Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '17

 
Kategori
Güncel
 

Yeni Enverler

Yeni Enverler
 

'Enver' başlıklı bir blog yazısı okumuştum. Yazan tarih öğretmeni bir bayandı. Özetin özetine göre, Enver başarılı bir asker, cesaretli bir komutandı. Yükselmesinde bu cesaretinin payı büyüktü. Yazıya yaptığım yorumda; 'yükselmesinde sarayın da rolü olmuştur, saray damadıydı' demiştim. Cevabında, Enver'in yükselmesinde sarayın hiç rolü olmadı şeklindeydi. Tabi tarih öğretmeni neticede ne diyebilirdim.

Artık yakın tarihimizde yerini almış tarihi kişilikler bunlar. Biric, dünya savaşına nasıl girdiğimiz ortada. Aklıma yıllar önce tarih konulu bir kitap okuduğum bir olay aklıma geldi. Sarıkamış faciamız hala vicdanlarımızı sızlatıyor.. Harekatın komutanı Enver, alt kademede komuıtan ise Enver'in harp okulundan bir hocası. Hocası harekata itiraz ediyor, sakıncalarını belirtiyor, Enver ise dinlemiyor, harekata devam ettiriyor. Cesaret var ne de olsa. İşte burada tek yetkili olsa da kurmay heyetiyle istişare yapmayan askeri bir liderin hezimetini görebiliyoruz.

Sivil yönetimlerde de tek kişi her şeye karar verdiğinde ne tür sonuçlara varılacağını tahmin etmek zor olmasa gerek. Tarihe baktığımızda kralların, imparatorların kendi taraftarı olan silahlı güçlerinin olduğunu görürüz. Demokratik ülkelerde ise yetki seçimle verilir. Fanatik taraftarların seçimiyle seçilmiş bir diktatör olan Hitler'in icraatları milyonlarca insanın canına mal olmuştur.

Tarihe mal olmuş, diğer bir ifadeyle tarih yazmış insanlar hakkında yazı yazarken sadece artılarını değil,eksilerini de yazmalıyız. Okuıyucuya daha gerçekçi bilgi vermiş oluruz.

Düzce 4.03.2017

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..