Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Kasım '14

 
Kategori
Dünya
 

Yeni soğuk savaş geliyor

Yeni soğuk savaş geliyor
 

Google


Bunu ben söylemiyorum, Glasnost mimarı Gorbaçov söylüyor.

“Sovyetler Birliği’nin eski lideri Mihail Gorbaçov, Berlin Duvarı’nın yıkılmasının 25’inci yıl dönümünde Batılı ülkeler ile Rusya arasında güven ortamının çöktüğünü belirterek, ‘Dünya yeni bir soğuk savaşın eşiğinde’ dedi.”

http://www.ntvmsnbc.com/id/25549005

Yine de, durumu eksik tanımladığını söyleyebiliriz:

Bir: Eski SSCB’yi çökertmek, sanıldığının tersine, ABD’de de kalıcı hasarlar oluşturdu.

İki: Çiftkutuplu Dünya yerine, tekkutuplu Dünya’nın daha kötü olduğunu deneyimle gördük. ABD ise, tekkutup olarak çiftkutubun da ödeyeceği bedeli duble ödedi.

Üç: Reel sosyalizm gerçek anlamda bitmedi. Öyle olsaydı, 25 yıl sonar Doğu Avrupa’da eski komünist partilerin devamı / mirasçısı olan partiler % 20 oy alamazdı.

Dört: ABD olsun, AB olsun, yeni Rusya’ya çok acımasız davrandı. Putin bunun intikamını alma hakkına sahip duruma geldi ve 2024’e kadar başta.

Beş: Dolayısıyla, bu yeni ve müstakbel Soğuş Savaş ,eskisinden daha yıkıcı olabilir: gorbaçov’un gözden kaçırdığı en önemli nokta bu.

Gorbaçov’un gözden kaçmış geçerli tespitleri de var:

"Ben Almanya’nın tarafsız kalmasından yanaydım. Başkan Bush karşıydı. Bana, ‘Almanlardan korkuyor musunuz?’ diye sordu. Bush, Almanya’nın NATO’ya dahil edilmesini istiyordu. Bu şekilde Almanya’yı kontrol edebileceklerdi. Ben de ona şunu söyledim: Öyle anlaşılıyor ki Almanya’dan korkan sizsiniz."

Daha doğrudan ifade: Hitler Almanya’sı her ne idiyse, Adenauer Almanya’sı da oydu, Merkel Almanya’sı da o. 2 dünya savaşında yenilip hala ayakta kalmayı, ABD bile beceremezdi ama Almanya becerdi.

Hitler ve Stalin, kısa da olsa anlaşmışlardı. Merkel ve sonrası Putin ile anlaşırlarsa, Dünya asıl o zaman yanar ve (yeni Soğuk Savaş ile) donar.

Kıssadan hisse: Böylelikle tarihin tekerrürlerini bir kez daha ve yine farklı örüntülerde izlemiş olduk.

 
Toplam blog
: 2216
: 514
Kayıt tarihi
: 16.08.06
 
 

Serbest yazarım. 1960 doğumluyum. BÜ İşletme mezunuyum. ..