Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

07 Aralık '10

 
Kategori
Siyaset
 

Yeni model eğitim

Yeni model eğitim
 

İMAM HATİPLİLER ÜLKE YÖNETİYOR


WikiLeaks tavsayınca, ortada gündem kalmadı. Sonunda medya, öğrencilerin protesto gösterilerine sarıldı. Sanki, ilk defa böyle bir şey oluyor. Polisimiz, ilk defa orantısız güç kullanıp, protestoculara, eşek sudan gelinceye kadar sopa atıyor. Ülkemizde görülmemiş bir durum. Demokrasinin beşiği olan, ülkemizde, polis, göstericileri copluyor. Vah, vah ki, ne vah, vah. Genç kızları, saçından tutup sürüklüyor, bir de acımadan, gözüne, gözüne, biber gazı püskürtüyor. Vay anam vay, Ne kadar utanç verici, ne kadar gaddarca bir tutum. Vallahi bütün dünyaya rezil olduk, hele de, AK Parti iktidarında. Ne yapmış öğrenciler, Pankart açmışlar, yumurta fırlatmışlar. Yahu, bunun için adam dövülür mü? Başbakanımız bu duruma ne der. Şimdi ne kadar da üzülmüştür. Memleketin geleceği olan gençlerin coplanması, yerlerde sürüklenmesi, Başbakanımızı çok üzmüştür, çok. Bunu yapan polisleri mutlaka cezalandırmışlardır, birer maaş ikramiye verecek değiller ya.

Kılıçdaroğlu da tutturmuş, git İsviçre Bankalarından belge getir. İsviçre Bankalarında, bir Allahın kuruşu param yoktur, belgesi. Adam, müfettiş emeklisi, belgesiz bir şeye inanmaz ki. İlla ki belge olacak. Başbakan da diyor ki: Yahu insaf, olmayan şeyin belgesi olur mu? Ergenekonda oluyor ama. Bir de şu var. İsviçre Bankasında, kuruş olur mu? Başbakan belge istese, İsviçre Bankaları diyecekler ki: O my God! Bizde Allahın kuruşu ne arasın. Bizim bankamızda, Euro var, Dolar var. No kuruş. No Allah kuruşu.

Bu günlerde, eğitim dünyamızda da karışıklık var. Başbakan, Silivridekilere ve azat edilenlere inat, hazırdaki rektörleri topladı. Öğrencilerin protestosunu da görmezden gelerek, rektörlere İmam Hatip Liselerinin faziletini anlattı. O, anlattı, Öğrenciler polis dayağı yediler. Başbakan İmam hatipde okurken, demişler ki: Burada boşuna okumayın. Burayı bitirince hiçbir şey olamazsınız. Sizi memur bile yapmazlar. Ama, ben Başbakan oldum. Nasıl ama. Üstelik, yırtık pabuçla. Ne diye böyle bir okula gerek duymuşlar, okumuş mektepli imamlarımız olsun. İnsanları aydınlatsınlar. Dinimizi en doğru şekilde cahil halkımıza öğretsinler, kıblemiz şaşmasın. Ama böyle olmadı. İmam Hatipliler, üniversiteye göz diktiler. Kimse imamet istemedi. Şimdi de kapatmaya uğraşıyorlar. Mezun olan imamlara iş bulamıyorlar. Başbakan dedi ki: Her İmam Hatip mezunu, İmam olacak diye bir kural mı var? Bunu ben uydurdum. İmam hatip mezunları, imam olmak istemiyorlar ki. Onlar, Bakan, Başbakan olacaklar. Bir de tutturmuşlar, düz liseleri kaldırıyoruz diye. Düz liseler kalkacak, hepsi Anadolu lisesi olacak. Bu Anadolu liselerine, sınavla girilecek. Sınavı kazanamayanlar, meslek liselerine gönderilecek. Meslek lisesi dedikse, öyle kıtipiyoz lise değil, Endüstriyel Meslek Lisesi. Tam teşekküllü. Alman modeli. Bu, İmam Hatipler de Meslek Lisesi sayılıyor. Buraya da, sınavı kazanamayan, kıt zekalı, veya, kıt bütçeli olup da, dershanelere gidemeyen, gariban takımı alınacak. Nasıl ama. Ne proje be. İnsanın tüyleri dikenleniyor. Acaba, imam hatipler de, endüstriyel imam hatipli mi olacak. Yani, mekanik imam. Başbakanımız da, bu endüstriyel imam hatipde okusaydı, Türkiye, şimdilerde, dünyanın en gelişmiş sanayi ülkesi olurdu. Gel de hayıflanma.

 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..