Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Eylül '10

 
Kategori
Trafik
 

Yeni trafik cezalarından haberiniz var mı?

Yeni trafik cezalarından haberiniz var mı?
 

Benim yeni oldu. Cezayı yiyince tabii.....

Çınarcık'tan Yalova'ya gidiyorum. 15 km. lik yol. Yollar dar ve virajlı. Her zamanki gibi normal süratimle gidiyorum. O sıralarda aklımdan birbir düşünce geçiyor. Örneğin, "Artık referandum bitti, Dünya basketbol şampiyonası da bitti." Günlerce blog yazılarında bu konularla oyalandık diye düşünürken birden İki gün önce İkitelli'deki trafik kazası aklıma geldi. Hani kırmızı ışıkta durmayan minibüsle, yağmurda kayan tankerin görüntüleri. İnsanın içini ürperten görüntüler... Allah korusun, 13 ölü ve onlarca yaralı. Kırmızı ışıkta durmamak herhalde para cezası gerektirir diye düşünürken, yıllardır trafik cezası yemediğim aklıma geldi. O sırada Yalova'nın içine girmiş Kipa'nın önüne gelirken, trafik polisleri yolu kesmiş, hemen hemen bütün araçları sağa çektiriyorlardı. "Neyse ki evraklarım tam, belki ilk defa da kemer takmış durumdayım" herhalde bir sorun olmaz ,derken trafik polisi beni de sağa çekti.

"Evraklarınız lütfen"

Ruhsat ve ehliyetimi verdim.

"Meskun mahale 65 ile girmişsiniz. Ceza ödeyeceksiniz."

Meskun mahal sözü nedense bana ıssız bir yeri hatırlatır. Bu yazıyı yazarken, google'den anlamına baktım, "Yerleşim merkezi" olarak adı geçiyor. Polisler neden meskun mahal derler. Bir türlü anlamıyorum. 65 sözünü duyunca herhalde 65.- TL ceza ödeyeceğim diye düşündüm. Trafik aracının ön kaportasının üzerinde 3 tane trafik polisi maşallah matbaa gibi ceza makbuzu kesiyorlar.

Polisle aramızda şöyle bir diyalog geçti:

"Süratim ne olmalıydı?

"Saatte 50 km. % 10 marjı var 55 km. hızı geçmemeniz gerekirdi."

"Yolda hiç azami hız tabelası görmedim."

"Haklısınız, ancak il veya ilçe tabelasını gördüğünüz andan itibaren, hızınızı 50 ye düşürmeniz gerekirdi"

Bir taraftan da polis ceza makbuzunu kesiyor. Ceza yerine de 130.- TL. yazmış.

"Neden 130.- TL."

"Çünkü hız sınırını % 30 aşmışsınız. 65 km hızla meskun mahale girmişsiniz. Eğer 66 km. hızla gitseydiniz cezanız 270.- TL: olacaktı."

"Ne kadar şanslıymışım, 1 km hız yüzünden 140.- TL. kardayım" diye düşündüm.

O arada adamın biri,

"Memur bey ben 45 le gidiyordum. Onun için itiraz ediyorum."

Memur gayet nazik bir şekilde,

"O zaman bekleyin, radar kayıtlarını getirtelim. Orada görün."

"Ne kadar bekleyeceğim?"

"45 dakika"

"Benim o kadar vaktim yok. O zaman cezamı kesin"

Sürücüler ile trafik polisleri arasında böyle diyaloglar da geçiyordu.

Bu arada trafik polisi makbuzu verirken, "Eğer bu cezayı 15 gün içinde peşin öderseniz % 25 indirimi var" demeyi de ihmal etmedi.

Her şeyin indirimi olur da trafik cezasının olmaz mı? Yine de şanşslı sayılırım 97.50 TL. ile kurtardık diyelim.

Bu arada eve gelince trafik cezalarını inceledim. Bir kaç tanesini aşağıya yazayım. Ayrıca da ilgili web adresini vereyim. O web adresini tıkladığınızda bir excel dosyası açılacak. Oradaki diğer cezaları da görebilirsiniz.

51/2 a madde: Hız sınırlarını % 10 ile % 30 arası aşmak.....130.- TL:

51/2 b madde: Hız sınırlarını % 30 dan fazla aşmak............270. TL. (Geriye doğru 1 yıl içersinde 5 kere ihlal edildiğinde 1 yıl süre ile sürücü belgesi geri alınıyor.)

48/5 Alkollü içki alarak araç kullanmak:

1. defasında 548 TL. para cezası

2. defasında 687 TL: para cezası

3 ve 3 den fazlasında 1010.- TL: para cezası ve 6 ay hapis.

Tabii bu para cezaları 15 gün içinde peşin ödendiğinde % 25 indirimi var.

Bütün cezaları içeren excel dosyasının linki:

www.trafik.gov.tr/mevzuat/2010_para_cezaları.xls

Bunları ne yazık ki bilmiyordum. Ancak şimdi öğrendim. Bence siz de başınıza gelmeden önce öğrenin derim....

.

 
Toplam blog
: 974
: 3444
Kayıt tarihi
: 16.01.07
 
 

2017 Basın özgürlük endeksine göre 180 ülkeden 155. sırada olan ülkemizde yemek tarifleri  ve tel..