Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Nisan '09

 
Kategori
Eğitim
 

Yeni Milli Eğitim Bakanı ve SBS’nin kaldırılma olasılığı

Yeni Milli Eğitim Bakanı ve SBS’nin kaldırılma olasılığı
 

Seçimlerden önce de konuşulan kabine değişikliği seçim sonrasında gündemi oluşturmaya başladı. Değiştirilmesi gündemde olan bakanlardan biri Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik olunca ilk aklıma gelen SBS oldu? Yeni bakan gelirse SBS’nin kaldırılma olasılığı olur mu, diye düşündüm.

İlköğretim 8 yıl olalıdan buyana sınavlar yalnızca 8. sınıfta yapılıyordu. Böylece öğrenciler 7 yıl boyunca sınavlardan dolayısıyla kurslardan, dersanelerden uzak kalıyorlardı. Dersane sektörünün velinimeti konumundaki bakan, SBS adıyla yeni bir sınavı 6., 7., ve 8. sınıflarda yapmaya başlayınca öğrenciler 6. sınıftan, hatta 5. sınıftan itibaren dersanelere gitmeye başladı.

29 Mart seçimlerinde AKP’nin oy yitirmesine neden olanlar arasında SBS’yi saymak kimsenin aklına gelmedi. Oysa 6. 7, ve 8. sınıflardaki milyonlarca öğrencinin anneleri ve babaları da çocukları kadar SBS baskısından etkileniyor. Öğrencinin 3 yıl ardarda girdiği ve gireceği sınavın hazırlıklarının ailesine getirdiği dersane harcamalarının 29 Mart seçimlerinde ciddi bir etkisi olduğu gözardı edilemez.

Başbakan dersaneler konusunu bir kez gündeme getirmesine karşın Milli Eğitim Bakanı'nın ısrarlı savunması karşısında suskun kaldı. Bu suskunluğu 29 Mart seçimlerinde tepki oylarına dönüştü.

Bir an önce SBS kaldırılmazsa, 2011 seçimlerine kadar SBS’nin maddi ve manevi baskısı altındaki ailelere birkaç milyonu daha eklenecektir.

Yeni Milli Eğitim Bakanı için SBS’nin öğrenciler ve aileleri üzerindeki baskısı önemli olmayabilir, ancak bu baskı altındaki milyonlarca anne ve babanın –ki hepsi semendir ve 2011’de oy kullanacaktır- sandığa yansıtacağı tepkiyi gözardı edemez.

SBS kaldırılmazsa, bunun 2011 milletvekili seçimlerinde AKP’ye etkisi en az yüzde 5 oy azalması demektir. SBS etkisini gözardı ederlerse başka hiçbir etken olmasa bile seçimi yitirirler.

AKP, bu uyarıyı önemsemelidir ve yeni Milli Eğitim Bakanı gereğini yapıp SBS’yi kaldırmalıdır. Hem de hemen kaldırmalıdır. 8. sınıfta tek sınav yani OKS yeterlidir.

Az sınav, daha sağlıklı bir kuşak demektir.
As sınav dersanelere akan daha az para demektir.

Ankara, 3 Nisan 2009

 
Toplam blog
: 1735
: 2429
Kayıt tarihi
: 22.09.06
 
 

27 Mart 1959'da İnebolu Yeşilöz Köyünde doğdum. Yeşilöz Köyü İlkokulu, Yeniyol İlkokulu, İnebolu ..