Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Kasım '17

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Yeni Ürün Geliştirilmesinde Başarı

Yeni Ürün Geliştirilmesinde Başarı
 

Yeni ürün geliştirilmesinde başarı


 

Yaşasın. En mutluluk veren yazıyı yazmaya başlıyorum. Sebep? Yeni ürün gelişimi üzerinde konuşacak olmamız. “ Yazıyorsun özge kızım, ne konuşması?” diyenlere de selam! Gıda güvenliği, gıda üretimleri, sektördeki projeler, dikkat etmemiz gereken ayrıntılar ve en sevdiğim araştırma ve yeni ürün geliştirme konuları. Gıda mühendisliğini seçme sebeplerimden biri  tam da budur diyebilirim, kendimi bu alanda geliştirmek en doğru şey. Herhangi bir düşünce hep aynı kalmamalı, bir ürün aynı şekilde yıllarca karşımıza çıkmamalı, bir fark olmalı hep.

İlgi çekici bir özellik, güzellik, değişiklik, hayata renk.

Bunca yıl dikkatimizi çeken ürünler oldu, düşünsenize gıda sektöründe neler neler karşımıza çıktı?       

“Ha sonunda bu da oldu.“ dediğimiz farklı tasarımlar ya da tatlar. Herkesin aklına gelen şeyler vardır şuan. Bir  tanesi var ki bana göre açık ara önde. “Yeni bir ürün değil, hayatımıza gireli çok oldu ama hala devam ediyorsa güzelliğinden bahsetmek lazım.“ Şimdi hoşuma giden ürün üretimi tasarlanırken hepimizin en sevdiği muhabbeti başlatmışlar. Nedir o? “ Şansın, bahtın, talihin, kalbin. “ muhabbeti. Hah tamam, bu gıda tüketilirken bildiğin tanıdık bir teyzeyle muhabbet başlamış gibi sayabiliriz. Tüketilen ürünün üzerinde farklı şekiller mevcut, ürün ambalajının arkasında da çıkan şeklin ne anlama geldiği yazıyor. Örnek : Hoplayan bir çocuk resmi. Yorumu ise “ Sevinçten havalara uçacaksın!”, yıldız resmi. Yorumu :  “ Dileğin gerçek olacak. “  Bunlar eğlenceli vakit geçirmek için değil mi? En inanmayanı bile bir kutuyu gözümün önünde bitirdi. O zaman tasarımda başarılısınız, çok açık ortada. E zaten çikolata kremalı dolgulu bisküviden bahsediyoruz, amaç ürüne katılan farklılık “ Ben burdayım! “ diyen bir yaratıcılık getirmek. Bakıyorum da yıllar oldu hala aynı heyecanı koruyor bu tüketim, “ Aman sıkıldım, boşver. “ diyeni duymadım. Bilmeyenlerle karşılaştım, o da normal herkes her şeyi bilmek zorunda değil. 135 gram olarak karşımıza çıkan bu ürünün enerjisi 671,7 kcal ve farklı ambalajlar ile görmemiz mümkün.

İster hayatta ister gıda sektöründe düşünün, her zaman bir renk gerekiyor. Bu üretilen ürünü yani bir bisküviyi teyzeye dönüştürmek olarak tanımlıyorum ben, söylemiştim. Yediğiniz süre boyunca konuştukça konuşuyor, şekle ve yoruma bakmadan ağza attığında sanki bir şeyleri kaçırdım hissine kapılıyorsun. Böyle tatlı düşüncelere her zaman istekliyiz biz tüketiciler, sürekliliği korumuş olan bu başarıdan da bahsetmeden geçmek mümkün değil.

Sektörde her zaman  böyle yenilikler ve araştırmalar içinde olmamız dileğiyle.

                                                                                                                          Sağlıkla Kalın!

Not : “ Modumuzu belirleyen hareketler bunlar. “

Gıda Mühendisi

Nermin Özge Bilge

 

 

 
Toplam blog
: 385
: 303
Kayıt tarihi
: 20.02.15
 
 

Gıda Yüksek Mühendisi  ..