Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Kasım '18

 
Kategori
Eğitim
Okunma Sayısı
59
 

Yeni Köşe Yazıları / Ya İlk 500-Ya Kapıya Kilit! , Orta Öğretimde Teknoloji Dersleri III

Yeni Köşe Yazıları /  Ya İlk 500-Ya Kapıya Kilit! , Orta Öğretimde Teknoloji Dersleri III
 

Türkiye çok önceden beri insan kaynağının birer kurt gibi içine işleyen en önemli hastalık haset, yalnız ben bilirimcilik ve adam kayırmacılıktır.

Osmanlı asırlarının derinliklerinden gelen bu hastalık cumhuriyete de sirayet etmiş, sağlam bir ağacı durmadan kemiren bir kurt gibi ülkemizin hak ettiği yere gelmesine engel olan en önemli nedenlerden biri olmuştur.

Devlet kurumlarında daha fazla olan bu çürümüşlük; özellikle üniversitelerde had safhadadır.

Dünyanın en iyi üniversiteleri; Harvard, MIT, Stanford dahil, nerden gelinirse  gelinsin, önüne bir sürü güçlük yığılan değerli beyinler geldiğine, geleceğine pişman edilmekte ve tası tarağı toplayıp geldiği gibi gitmesi için elden ne gelirse yapılmaktadır.İlgili resim  

En köklü üniversitelerimizden İTÜ..O bile zaman zaman ilk 500'e giremiyor..

Bu üniversitelerde yeni açılan asistan, öğretim görevlisi gibi kadrolar umumiyetle rektör ve dekanların yakınlarına tahsis edilmekte, liyakat, bilimsellik ve yetenek yerine “Bizden mi?” çok daha önemli olmaktadır. O kadar ki bir üniversite rektörü “ Bu memlekete ne geldiyse okumuşlardan geldi” diyecek kadar yaptığı işten bihaber üniversite yöneticilerini de gördük çok şükür! Bu durumda gelişmiş ülkelerin üniversitelerinde yetişip, ülkesine hizmet etmek isteyen akademisyenler “Dertsiz başıma dert mi alayım?” diye Türkiye’den soğumaktadır.university of the future ile ilgili görsel sonucu 

        Geleceğin Üniversiteleri tasarımdan gerçeğe doğru..

Bu ahval ve şeraitte de Türkiye’den ancak bir-iki üniversite ilk beşyüze girebilmekte, özellikle bazı Anadolu Üniversiteleri içler acısı durumlarıyla bir Fen lisesi düzeyinde bile STEM eğitimi verememektedir.

Çözüm nedir diye sorulacak olursa, çok radikal olacak ama her bir üniversiteye 10 yıl gibi bir süre tanımak ve bu süre içinde ilk beşyüze giremiyenlerin kapısına süresiz kilit vurmaktır. 

 İlgili resim  

   Teknoloji Dersleri Öğrencileri Geleceğin Ufuklarına Götürür..

Orta Öğretimde Teknoloji Dersleri III: Önceki yazılarımızda orta öğretimde  teknoloji derslerinin yeri ve önemi üzerinde durmuştuk. Bu defa ise uygulamanın nasıl olabileceği üzerinde duracağız.

Gerçi orta okul 7 ve 8.sınıflarda  bilgisayar kullanımı ve tasarımın başlangıç ilkeleri hakkında bilgi vermek  amaçlı bir "Teknoloji ve Tasarım" dersi var  ama 2014'den beri yapılan uygulamaların öğrettikleri bu dersin öğrencilere çok sıkıcı gelmesi ve sanıldığı kadari bir bilgisayar ve tasarım temel yetisi verememesidir.

Bu nedenle; Orta öğretimde teknoloji dersleri Orta Son Sınıfta başlayacaktır. Bu sınıfta fen bilgisi veya teknoloji tasarım dersi öğretmenleri tarafından “Teknoloji ve Tasarıma Giriş” dersleri verilecektir. Bu derste teknolojinin tanımları, türleri, tarihi gelişimi, sanayi devrimleri, teknoloji eğitiminin anlam ve önemi ve tasarım hakkında başlangıç bilgileri  öğretilecektir.

Ayrıca uygulama dersinde çok temel bilgisayar kullanımı ve basit tasarım bilgileri verilebilir. Bizce bu dersin amacı öğrenciye 1-2 yıl içinde asla öğrenemiyeceği bir takım bilgisayar kullanma ve tasarım yapma yetisi değil, onu ileri ki lise yıllarında okuma ve araştırmaya yönelik teknoloji kültür dersleri olmalıdır..

Lise Birinci Sınıfta “Çağdaş Teknolojiler” dersinde günümüz uygarlığını şekillendiren nanoteknoloji, bilgisayar, robotik, genetik, yenilenebilir enerji sistemleri gibi çağdaş teknolojiler üzerinde durulacak ve bunların mahiyeti, tarihi gelişimi ve ülkemizdeki durumu incelenecektir.

Lise İkinci sınıfta da “Geleceğin Teknolojileri” işlenecektir.Yarının dünyasına şekil verecek süper iletkenlik, arttırılmış gerçeklik, 4 D yazıcılar, yapay zeka, ileri robotik ve uzay teknolojisi gibi teknolojiler ve Sanayi 4.0 gibi son uygulamalar bu dersin konusunu teşkil edecektir. Böylece öğrenciler gelecekteki teknolojiler hakkında bilgi sahibi olarak, büyük ihtimalle gelecekteki mesleklerini seçeceklerdir.

Lise Son Sınıfta da teknoloji dersleri bir adım daha ileri taşınarak “Teknolojik Gelişme, Ar-Ge, İnovasyon“ dersi verilerek öğrenciler bu konularda okuma, araştırma yapmaya özendirilecektir.Araştırmaya hevesli öğrencilere proje ödevleri verilerek, üniversite sınavlarında ek puan teşviği sağlanabilir.

Teknoloji dersleri prensipte orta okulda fen bilgisi, lisede ise matematik ve fizik-kimya gibi fen dersleri öğretmenleri tarafından ilgili müfredata uygun verilmekle birlikte, zaman zaman kamu ve özel sektörden uzmanlar ve hatta akademisyenler tarafından da ders ve seminerler şeklinde verilebilir.

Böylece tüm gelişmiş ve gelişmekte olan dünyanın yöneldiği STEM eğitimi konusunda dev bir adım atılmış olacaktir.


 

Özkan Sarı bu blog'u önerdi.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
 
Toplam blog
: 297
Toplam yorum
: 156
Toplam mesaj
: 8
Ort. okunma sayısı
: 430
Kayıt tarihi
: 19.02.11
 
 

Marmara Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi mezunuyum. Teknoloji Yönetimi dalında mast..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster