Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Mart '08

 
Kategori
Blog
 

Yeni görsellik ve blog mahallesi...

Yeni görsellik ve blog mahallesi...
 

Öne çıkınca nasılda gülüyor haspa!


Milliyet’in internet sayfasındaki değişimi görünce sanki bir şeyler eksildi yaşamımdan. Alışmıştım oysa. Görsel olarak yaşanan değişim hemen fark ediliyor. Eskiye göre daha yalın ve biraz kullanılan görsellik ile ilişkili olarak boşluklar dikkat çekici etki yaratmış. Sanki biraz Vatan’ın görselliğini çağrıştırıyor.

Sayfada genel görüntüde kadın görselliği oldukça dikkat çekici. Herhalde Milliyet’e internet’te aldığı reyting yeterli gelmedi. Ya da şu “Çıplak kadın resimlerine karışıyor muyuz !” a gönderme de olabilir mi? Sanmam! Doğrusu reyting kaygısı olarak alıyorum bu değişimi.

Sayfanın önemli görselliğini söz konusu resimler kaplıyor. “Striptizci vekil skandalı, en iyi amatör kareler, internetin en popülerleri, renkli hayatlar” dikkat çekiyor! Manşetlerde ise yine bir bölüm aynı anlayış ile görselliğe ayrılmış…

“Futbolcu güzel sever” ise “gündemde öne çıkanlar” bölümünün üzerine yerleştirilmiş, yazarlar aşağıda yer alıyor.

Bu görsel düzenleme ile klasikleşen Milliyet İnternet görüntüsü tarih oldu. Oysa evinizde bile yapacağınız değişiklikler, yenilikler hoşunuza giderken gazetenizdeki değişim neden sarmadı açıklanması gereken bir somutluk. Mutlaka bu konuda deneyimi olan okuyucular, yorumlar ile görüşlerini yansıtacaktır. Blog yazarı dostlarda düşüncelerini paylaşacaklardır.

Siyaset, güncel, Türkiye ve dünya haberlerinde aynı bakış açısı sürecektir içerik olarak gazetemizde, kuşkusuz. Ancak reyting kaygısı ile kullanılan kadın görselliği dikkat çekici. Magazin görselliği!

Gelelim BLOG mahallesine. Sayfanın en başında, biraz ötelenir gibi yerleştirilmiş. Milliyet internet’in yeni görselliği ile çekebileceği okuyucunun dikkatini çekeceğini sanmıyorum. Ancak sayfanın bitimine yakın iki blog sıkıştırılmış ayıp olmasın diye!

“Siz misiniz kendini önemseyen blogcular, alın dersinizi!” denmiş gibi…

İstatistik yeteneği olan arkadaşların değerlendirmelerini de merak ediyorum. Kendime de sormadan edemiyorum; acaba önyargılı mıyım? Sayfa düzenini yapan arkadaşlara haksızlık mı ediyorum diye. Ama değil. Milliyet internet’in tek eksiği bana göre başka internet gazetelerinde olan seçtiğiniz haberi büyütme özelliğinin olmayışı idi.

Adımızı asi olarak tescillediğimiz için değil eleştirilerim. Ben görsel olarak benimsediğim Milliyet’i istiyorum! Blog mahallesi ses verin, haksız mıyım!

Ankara 03/03/2008 N.Tüfekçi

 
Toplam blog
: 1114
: 827
Kayıt tarihi
: 28.09.06
 
 

Ankara'da yaşar, dünyalı,aynadaki görüntüsüne muhalif, vicdan hesapları yapmaktan yorgun, yaşanıl..