Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Haziran '07

 
Kategori
Kitap
 

Yeni romanım: Mavi

Yeni romanım: Mavi
 

Dolmuşta aklıma geldi.. Yeni romanımın ismi "mavi" olmalı.. Yok o an mavi bir şey görmedim ya da "mavili" bir şarkı çalmıyordu radyosunda dolmuşun (ki öyle bir şarkı çalsa duymama ihtimalimi sıfırlayacak kadar yüksekti sesi).

Öylesine aklıma geldi; mavi.. Benzer isimli kitapları aklıma getirmeye çalıştım hemen; "mavi karanlık", "kumral ada mavi tuna"(ki çok güzel yazılmıştır her ikisi de)... Bir "telif hakkı" problemi yaşamamalıydım..

Yok, benimki sadece "mavi" olacaktı.. Adı gibi romanım da yalın, duru, Nobel’e yetişme telaşında olmayan bir dille yazılacaktı!! Evet yazılacaktı diyorum, çünkü henüz yazmamıştım romanımı.. Ama adını güzel bulmuştum; mavi.. Ya romanımı yazmış olsaydım da adını bulamasaydım işte o en kötüsü olurdu.. Ne isim koyarsam koyayım üzerinde biraz "zorlama" dururdu..

Birkaç kez tekrarladım içimden, bir kez de etrafımdakileri kollayarak fısıldadım, deli olduğumu sanmalarından çok kimsenin duymasını istemediğimden henüz.. Kulağa çok hoş geliyordu; "mavi".

Hemen bir konu bulmalıyım; evet konusu da belli değil daha romanımın.. Ama "mavi"den ne konular ne romanlar hatta ne filmler çıkar öyle değil mi?

Hmm.. Bak film deyince aklıma geldi.. Acaba film var mı bu isimde.. Olaki romanım çok etkiler insanları ve filme çekmek isteyen yapımcılar çıkar.. Yok yok, ben film olmasını istemem zaten.. Okurken insanların zihninde oluşturacağı imgelerle kalsın..

Konu kolay ki.. Böyle bir ismin sürükleyeceği sayfalarca konu bulunur.. Mavi; deniz olur, gökyüzü olur, boncuk boncuk bakan gözler olur, çok güzel bir resim olur tüm tonlarıyla, yalnızlık olur, saadet olur, hüzün olur, emek olur.. Mavinin olduğu gibi hayatın da tüm tonlarını taşımalı romanım okurlara.. Üç yanı mavi ülkemde kimbilir ne çok söylenecek şey olur "mavi"ye dair..

İnmem gereken durağı iki durak geçtikten sonra kalktım oturduğum yerden.. Olsun iki durak mesafesi yürürken yeni yüzler görürüm "mavi" için..

Ahh çok sevdim ismiyle müsemma "yeni roman"ımı.. Aslında yeni dediğim, ilk romanım!!

Evet, ilk defa yazacağım.. Okuyanların vasıtasıyla hiç görmediğim, yeni şehirlere, sokaklara, evlere, yeni insanlara beni götürecek ilk "mektubum" bu.. Evet adresi "tüm dünya" olan bir mektup.. Halini hatırını soracak, dertleşecek okuyanlarla, bu romanda siz varsınız, "biz" varız diyecek.. Ve umarım "aydınlığın" rengi olacak okuyanlar için..

Kokusunu duyar gibiyim şimdiden baskıdan "yeni" çıkmış kağıdın..

 
Toplam blog
: 48
: 1573
Kayıt tarihi
: 17.11.06
 
 

Konuştuğum gibi yazmamalıyım... Yazmak, konuşmaktan farklı ve her zaman onun önünde benim için.....