Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

14 Eylül '14

 
Kategori
Eğitim
 

Yeni Eğitim ve Öğretim Yılına merhaba

Yeni Eğitim ve Öğretim Yılına merhaba
 

Bu sevimli içtenlikle öğrencilere merhaba...


Koca üç aylık yaz tatili bitti. Velilerimiz, öğrencilerimiz ve öğretmenlerimiz için heyecan dolu günler başlıyor. Kulaklarımıza zil sesleri ve öğrencileri şarkıları, türküleriyle yeni bir hayata ( yaşama) başlıyoruz. Sokakta,  çarşıda ve pazarda da canlılık gelecek. Öğrencilerimize çeşit çeşit giysiler, ayakkabılar ve kırtasiye, çantalar v.s. alınacak. Velilerimiz bir hayli masrafa girecekler. Öyle inanıyorum ki velilerimiz bu hazırlıkları yaz boyu düşünmüşlerdir. Şimdi alım zamanı… Durumu iyi olanlar için bunlar bir şey değildir. Geçen gün bir çocuğun yalın ayak okuluna gittiğini ve de ağladığını görünce içim sızladı…

 İlk ders zili 15 Eylül'de çalacak, basından izliyorum.
 Üç aylık yaz tatili ardından 16 milyon 400 bin öğrenci ve 873 bin öğretmen için yeni eğitim öğretim yılı 15 Eylül pazartesi başlayacak. Şimdiden tüm velilerimize, öğretmen ve öğrencilerimize hayırlı, sağlık ve başarılı bir yıl diliyorum. Ben bu satırları yazarken geçmiş günlerimi ve de öğrencilerimi anımsıyorum. Diyarbakır Erkek İlk öğretmen okulundan mezun olunca ilk tayınımı orta Anadolu’nun güzel ve şirin kentlerinden biri olan Kırşehir’e çıkmıştı.( 1964-1965). İşte o günleri bir bir hatırlıyorum. O günlerin kıymetini şimdi daha iyi anlıyorum. Özetle söylemek şimdi öğrenciler ve öğretmenler daha şanslıdır. Çünkü bilgisayar çağındayız…

 Bu yıl ,2014-2015 eğitim öğretim yılında okulöncesinde 1 milyon 65 bin, ilkokulda 5 milyon 645 bin, ortaokulda 5 milyon 90 bin, lise ve meslek lisesinde 4 milyon 600 bin olmak üzere toplam 16 milyon 400 bin öğrenci ders başı yapacak. 2014-2015 eğitim öğretim yılında ilkokul 1. sınıfa 1 milyon 290 bin 770 öğrencinin kayıt yaptırması  bekleniyor. Yeni eğitim öğretim döneminde mevcut 873 bin 747 öğretmene ilave olarak atanacak 40 bin öğretmenle devam edilecek. Basından aldığımız bilgilere bugünlerde Milli Eğitim camiasına 40 bin genç öğretmen daha yeni görevlerine başlayacaklardır.

 Eğitim ve öğretim her yeni gün için yeniliklere doğru koşmaktır. Böyle bir zamanda yılların önemi çok büyüktür. Geçmiş yılların denemeleri bu yeni günlere destek ve öncülük etmelidir. Unutmamak gerekir zamanımız ve çağımız bilgi çağıdır. Analar, babalar, öğretmenler ve de öğrenciler bilgisayar çağını yaşıyorlar. Bu durum, bilginin insan hafızasında saklanıp aktarılmayacak kadar önem taşır. Eğitim olayını, çağın bu dinamik ve tahminleri bir hızla gidişinden uzak görmek olası değildir. Bu bağlamda eğitimin iki önemli unsuru vardır. Biri öğretmen ve diğeri öğrencidir. Öte yanda öğrencinin içinde yaşadığı aileyi de unutmamak gerekir.

 Hiç bir araç öğretmenin yerini tutamaz. Öğretmeninin yerini hiçbir unsur dolduramaz. Çünkü öğretmen insana şekil verir; öğrenciyi başarıya götüren yegâne nesne öğretmendir. Unutmayalım ki öğretmenlik bir Tanrı mesleğidir. Öğretmenler de öğrencilerini çok iyi bir şekilde yetiştirmelidirler. Özellikle öğrencilerini daha yakından tanımalıdırlar. Çünkü öğrencilere yön veren öğretmenlerdir. Her öğrencinin gözünde bir öğretmen onun için seçilmiş bir kahramandır. Öğrenci dünyası çok geniş ve çok yönlüdür. Bu durumu bilen öğretmenler öğrencilerini buna göre yönlendirir. Çünkü öğretmen öğrencilerin lideri, babası ve hatta her şeyidir. O neyi severse, öğrenci de onu sever. Öğrenci öğretmenlerinden örnek alır…


İşte bu duygu ve düşüncelerle yeni bir eğiktim ve öğretim yılına merhaba diyorum. 2014- 2015 yılının tüm öğretmenlerimize,  öğrencilerimize, ailelerine başarı ve sağlık dolu bir yıl olarak geçmesini diliyorum…

Abdülkadir Güler

14.09.2014. Söke

  

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..