAVLU KAPIŞ KAPIŞ Yaz sıcağının kavurduğu Antalya'da oteller müşterilerini serinletme


“YENİ FELSEFE, SOSYOLOJİ, PSİKOLOJİ, MANTIK, BİLGİ KURAMI DERSLERİ PROGRAMLARI… -3

Yeni program taslağından bazı örnekler

SOSYOLOJİ

Sosyoloji dersinde tabakamızı seveceğiz. Böylelikle toplumsal hareketliliğe gerek kalmayacak; “Toplumsal tabakamızı tanıdık sevdik; Öğrenciler üç gruba ayrılarak her grup bir tabakalaşma türünü araştırırlar. Hazırlamış oldukları bilgileri sınıfta sunarlar. Tabakaların farklı yönlerini ve o dönemlere ait sosyal yaşantı özelliklerini tahtaya yazarlar. ( 4–5. Kazanım )” [!] Dikey ve yatay Hareketliliğe vurgu yapılır. ( 7. Kazanım)

“Derste "sınıf" kavramı yerine "tabaka" denilerek, "Toplumsal tabakamızı tanıdık, sevdik" etkinliği yapılacak.” Nergis DEMİRKAYA11-10-2008 Sabah

Alt kültür-karşı kültür, seçkin kültür-popüler kültür birbirlerinin karşıtı olabilir mi ? “… alt kültür-karşı kültür, seçkin kültür-popüler kültür, evrensel kültür-yerel kültür gibi kültür ile ilgili temel kavramlar, öğrencinin kültürün çeşitli görünümlerini günlük hayat içinde de gözlemlemesi…” (s. 8)

10. Kazanım; Toplumsal yaşamdaki hak ve ödevlerini bilir. Tavuk yumurta “tartışması” ile mi ? “…sorulan “Güvenlik mi, özgürlük mü” sorusunun tek cevabı vardır: Bu soru, bizi ikisinden de mahrum bırakır. Ortada ne özgürlük ne güvenlik kalır.” Can DÜNDAR 9 Ekim 2008 Milliyet. “Hak mı? Ödev mi? Bir önceki derste öğrenciler iki gruba ayrılır. Grubun birine önce toplumsal haklarımız mı? Diğerine de toplumsal ödevlerimiz mi? gelir? Konuları verilir sınıfta münazara yöntemiyle tartıştırılır. (10. Kazanım )”

2. Kazanım; Toplumsal etkileşim için gerekli koşulların neler olduğunu ifade eder. Örnek, Hacivat İle Karagöz Oynadık; Sınıf içerisinde seçilen dört öğrenciye Hacivat, Karagöz, Arap, Tuzsuz Deli Bekir rolleri verilir. Önceden hazırlanmış bir metinle[!] sınıf içerisinde canlandırılır, aralarında geçen toplumsal etkileşim özelikleri öğrencilere buldurularak tahtaya yazılır. ( 2. Kazanım )

Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin toplumsal değişmeyi hızlandırmakta. Ancak toplumun kültürel değerlerini olumsuz yönde etkilemekte; Bilimsel ve teknolojik gelişmelerin toplumsal değişmeyi hızlandırdığı, olumlu katkıları olmasının yanı sıra toplumun kültürel değerlerini olumsuz yönde etkilediği örnekler verdirilerek tartıştırılır. ( 15. Kazanım )

Sosyoloji ve diğer bilimler olması gerekeni değil olanı ortaya çıkartmaya çalışır. “Mutlu bir evlilik için gereken koşulların neler olduğunu değerlendirir. (Kazanım.)”

“Din ve laiklik kavramlarının ilişkisini yorumlar”. Ancak din devlet ilişkisi konu edinilmemektedir. Din ve vicdan özgürlüğünün teminatı; Laiklik; Öğrenciler laiklik kavramının anlamını ve laik devletin birey ve toplumun din ve vicdan özgürlüğünü korumasındaki rolünü araştırır. [!] Anayasamızın 10/1 Maddesi, 24/4 Maddesi ve 24. Maddenin son fıkrasına yer verilir.(14. Kazanım)

Sosyoloji ders programında ki başlık: ÖLÇME VE DEGERLENDİRME Resmin ne amaçla kullanıldığı anlaşılamamıştır ve alttaki alıntı.

“Öğrenmede yaşanan bu aksaklıklardan haberdar olmak için zaman zaman öğrencileri, yazılı ve sözlü sınavların yanında…” (S. 17)

“Milli Eğitim’in yeni felsefe müfredatı ‘dini bütün, milliyetçi ve saygılı’ gençlik hedeflerken felsefe anlatmayı unutmuş.” BETÜL KOTAN Radikal 03/10/2008

Sosyoloji dersinde yeni müfredata göre lise öğrencileri "sınıf" kavramı yerine "tabaka"yı öğrenecek ve ardından da "Toplumsal tabakamızı tanıdık sevdik" etkinliği yapacak..

Toplumsal oluşum, gelişim ve yasalarını inceleyen toplum bilimi sosyoloji dersinde 16-18 yaşındaki lise öğrencileri ne sınıf kavramı, ne de kapitalist sistemi öğrenecek. Bunun yerine sosyoloji dersinde milli manevi duygular güçlendirilecek, Türk İslam bilim adamlarının uygarlığa katkıları işlenecek. Derste "sınıf" kavramı yerine "tabaka" denilerek, "Toplumsal tabakamızı tanıdık, sevdik" etkinliği yapılacak.

"TEK TİP İNSAN" ELEŞTİRİSİ

Milli Eğitim Bakanlığı'nın ortaöğretim müfredatının yenilenmesi için başlattığı çalışma, felsefe grubu dersleriyle sürüyor. Sosyoloji Dersi Öğretim Program Taslağı'nı inceleyen Felsefeciler Derneği, "Yeni Sosyoloji programı ile, 'Otoriteye bağlı, verili koşulları sorgusuz kabullenen tek tip insan yetiştirme' misyonu üstleniliyor, milli sosyoloji vurgusu ile dinsel yönlendirmeler yapılıyor" tespitinde bulundu. Felsefecileri bu yargıya götüren unsurlar ünitelerde geçen, "milli manevi değerlerine sahip çıkma", "toplumun beklentilerine uygun davranma", "milli birlik ve kültürün önemi" gibi tekrarlanan kavramlar oldu.

"TABAKA" SEVİLECEK

Yeni programdaki en ilginç bölümlerden biri sosyolojinin ana konusu toplumsal tabakaların anlatıldığı bölümde verilen etkinlik örneği. Gelir düzeyi farklılıklarına göre oluşan altorta- üst gelir tabakalarının anlatılacağı bölümde öğrenciler, "Toplumsal tabakamızı tanıdık sevdik" başlıklı etkinlik yapacak. Buna göre sınıfta üç gruba ayrılacak öğrenciler, bir tabakalaşma türünü araştıracak. Etkinlik sonucunda, öğrencilerin araştırdıkları tabakayı "sevmeleri" isteniyor. Sosyologlar, burada, öğrencilere, içinde bulundukları tabakadan memnun olmaları gerektiği mesajı verildiğine dikkat çekti. Ders programı için oluşturulan kavram tablosunda sınıf, iktidar, devlet, çatışma gibi kavramlar bulunmuyor. Aynı bölümde değer tablosunda ise sabırlı olma, sevgi ve Atatürk sevgisi gibi unsurlar sosyoloji programı için gerekli görülmüyor. Eski müfredatta ekonomi ünitesi işlenirken kapitalist ve sosyalist ekonomi sistemleri anlatılıyordu.(Sabah Gazetesi)

 
Toplam blog
: 23
: 1322
Kayıt tarihi
: 03.09.07
 
 

Sosyolog olarak mezuniyetimle birlikte; iki yıl köy öğretmenliği (birleştirilmiş 5 sınıfta tek öğr..