Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Mayıs '14

 
Kategori
Deneme
 

Yeni dünya düzeni ne şekilde olacak?

Yeni dünya düzeni ne şekilde olacak?
 

Korkulmamalıdır devletten. Zira devlet, sen ben memur köylü esnaf asker polis yönetici temizlik görevlisi yani hepimiz.

Devleti oluşturan bizler isek, neden birbirimizden korkalım ki değil mi?

Amaa.. bi ülkede yönetenler, esnafına polisine çiftçisine korku salmaya başladıysa o ülkede birşeylerin yanlış yapılmakta olduğunu gösterir..

Hele yönetenler tarafından vatandaş horlanıyorsa küçük görülüyor ve önemsenmemeye başlandıysa o ülkede durum daha da kötüye gidiyor demektir.

Hele hele yumruklanıyor ve tekmeleniyorsa durum vahim durum kötü demektir.

Daha da ötesi, o ülke artık -amiyane tabirle- ümitsuz vaka niteliği taşımaya başlar yavaş yavaş..

Ümitsiz vaka!..yani tedavisi oldukça zor hatta yok gibi bi durum..

Ben biraz böyle düşünmüyorum..Tolumun tek tedavi yönteminin 'sevgi' olduğunu düşünuyorum. Sistemin acımasız yönlerinden dolayı içimizde hapsetmiş olduğumuz sevgi unsurumuzu dışarıya çıkarmanın vakti geldi de geçiyor bile..

Dışa çıkarmanın yolu ise, herşeyden önce tabiki eğitimdir, zira kendi kendimize yönetim biçimi olan demokrasi olgusu da iyi kullanılması gerekmektedir yani seçim sisteminde çarşaf liste programından çıkılarak halkın seçimleriyle seçilen yöneticiler görev başına gelmelidir.

Halk seçimleri ile başa gelmiş olan yöneticiler günümüz yöneticileri gibi vurdumduymaz benbilirimci acıma duygusundan yoksun olmazlar diye düşünuyorum.

Bahsetmiş olduğum seçim sistemi Serbest Piyasa Ekonomisi modeline geçileliberi yani otuz yıldan fazla zamandır devam etmektedir. Sistemin çıkarları doğrultusunda geliştirilmiş olduğu bir sistem olduğunun altını çizmiş olalım..

Yeni dünya düzeni ile birlikte Emperyal güçler her ülkeye kendi içindeki gerek ekonomik gerek kültürel yapılarına göre biçimlendirmiştir.

Dolayisi ile her ülkede yansımalar farklı şekilde gerçekleşmektedir. Mesela Ortadoğu ülkelerinde mezhep çatışmaları sözkonusu olmaktayken ülkemizde bi dönem sağ-sol ideolojiler çatışırken bugün farklı zeminde ekonomik çıkar çatışmaları sözkonusu ve sistemin kendi içinde barındırmış olduğu ahlaksızlıklar, adaletsizlikler yaşanmaktadır.

Ne demiştim yukarıda?

Ben biraz böyle düşünmuyorum demiştim..

Önce ülkede daha sonra dünyanın daha da yaşanılır düzeye geleceğini düşünuyorum..

Sevgi katmanıyla birlikte dünyanın yeni bir dünya düzeniyle farklı yörüngeye gireceğini öngörüyorum.

Yörünge şu; içinde Kapitalizm'in barındırdığı Sosyalizm..

İkisi bir arada olmaz demeyin. Teoride zıt kutuplar gibi görünse de pratikte gerçekleşebilecek durumdur.Zira dünya ülkeleri bu noktaya doğru yönlendirilmektedir..

Dünya yönetimini ellerinde bulunduran emperyal güçler yani dünya ekonomisini yönlendiren dolar milyarderler tarafından yeni düzenini isteyeceklerdir.

Dolar milyarderler böyle bir sistemde daha farklı şekilde büyümelerine devam edeceklerdir, zira düzenin sağlıklı yürüyebilmesi için de, sosyal adalet hukuk ve insan hakları bağlamında insana dair güzel şeylerin olabileceğini düşünuyorum. Bi de sevgi unsurunun öne çıktığını düşünüldüğünde hayat daha da güzel olacaktır..

Böyle bir fotografta dünyanın yeniden kurulduğu ve sınırların kendiliğinden kalkacağı görülecektir.!.

 

 
Toplam blog
: 2327
: 450
Kayıt tarihi
: 03.07.07
 
 

25.05.1960 doğumlu. Üniversite terk. Müzik, seyahat ve tiyatro sever. Antalya Devlet Tiyatrosu'nd..