Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Mart '13

 
Kategori
Mizah
 

Yeni Papa kim seçilmeli!

Yeni Papa kim seçilmeli!
 

fatima.org


Eski Papa bu dünya işlerinden sıkıldı mı ne, “Ben dağ başında Allah’la konuşmaya gideceğim,” demiş, istifa ediyormuş. Ediyormuş, demenin alemi yok, Adam resmen istifa etmiş. Bence de şu karışık dünya işlerinden kurtulmuş … (Ne kadar sevinmişdir gariban…!)

O Vatikan’ın para işleri öteden beri karışıktır. Muazzam gelirleri vardır. Papaz efendiler, görebildikleri her yeri altınla kaplamışlardır, ehh… kendi dünyalıklarını da pek güzel yapmışlardır. Uzaktan bakan da “Ulan bunlar Papa mı, papaz mı… Yoksa,  bu ne süs, bu ne yaraşık ..”diye adamları hayretle seyrederler.

Papazların da, Papaların da Maşallah süsünden geçilmez… Hele o külahları var ya… Ben bile uzaktan görünce korkuyorum.

Sözüm aslında o değil… Bana ne… Adam ister Papa olur, isterse dağa çıkar dua eder. (Ama biliyorum ki o Vatikan denilen Papa Saray’ında işler göründüğünden karışıktır…)

Alman asıllı, eski Papa görevi bıraktı… Bu işin lamı, cimi yok…

“Tutmayın beni; Allah beni çağırıyor…” dedi ve gitti. Artık istese de geri dönemez. Ama yeri de boş kalamaz… Şimdi dünyanın dört bir yanından 150’ye yakın Büyük Kardinal sıraya girmişler; bekliyorlarmış. En kuvvetli aday da …. Neyse!

Görevi bırakan 16. Jan Paul Benediktus'a vekalet eden Kardinal Bertone, sıkı taraftarı olduğu Juventus'un maçlarını kaçırmamak için yeni Papa'nın bir an önce seçilmesini istiyor. PAPA seçimi 11 Mart'ta başlayacak.

Bu süreç nasıl oluyor?

“Derken, Kardinal'lerin en yaşlısı yeni Papa’nın ayıptır söylemesi, testislerini muayene edecek ve Latince ‘Duo testis bene benedata!’ yani ‘İki adet testisi var, uygundur!’ diye müjde verip yeni ruhani liderin ‘erkekliğini’ ilán edecek... Bu ádet taaa 9. asırdan bu yana sessiz-sadasız uygulanıyor ve uygulanmasının sebebi de 853 yılında Joan adında bir kadını erkek zannederek Papa seçen ve Joan’ın áyin sırasında doğuruvermesiyle allak bullak olan Vatikan’ın yeni Papa’nın ‘erkekliği’ konusunda kendisini garantiye almak istemesi...” (Murat Bardakçı.hürriyet.com.tr./3.4.2005)

O zamanki İmparatorla ilişkisinden çocuk doğuran bu bayan Papa’nın hikayesini öğrenmek için Sayın Murat Bardakçı’nın hikayesini mutlaka okuyun, da öğrenin… Papalık da bile neler oluyor. Gerçi hepsini öğrenemezsiniz ya…

Bu seçilecek olan Papa kaçıncı Papa biliyor musunuz?

Bak işte bilemediniz… Ya Kenan Işık sorsaydı, ne derdiniz? Öyle otururdunuz değil mi?

İşte bilenle bilmeyen bir olur mu?

Ben size çıtlatayım : 266.cı Papa seçilecek… Tamam şimdi yarışmaya gidebilirsiniz.

Arkadaş, her şeyi bileceksin. Şu MEB’lığı okullara bir de “Papalığın geçmişi dersi mi koysa, ne güzel olur…?

Tövbe, tövbe diyelim… Adamlar ciddiye middiye alırlar ? Zaten Medya'ya takmış durumdalar…
 Valla arkadaş ben bu Papa’lığın seçimi işine taktım, biliyor musunuz?

Benim adayım kim? Söyleyeyim bari… yoksa fena olacak.

Benim adayım :

“Görevi bırakan 16. Benedikt’e vekalet eden Kardinal Bertone, sıkı taraftarı olduğu Juventus’un maçlarını kaçırmamak için yeni Papa’nın bir an önce seçilmesini istiyor.”

Evet, benim adayım, işte bu, Juventus maçlarını kaçırmak istemeyen Kaddinal Bertone…

Arkadaş adam zaten tabii aday… Hem İtalyan, hem Futbolu seviyor, hem de Juventus taraftarı… Hiç uzaklarda aramaya gerek yok.

Yani… “Ne sağcıyız, ne solcu…. Futbolcuyuz futbolcu…” Adamın tarafsızlığı şimdiden belli. Bir kere futbolcu…

Bir Papa’nın hiç görülmüş müdür, Juventus’un maçına gidip, “Tüm Juventus taraftarlarını kutsuyorum, öteki takımı da Allah bildiği gibi yapsın… “ dediğini. Der mi der… Papa bu..!

Amma ilginç olur ha… Böyle orijinal fikirler de hep benden çıkar (Bazıları da hep dinlerler…)

Aslında ben biliyorum kimin Papa seçileceğini ama… Öyle açık açık söylemem!

Allah bütün Hristiyan alemine hayırlar ihsan etsin! Bu kez takım taklavata da iyi baksınlar.. Anlaşıldığı kadarıyla, yoksa arada sırada bozuk yumurtalar da çıkıyor hani…!


  

 
Toplam blog
: 2579
: 848
Kayıt tarihi
: 24.10.10
 
 

Mesleğim eğitimcilik… Şimdi artık emekli bir vatandaşım… biraz şairlik, biraz hayalcilik, biraz s..