Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '07

 
Kategori
Eğitim
 

Yeni OKS"de Davranış ve Yönlendirme Puanı-1

Yeni OKS"de Davranış ve Yönlendirme Puanı-1
 

9 marttaki yazımızın ardından 10 mart cuma günü Milli Eğitim Bakanı Hüseyin ÇELİK, basın açıklamasıyla yeni “ortaöğretime geçiş modeli”nin ayrıntılarını açıkladı. Yeni modelin ayrıntılarının açıklanmasıyla birlikte, görüşleri almaya da başladı bakanlık. Bir ay kadar sürecek görüş alışı sonucunda gönderilen eleştiri ve öneriler çerçevesinde ayrıntıların şekillenmesi söz konusu… Gönderilecek eleştiri ve önerilerin nasıl ve ne kadar dikkate alınıp alınmayacağı konusunda kesin bir yargıya varmak elbetteki şu an için zor. Fakat yine de bu durum, “benim de söyleyeceklerim var” diyenlere fikirlerini ifade etme ve belki de bir şeylerin değişmesinde katkıda bulunma fırsatı içeriyor(1)…

Bugünkü ve bir sonraki yazımda üzerinde durmak istediğim konu, yeni ortaöğretime geçiş modelinde önemli bir adım olarak değerlendirdiğim ve daha önce “rehberlik puanı” olarak ilan ettiğimiz “davranış ve yönlendirme puanı” konusunda düşünce ve önerilerimi paylaşmak…

Yeni modele göre %5 oranında etken olacak “davranış ve yönlendirme puanı”nın iki unsuru bulunuyor. Muhtemelen yeni modelin değerlendirilme süreci içerisinde ayrıntılarının da belirleneceği “davranış notu” ve “yönlendirme puanı”…

Biraz düşündürmek isterim;
Hiç banka hortumlayan ilkokul mezunu duydunuz mü? Peki ya devleti dolandıran ilkokul mezunu?!… Vergi kaçıranların ne kadarı ilkokul yada lise mezunudur acaba?!... En büyük dolandırıcılıklar, hortumlamalar, yolsuzluklar, rüşvetler, adam kayırmalar, görevi kötüye kullanmalar eğitim görmüş insanların bulunduğu kurumlarda ve yüksek öğretim görmüş insanlarca yapılmıyor mu?! Hatta son zamanlarda organizeli cinayetlerde, saldırılarda, çeteleşmelerde yüksek öğretim görmüş isimlerle karşılaşmaya başlamadık mı?!

Bütün bunlara, “iyi de zaten yüksek öğretim görmüş insanların bu davranışları sergileyebilecekleri makamları elde edebildikleri” savunmasını getirebilirsiniz. Fakat her şeye rağmen birazcık düşünmek bile eğitim-öğretim süreci içerisinde öğrenci davranışlarının da belirleyici olarak etkide bulunması gerektiği gerçeğine işaret etmiyor mu! sizce? Yeni modelin bu gerçeği ne kadar karşıladığı tartışılır, ama yine de atılan bu adımın ne kadar önemli ve anlamlı olduğu ortadadır.

Bununla birlikte “davranış notu”nun, öğrencinin dersine giren bütün öğretmenlerin vereceği puanların ortalamasından oluşması (yeni rehberlik sisteminde rehber öğretmenler de derse girdiğinden, muhtemelen rehber öğretmen de bu puanın belirlenmesine katkı sağlayacaktır) nedeniyle bu puan, yeni ortaöğretime geçiş modelinin en objektif olabilecek etkenlerinden birisi durumundadır.

Sadece bu iki neden bile yeni ortaöğretime geçiş modelinin “davranış ve yönlendirme puanına” sahip çıkılmasını gerektirmez mi?(2)

(Bir sonraki yazımızda yöneltme yönergesi ve "yönlendirme puanı" önerilerine yer vereceğiz...)

________________________
(1) 10 Nisan 2007 tarihine kadar yeni “Ortaöğretime Geçiş Modeli” ile ilgili görüş ve önerilerinizi oksgorus@gov.tr adresine iletebilirsiniz.
(2) Yeni Ortaöğretime Geçiş Modeli”nin tamamına ilişkin değerlendirme, eleştiri ve önerilerimize ilerleyen yazılarda yer vereceğiz. Burada sadece “davranış notu” uygulamasını değerlendirmekteyiz.
 
Toplam blog
: 157
: 12370
Kayıt tarihi
: 22.08.06
 
 

1996-2000 Ondokuz Mayıs Üniversitesi Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bölümü, Psikolojik Danış..