Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '07

 
Kategori
Eğitim
 

Yeni ek ders düzenlemeleri ve RAM'ların hali...

Yeni ek ders düzenlemeleri ve RAM'ların hali...
 

Ne zamandır yazmayı düşünüyorum bu konuda… Biraz da kasıtlı bekledim hani… Bakalım kim ne diyecek, lafa sıra gelince aslan kesilenler bakalım ne icraatlarda bulunacak…

Evet neredeyse bir ayı buldu, yenilenen “Millî Eğitim Bakanlığı Yönetici ve Öğretmenlerinin Ders ve Ek Ders Saatlerine İlişkin Karar”ının resmi gazetede yayımlanması…

Yeni uygulamayla haftada 3 saat artırıldı, rehber öğretmenlerin ek ders ücreti… Tabii kimi uyanık müdürler hemen mesaiye yansıtmak istedi bu artışı, hatta kimileri birilerine artık 08-17 çalışacaksın dedi. Oysa ki, rehber öğretmenlerin mesailerini düzenleyen yönetmelik, “Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği”dir. Ayrıca ilgili kararda rehber öğretmenlerin ek ders sayısını belirten açıklama, 10. maddede, yani “Ders Niteliğinde Yönetim Görevi” ile ilgili hususların değinildiği maddede yer alıyor. Ders niteliğinde yönetim görevi ise, inceleme, araştırma, planlama, programlama, yönetim, denetim, eğitim ve öğretim gibi görevleri kapsıyor. Yönetici olmayan rehber öğretmenlerle ilgili ek ders uygulaması madde 10”da yapılıyorsa bunun, az önceki kapsamlardan “yönetim ve denetim” haricindeki çalışmaları kapsadığı kolaylıkla görülür, görmek isteyenlerce… Yoksa yönetici olduk da haberimiz mi yok (!)…

Haftalık 15 saat olan ek ders uygulamamızın 18 saat olması şöyle dursun, 3 saatlik artışın sevinciyle demek yanlış olur belki ama gözümüzden kaçan bir şey var sanki… Yeni ek ders uygulamaları ile, okullarda çalışan rehber öğretmenlerle rehberlik ve araştırma merkezlerinde çalışan rehber öğretmenlerin ek ders saati uygulamaları eşitlendi. Oysa ki, RAM personelinin mesaisi 657 sayılı devlet memurları kanununun ilgili maddelerine göre düzenlenirken, okullarda görevli rehber öğretmenlerin mesaisi “Rehberlik ve Psikolojik Danışma Hizmetleri Yönetmeliği” göre düzenlenmektedir.

Mesailerin içlerinin nasıl doldurulduğu ayrı bir mevzu, fakat aynı lisans programı ve aynı unvana sahip rehber öğretmenler çalıştıkları kurumlara göre farklı mesai düzenlemesine tabi tutulurken aynı ek ders uygulamasına maruz bırakılmaktadır. Sizce de burada bir çelişki yok mu?

Hadi bunu geçelim, çalışılan kurumun yapısına göre değişiklikler normal diyelim. Fakat yeni ek ders uygulamalarının düzenlendiği kararda rehber öğretmenlerin ek ders saati öyle bir cümle ile ifade edilmiş ki, evlere şenlik; “her derece ve türdeki örgün ve yaygın eğitim kurumları rehber öğretmenlerinin ders yılı süresince…” ders yılı dışında, yani öğrencilerin okulda olmadığı dönemlerde rehber öğretmene ek ders verilmez. Daha açıkçası RAM”larda çalışmakta olan rehber öğretmenler yazın aynı mesaiyi yapacak olmalarına rağmen ek ders alamayacaklar. Her yönetmeliğinde öğretmenler arasındaki eşgüdüme vurgu yapan bakanlığımızın, kendi çalışmalarında eşgüdümden eser olmadığını, hatta birimlerin birbirinden bihaber çalıştığı izlenimi uyandıran sonuçları görmek üzüyor insanı…

Öyle görülüyor ki, her yeni düzenlemelerle iş yükü artmasına rağmen, uygun bir çalışma koşul ve imkanları bulunmayan RAM”lar artık personel de bulamayacak!... Tayin döneminde birçok RAM çalışanının okullara geçmek için istekte bulunacağını söylemek, fazlaca bir öngörü gerektirmese gerek… Zaten çok fazla tercih edilmeyip, personel ihtiyacının görevlendirilmelerle giderildiği RAM”lar boşalmaya başlayınca ne olacak?! Yoksa birileri bir türlü düzene sokamadıkları RAM”lar için, “biz açtık ama çalışan yok” demek için zemin mi hazırlıyor?

İşin en ilginç tarafı ise, iş lafa gelince aslan kesilen, sendikaların ve sendikacıların hiçbirinin sesinin ve soluğunun çıkmamış olması… Biricik mesleki derneğimizden de hiçbir açıklama yapılmamış olması cabası tabii… Hani derler ya Irak, Kuveyt”i işgal ettiğinde bu bilgiyi en son Kuveyt “enformasyon bakanı” öğrenmiş. Nedense alanımızla ilgili gelişme ve sorunları da en sen derneğimiz öğreniyor sanki…

Peki şimdi neler mi yapılabilir? Ya “amannn bana ne” deyip okuldaki mesailere devam edilir. Ya da üye olduğumuz sendikalara, derneklere, okuduğumuz köşe yazarlarına ve de yetkililere konu ile ilgili baskı yapılarak mesleki sorumluluğumuza ve dayanışmamıza bir halka daha takılır… Tercih sizlerin tabii…

 
Toplam blog
: 157
: 12370
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

1996-2000 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, Psikolojik Danış..