Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Kasım '17

 
Kategori
Kitap
 

Yeni Kitabım Üzerine Bir Değerlendirme

Yeni Kitabım Üzerine Bir Değerlendirme
 

Yeni kitabım üzerine   basında  birçok   eleştiriler ve   değerlendirmeler  yapıldı.  Tüm   emeği  geçenlere teşekkürler.

En  son  Sökeli Eczacı  yazar  Halil Özşarlak'ın  yazmış olduğu  yazıyı   Söke ekspres'te  okudum.

Adı  geçen  yazıyı   sizlerle  de   burada  paylaşmak   istiyorum. 

Sayın   Halil Özşarlak'a teşekkürlerimi    sunuyorum......

 

SÖKE'DE İZ BIRAKANLAR VE ABDÜLKADİR GÜLER

Halil ÖZŞARLAK

Değerli dostum, araştırmacı yazar ve emekli eğitimci Abdülkadir Güler'in üç - dürt ay önce yayınlanan son kitabı hakkında yazı yazamadığım için oldukça huzursuzdum. Bu benim ihmalim değil, yaşadığım rahatsızlığımdandı..

Geçtiğimiz aylarda hatta 2017 yılı başında başlayan çarpıntı "Taşikardi" beni yazmaktan ve başka bir çok şeyden alıykoyuyordu. Yazmaktan, okumaktan çekinir hale gelmiştim.. Hastane, yatak, ilaç derken çok şükür birazcık kendime geldim. 

Geç kalan, özellikle övgüyle başlayacağım "SÖKE'DE İZ BIRAKANLAR" hakkındaki yazıyla başladım. Geç yazılmış bu yazıdan dolayı müelliften özür diliyorum. 

Güler'in kitabı Söke'miz için "ANDAÇ" gibi geldi bana.. İlçemizin eski ve yeni yüzlerini görmek ve bazı işleri, hizmetleri ve bağışları yapanları bu şehirde yaşayan biri olarak beni mutlu etti. Yıllar, yıllar öncesi Söke esnaflarından birinin oğlu olan İsmail Gün öğretmenin az sayfalı Söke için yazdığı kitabını, değerli yazar Samim Kocagöz'ün "PARK KAHVESİ", "BİR ŞEHRİN KAPISI" eserlerini evlerimizde kutsal kitap gibi saklamıştık. Her yerde, her toplantıda bu kitapların yorumunu yapardık. 

Aradan yıllar geçti.. Söke'de sosyal ve kültürel değişim gerçekleşti, yeni yeni yazarlar, şairler topluma örnek kitaplar yazdılar. Bu değişimin tek sebebi ise Söke'ye matbaa makinesinin gelmesi ve yerel gazetelerin günden güne çoğalmasındandı.

Bugün o yıllarda ilkel şartlarda basım yapanların çok yazı yazmaya özenen gençlerin her birinin öykü ve şiir kitapları var.  Buna ilave olarak 1964 yılında Söke'de ilk olarak lisenin açılışı, öğretmenlerin, kabiliyetli öğrencilerin yoğun çalışmaları kasabamızdaki kültür etkinliklerine yararlı olmuştur. Söke'nin sosyal silüetinin de farkındalığını yaratan bu çalışmalar toplumumuza faydalar sağlamıştır. Kurulan musiki koroları, yazarlar ve şairler derneği, yayınlanan dergiler, gazeteler ve kitaplar bu hep çalışmaların ürünleridir.

Söke'ye tain olduğu günden bu yana daha önceleri yazdığı kitaplar benim kitaplığımda on bir, kendi kitaplığında kaç eserinin bulunduğunu kendisinin bildiği Abdülkadir Güler, Velüt "YAPICI" bir yazar ve eğitimcidir. O'nun hayat hikayesinden önce gazete ve kitap yazarlığıyla tanımıştım; "HARRAN'DAN ATATÜRK ÇİÇEĞİ" nden "SÖKE'DE İZ BIRAKANLAR"a kadar hep yazılarından anlaşılır ve Türkçe kelimeler kullanması, konulara akıcılık kazandıran yazar, okurları tarafından takdir edilmiştir.

Kitabının ön sözünden sonra birinci bölümde Söke'ye toplu bakışı, tarihi, kültürü, isminin bir türlü tarihsel verilere göre saptanmamış olmasını anlatan yazısı, 6 Eylül için düşündükleriyle devam eden büyük boy 440 sayfalık kitabı, okuyucuyu inanıyorum ki memnun etmiştir. Ben her sayfasını, her konu başladığını özenle okuyarak not tuttum. 

Okuduğum sayfalarda tanıdık yüzlere rastlayarak onların toplumsal karakterimiz olan bağış ve yardımda bulunmaları, bazılarının sayfalarında sadece resimleri bulunuşu beni hüzünlendirdi; rahmet diledim… 

Hele şairlerin dediği gibi:

 

"KALICI ESERİN GENÇLERE ÖRNEK,

RAHMETLE YAD ETMEK ANLAMI VARDIR.

 

GÜZELDİR  VATANA ESERLER  KATMAK

YÜCE MEVLAMIZIN İKRAMI VARDIR.."

 

Bu dörtlük kitaba bir başka  anlam kazandırmıştır. Eserin çeşitli sayfalarında benim ve arkadaşlarımın isimlerini yazması Söke'ye en büyük hizmetimiz olan Ticaret Odası'na geniş yer vermesi beni derecesiz mutlu etmiştir. 

Yanlız SÖKTAŞ konusunda Abdülkadir Güler dostumuz eksik yazmıştır… 

SÖKTAŞ, bir düşüncenin, bir birleşmenin, Sökelilerin İMECE ürünüdür. SÖKTAŞ Fırat ve Kayhan ailelerinin yanında iki bin dört yüz Sökelinin katkısıyla kurulmuştur. 

Tarlanın dönümü bin lira, SÖKTAŞ apeli de bin lira idi.. Bir çok çiftçimiz 10 dönüm, 20 dönüm tarla parasıyla on - yirmi adet apel almıştı. Ortakların ilk toplantısı Dicle Sineması'nda yapılmıştı. Hissedarlar sinemaya sığmamış, sokaklara doldurmuştu. Şirketi kurulduğu günden bugüne Kayhanlar yönetmektedirler.

Bütün Sökelilerin bilmesi gerekenler belediye başkanlarının geliş tarihleriyle, yaptıkları hizmetleri tarihsel sırayla yazılması, Söke'de eğitim gönüllülerinin sıra ile verilmesi kitaba ayrı bir özellik kazandırmıştır. 

İlçenin ilk yerel gazetesinden bugüne yayınlanan yerel gazetelerin isimlerinin, yazan kalemlerin, yaşayanların, vefat edenlerin anılması Abdülkadir öğretmenin bize sağladığı en büyük hizmettir. Bu arada ağabeyimiz, aile büyüğümüz Hacı Muhittin Özşarlak için bir sayfa açmasının ve resminin konulmasının değerli yazarın büyüklerine olan saygısının işaretidir; Kendisine teşekkür ediyoruz.

Ayrıca Abdülkadir Bey'e, Söke kültür ortamına örnek olarak imkan ve duygu taşıyan her kesim insanı özenmeli, kitap yazmasalar bile hepsi birbirinden güzel özellikteki yerel basında yazı yazmalıdır. Söke eğitim ve kültür anlamında verimli bir ilçedir. Bir çok Anadolu illerinde bulunmayan Şairler ve Yazarlar Derneği, Başkanı Tülay Sarayköylü ve arkadaşları sayesinde şehrimize yakışır şekilde çalışıyorlar, etkinlikler yapıyorlar. İmkansızlık içinde yayınladıkları dergileri çıkarıyorlar.

Dünya görüşü olan, tahsilin hangi sınıfı olursa olsun herkes birkaç şey karalamalıdır. Hele elinde yüksek tahsil diploması olanların yazı yazmaları gerekir. Yetişkin her genç ya da insan, toplumun öğretmenleri olduklarını hiç unutmamalıdır. Bir kurumun başında, hatta bir siyasi partinin yöneticisi mutlaka kültür halkasında olması gerekir. Bu düşünceler ışığında yazı yazanları, kitap yazanları kutlamak istiyorum. 

"SÖKE'DE İZ BIRAKANLAR"ı bu gözle okudum… Kitap için yazacak çok şey var. Gerisini daha sonraki yazılarda anlatacağım. Geç kalmış yazı için değerli yazar Abdülkadir Güler'den tekrar özür dilerken, hazırladığı bu kitap için tebriklerimi sunuyorum. Yeni yazıları için şimdiden başarılar diliyorum.

 

SÖKE EKSPRES 21 Kasım 2017

 

 
Toplam blog
: 2227
: 832
Kayıt tarihi
: 27.06.09
 
 

1946 Mardin ili, Kızıltepe ilçesi'nin Esenli köyünde doğmuştur. İlk ve ortaokulu Kızıltepe'de bit..